Alm. mad til en alm. dag
Fra : Jacob

Dato : 30-05-04 13:27

Hej gruppe

Jeg tænkte om vi ikke kunne lave et indlæg hvor folk tilføjede de retter de
laver oftest. Altså yndlingshverdagsretter Så kunne vi alle blive
inspireret og lave nye hverdagsretter.

Nogle krav kunne være følgende:
Skal kunne laves uden alt for meget indkøb.
Skal kunne laves indenfor rimelig tid.

Jeg kan jo starte med følgende (som nok er meget normalt, men det er jo
årsagen til indlægget):

-Ribbensteg (enten som sandwich eller med kartofler)
-Korteletter (plejer at bruge ris og jeg elsker at stege et par skiver
ananas i det korteletterne er blevet stegt i bagefter)
-Stegt hakket oksekød (ikke formet som bøf eller noget, altså bare hældt på
panden i hakket form) med paprika, salt, lidt peber. Når det er gennemstegt
kommes lidt revet ost øverst. Det er super med salat til.
-Wokblanding (her er der ikke den store variation desværre)
-Medisterpølse
-Kødsovs og ris

-Jacob

Fra : Else Holm

Dato : 30-05-04 13:58

"Jacob" <omo@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til.
> -Wokblanding (her er der ikke den store variation desværre)

Det kan også være:
Karbonader med kogte grøntsager eller stuvede ærter/gulerødder
Sammenkogte retter f. eks. gullash, hjertegryde eller Bøf stroganof
Kalvefrikasé
Koteletter brunet på panden og derefter lagt i ildfast fad med en dåse
tomater over og stegt færdig i ovnen
Frikadeller med grøntsager - kartofler - stuvede ærter/gulerødder
Stegt flæsk med persillesovs
Æggekage eller omelet

--
Else

Fra : Emil

Dato : 30-05-04 23:49

Jacob skrev:

>Jeg tænkte om vi ikke kunne lave et indlæg hvor folk tilføjede de retter de
>laver oftest. Altså yndlingshverdagsretter Så kunne vi alle blive
>inspireret og lave nye hverdagsretter.

Opfind den dybe tallerken her:
http://www.gamledanskeopskrifter.dk/

og hvis du skal bruge andre tallerkner, så kig grundigt her:
http://intra.nakskov-gym.dk/biblio/Guide2/side26.htm

m.v.h. Emil

Fra : Nette

Dato : 01-06-04 19:30

"Jacob" skrev i en meddelelse
> [...]
de
> laver oftest. Altså yndlingshverdagsretter Så kunne vi alle blive

- Madpandekager, kartofler, kold sovs, salat
- Gulerods- el. tomatsuppe
- Kylling, kartofler, brun sovs og rabarberkompot
- Pizza
- Kødsovs og pasta
- Forårsruller, ris, sur/sød sovs
- Tomatsovs af dåsetomater, alt grønt fra køleren, løg osv. der koges ind,
ris og et stykke kød/tofu.
- Pasta i ovnen med krydderier, flåede tomater og ost over.

Nette