Kanoudlejning på Mølleøen/søerne
Fra : JSB

Dato : 29-05-04 13:37

Hej.

Vi overvejer at prøve kanoudlejning her i pinsen, og har i den forbindelse
udset os udlejningsfirmaerne Frederiksdal Kano- og Bådudlejning samt Nybro
Båd- og Kanoudlejning.

Udgangspunktet er en dagstur igennem (selvfølgelig) idyllisk, smuk og
afvekslende natur. Vi vil nok primært koncentrere os om sejladsen på
Mølleåen, da det alt andet lige må være roligere sejlads, ikke?

Hvor langt kan man typisk komme på een dags sejlads, når vi skal tilbage til
udgangspunktet samme dag senest kl. 19? Vi er begge ikke erfarne kanoroere,
men dog i rimelig god form.

Hvilket firma vil I vælge til dagsturen?

VH
Jesper

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 30-05-04 06:43

> Vi overvejer at prøve kanoudlejning her i pinsen, og har i den forbindelse
> udset os udlejningsfirmaerne Frederiksdal Kano- og Bådudlejning samt Nybro
> Båd- og Kanoudlejning.

Ok, der er så heller ikke andre i området

> Udgangspunktet er en dagstur igennem (selvfølgelig) idyllisk, smuk og
> afvekslende natur. Vi vil nok primært koncentrere os om sejladsen på
> Mølleåen, da det alt andet lige må være roligere sejlads, ikke?

Det er et dejligt område, men er det godt vejr, så er der rigtigt mange
andre der får samme ide. Du KAN komme ud for en stor flok tumber der har det
godt med høj musik i øl i store mængder.

> [...]
til
> udgangspunktet samme dag senest kl. 19? Vi er begge ikke erfarne

Tja, sejler jeg alene i min egen kano, så kan jeg komme ud til Strandmøllen
og retur, men ville nok ikke tage så langt hvis jeg var dig når du er uøvet.
I kan vist vælge at få hentet kanoen ved Strandmøllen og så betale for
transporten. Det ville jeg gøre, da en af de smukkeste strækninger er fra
Rådvad og ud.

> Hvilket firma vil I vælge til dagsturen?

Helt klart Frederiksdal. Har de stadig glasfiberbåde, så vælg sådan en. De
ligger bedre i vandet og så larmer de ikke.
--

Mvh. Kai Hoffmann

Find et hotspot med: http://hotspot.pocketfreak.dk