Midi sækkepibe ?
Fra : Adonai

Dato : 30-05-04 05:35

http://www.deger.com/

-nogen, der har erfaring med den ?
mvh
Adonai

Fra : Per LH

Dato : 30-05-04 18:25

"Adonai" > http://www.deger.com/

> -nogen, der har erfaring med den ?

Ikke jeg, og jeg troede ikke at sådan en fandtes. Specielt kan jeg godt li´
at den har hovedtelefonudgang.

Hvad koster den mon?

Per

Fra : Tappe & Bang-Mortens~

Dato : 31-05-04 07:56

Per LH wrote:
> "Adonai" > http://www.deger.com/

> Ikke jeg, og jeg troede ikke at sådan en fandtes. Specielt kan jeg
> godt li´ at den har hovedtelefonudgang.
>
> Hvad koster den mon?

Der eksisterer flere. Anders Fagerstrøm i Sverige laver også en. Ulempen er
at det kræver en vis indsigt i fingerstillingen på den originale for at være
spilbar. Det duer ikke at spille den som blokfløjte. Prisen er i underkanten
af 2000,-

Stig Bang-Mortensen

Fra : Søren Bovbjerg

Dato : 01-06-04 13:48

Per LH wrote:
> Specielt kan jeg godt li´ at den har hovedtelefonudgang.

LOOOOOOOL!

/Søren

Fra : Simon Nielsen

Dato : 31-05-04 11:51

"Adonai" <adonai.take_it_away@stofanet.dk> wrote in message
> http://www.deger.com/
>
> -nogen, der har erfaring med den ?
> mvh
> Adonai

Hold dig fra sådan nogle, jeg har hørt en og det lyder ærlig talt ikke
særligt godt, en rigtig sækkepibe er at foretrække.

Mvh
Simon

Fra : Adonai

Dato : 01-06-04 22:31

Simon Nielsen wrote:
> "Adonai" <adonai.take_it_away@stofanet.dk> wrote in message

> Hold dig fra sådan nogle, jeg har hørt en og det lyder ærlig talt ikke
> særligt godt, en rigtig sækkepibe er at foretrække.
klart en rigtig er federe, men jeg tror, det vil gå ud over min
popularitet

Har du hørt (måske spillet på ) en Deger pipe ?
mvh
Adonai

Fra : Simon Nielsen

Dato : 01-06-04 23:35

> klart en rigtig er federe, men jeg tror, det vil gå ud over min
> popularitet

Jeps har oplevet det lidt på egen hånd Men jeg spiller kun i sækkepibe
bandet.

> Har du hørt (måske spillet på ) en Deger pipe ?

Jeg har ikke hørt Deger pipen, men har hørt en kliberry electric bagpipe, og
den lyd der kom var ikke meget andet end hvad der kommer ud af en practice
chanter. Jeg forhørte vores pipmajor ad og han tog en elektrisk med som han
fik i gave engang og det lød ærlig talt ikke særligt godt. Jeg prøvede selv
at spille på den og følelesen af et stykke metal var ikke særligt rart, når
man er vant til african blackwood.

Mvh
Simon

Fra : Adonai

Dato : 02-06-04 20:18

Simon Nielsen wrote:

> [...]
> at spille på den og følelesen af et stykke metal var ikke særligt rart, når

Forstås.....men hvad hvis man er begynder ? De 300 Euro, en Deger pipe
koster , får man vel ikke ret mange highland pipes for ?
mvh
Adonai

Fra : Tappe & Bang-Mortens~

Dato : 02-06-04 21:41

Adonai wrote:

> Forstås.....men hvad hvis man er begynder ? De 300 Euro, en Deger pipe
> koster , får man vel ikke ret mange highland pipes for ?
> mvh
> Adonai

Det har du ret i. Check http://www.bobdunsire.com Her er links til alt inden
for faget.

Det vigtigste er enten at du får en lærer eller får fat i et selvstudie. Det
er et temmeligt tidskrævende og utaknemmeligt instrument at lære fordi du
skal lære en del basisteknik før du får noget særligt ud af det. Til
sammenligning kan du hurtigt lære to akkorder på en guitar og spille "Se den
lille kattekilling".

Stig Bang-Mortensen

Fra : Tappe & Bang-Mortens~

Dato : 06-06-04 16:44

Adonai wrote:
> http://www.deger.com/
>
> -nogen, der har erfaring med den ?
> mvh
> Adonai

Jeg har prøvet en her i weekenden. Den er sjov. Den kan stemmes 5 Hz op og
ned. Den kan både spille med grundtone omkring 235 og 470 Hz. Den kan spille
halve toner med gaffelgreb. Den har Midiudgang. Den afslører crossing-noise
og sjusket fingerstilling.

Stig Bang-Mortensen

Fra : Adonai

Dato : 07-06-04 23:09

Tappe & Bang-Mortensen wrote:

> [...]
> halve toner med gaffelgreb. Den har Midiudgang. Den afslører crossing-noise

Jaså....kan den osse spille både "sækkepibeskala" og tempereret ?

mvh
Adonai

Fra : Tappe & Bang-Mortens~

Dato : 08-06-04 21:51

Adonai wrote:

> Jaså....kan den osse spille både "sækkepibeskala" og tempereret ?

Nej. Den kan spille C i stedet for Cis (I virkeligheden Cis i stedet for D,
men det er en anden snak)

Stig Bang-Mortensen