Hans Graabæk i Vejlby Sogn
Fra : aafe

Dato : 25-05-04 23:36

Min ane, Anders Hansen Munk, i Vejlby sogn på Djurs, skulle være født
i Vejlby sogn omkring 1730. Problemet er blot, at jeg ikke kan finde
nogen Anders Hansen født i Vejlby i 1730.

Den eneste Anders Hansen jeg kan finde født der på den tid, blev født
i 1728, som søn af en Hans Graabæk, og det synes jeg ikke stemmer med
at Anders tilnavn er Munk (Munch).

Hvis andre deltagere her i gruppen enten har Anders Munk Hansen eller
Hans Graabæk blandt sine aner, hører jeg gerne fra vedkommende.

mvh
Arne

Fra : Bente Aaris

Dato : 29-05-04 12:50

"aafe" <intet@svar.dk> skrev i melding
> [...]
>
> Hvis andre deltagere her i gruppen enten har Anders Munk Hansen eller
> Hans Graabæk blandt sine aner, hører jeg gerne fra vedkommende.

Prøv at se her, har tilladt mig at lægge dit indlægg ind i DisForum ,
hvor der er en person som efterspørger de samme navne;
måske Anders havde tilnavnet Munk i sit navn efter moderen????
Anders efter morfaderen, og hans hans fulde navn derfor var Anders Munk
Hansen:

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?f=1&i=33185&t=33185

Mvh
Bente Aaris

Fra : aafe

Dato : 29-05-04 13:52

On Sat, 29 May 2004 13:50:16 +0200, "Bente Aaris" wrote:

> [...]
> måske Anders havde tilnavnet Munk i sit navn efter moderen????
>Anders efter morfaderen, og hans hans fulde navn derfor var Anders Munk

Tak skal du have! Det ser virkelig interessant ud. Og eftersom der
efterspørges efterkommere, kan jeg her bidrage med et link til de af
Anders Hansen Munks efterkommere (sådan benævnes han i kirkebogen) som
jeg kender til.

http://eckmann.dk/2653/descendancy.php?pid=1967I&generations=10&show_full=1

Jeg har selv overvejet om Munk navnet kunne komme ind i billedet via
Hans Graabæks kone, hvorfor jeg imidlertid ikke har haft held til at
lokalisere deres copulation før nu, hvor jeg fik den foræret

Jeg har før set en dødsindførsel for Hans Graabæks kone, men der må
der enten have være tale om en anden kone, eller en anden Hans
Graabæk.

Tak for hjælpen - jeg prøver at tage kontakt

Med venlig hilsen

Arne