Manglende kvittering for kontooverførsel!
Fra : Ukendt

Dato : 26-05-04 13:29

Hej NG!

Jeg har tidligere på måneden via min netbank overført et beløb til en konto
i en anden bank!
Modtageren meddeler mig nu, at hun ikke kan se beløbet skulle være overført!
Jeg kontakter derpå min bank, får at få en eller anden form for kvittering,
hvor der står at jeg har overført kr. XX til konto nrXXX den og den dato.
Den eneste information omkring overførsel jeg kan få via netbank er dato,
beløb og en tekst jeg selv har valgt!
Banken meddeler mig, at jeg ikke umiddelbart kan få en kvittering med de
ønskede oplysninger, da de ikke er lettilgængelige. Jeg ville skulle betale
et gebyr på x antal timer det tager en medarbejder at finde denne
kvittering. Beløbet vil ifølge banken overstige det overførte beløb.
Er banken i deres gode ret til at nægte mig en kvittering?

Helmut Lotti

Fra : Erik Rasmussen

Dato : 26-05-04 14:54

"Helmut Lotti" <HelmutL(SnabelA)ofir(Prik)dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kvittering. Beløbet vil ifølge banken overstige det overførte beløb.
> Er banken i deres gode ret til at nægte mig en kvittering?

JA -
Du kunne jo have overført pengene til en andens konto - det ser vi tit at folk byttet om
på kontonumre - og så ryger pengene vupti ind på en anden
konto, derfor TJEK ALTID en ekstra gang inden du trykken på ENTER
vh ER

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-04 14:55

"Erik Rasmussen" <Erik@Rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på kontonumre - og så ryger pengene vupti ind på en anden
> konto, derfor TJEK ALTID en ekstra gang inden du trykken på ENTER

Det netop en af grundene til at jeg ønsker en eller anden form for
kvittering, som banken så ikke er i stand til at give mig.
Mit spørgsmål gik blot på, om banken kan nægte mig en kvittering!

Helmut Lotti

Fra : Erik Rasmussen

Dato : 26-05-04 15:26

> Det netop en af grundene til at jeg ønsker en eller anden form for
> kvittering, som banken så ikke er i stand til at give mig.
> Mit spørgsmål gik blot på, om banken kan nægte mig en kvittering!

Selvfølgelig KAN du ALTID få banken til at lave en kvittering mod betaling !
Bankerne har næsten sparet alt service væk, ved at folk gør det selv og du kunne have
taget en PrintScreen af overførslen.

vh ER

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-04 15:25

> [...]
!
> Bankerne har næsten sparet alt service væk, ved at folk gør det selv og du

Man kan jo altid være bagklog!
Men når jeg benytter en a mine andre bankser netbank, jeg altid selv få vist
de specifikke oplysninger ommkring overførslen, ved at klikke på den! Den
mulighed har jeg ikke hos denne bank.

Helmut Lotti

Fra : Gerner

Dato : 26-05-04 15:23

On Wed, 26 May 2004 14:29:18 +0200, "Helmut Lotti"
<HelmutL(SnabelA)ofir(Prik)dk> wrote in dk.videnskab.jura:

>Er banken i deres gode ret til at nægte mig en kvittering?

Det vil fremgå af dine kundevilkår for benyttelse af netbanken.

Du skulle hellere gå en anden vej.
Kontakt dem der udsender dine kontoopgørelser og få dem til at påvise betalingen
til vedkommende. De har sikkert en kode eller et tal for hvor betalingen er
placeret. Det sker faktisk ret tit at modtagerne ikke kan finde indbetalinger.
Desuden vil kontoopgørelsen være din kvitering.

Jeg kan ved netbetaling krydse for om jeg vil sende en kvitering til mig selv
eller til motager. (det hjælper naturligvis ikke når man ikke husker det)

--
Gerner
1248WU/5935hrs

Fra : Knud Berggreen

Dato : 26-05-04 21:25

On Wed, 26 May 2004 16:23:11 +0200, Gerner
<nospamadresse@postkasse.org> wrote:

> [...]

Jeg går ud fra at du her mener din egen bank? Altså den bank hvorfra
du har overført beløbet.

>Det vil fremgå af dine kundevilkår for benyttelse af netbanken.

Jeg overbevist om, at banken er pligtig til at framskaffe nødvendig
dokumentation omkring transaktioner hvis dette ønskes - dog kan der
kræves betaling for dette.

>Du skulle hellere gå en anden vej.
>Kontakt dem der udsender dine kontoopgørelser og få dem til at påvise betalingen

øhm, det er jo nok banken...

>til vedkommende. De har sikkert en kode eller et tal for hvor betalingen er
>placeret. Det sker faktisk ret tit at modtagerne ikke kan finde indbetalinger.
>Desuden vil kontoopgørelsen være din kvitering.

Kontoopgørelsen er ikke en kvittering medmindre der er tale om
Betalingsservice.
Ved overførsel vil en kontoopgørelse kun sjældent vise hvilken konto
der er overført til, medmindre man selv har skrevet det i tekstfeltet,
og der kan man jo som bekendt skrive hvad som helst.

>Jeg kan ved netbetaling krydse for om jeg vil sende en kvitering til mig selv
>eller til motager. (det hjælper naturligvis ikke når man ikke husker det)

Men en sådan koster som regel ekstra og er sjældent nødvendig.

/Knud

Fra : Rasmus

Dato : 26-05-04 17:15

"Helmut Lotti" <HelmutL(SnabelA)ofir(Prik)dk> wrote in message
> [...]
> kvittering. Beløbet vil ifølge banken overstige det overførte beløb.
> Er banken i deres gode ret til at nægte mig en kvittering?

Hvilken bank drejer det sig om???

mvh
Rasmus