At gøre en knap inaktiv i x sekunder i all~
Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-05-04 18:45

Hej!

Subj. prøver at forklare mit problem

Jeg har en webside hvor der bliver hentet en applet, som kommunikerer med en
serverapplikation. Serverapplikationen består af to klasser - en som hele tiden
checker for trafik på port 1234 og i så fald der sker noget, spawner den en
session af en anden klasse, som håndterer trafikken til/fra applet'en på
selvsamme port.

Nu er der så den spidsfindighed, at jeg kan sende enten 'start' eller 'stop' til
serverapplikationen. Hvis der trykkes 'stop' må der under ingen omstændigheder
kunne aktiveres 'start' før min. 30 sekunder senere.

Hvordan kunne dette implementeres? Jeg har overvejet at skrive det nyeste
'stop'-tidspunkt til en fil og checke denne fil når der trykkes 'start', men det
virker ikke helt gennemtænkt imho.

Nogen der har en god ide?

Serverapplikationen, som spawner sessions:
(Den spawnede session modtager data via en socket og ikke interessant som sådan)

public class ServerAppletThread {
public static void main(String args[]) {

ServerSocket echoServer = null;

try {
   echoServer = new ServerSocket(3456);
   }
catch (IOException e) {
   System.out.println(e);
   }

System.out.println("Server-Program startet...");
try {
   while(true) {
      new ComThread(echoServer.accept()).start();
      System.out.println("Ny forbindelse...");
   }
   }
   catch (IOException ex) {
      //echoServer.close();
   }

}
}

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 25-05-04 18:49

Hej!

Kim Voss Schrader wrote:

> checker for trafik på port 1234 og

Det er faktisk 3456, men i forstår nok meningen alligevel :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-04 00:23

Kim Voss Schrader wrote:
> [...]
> 'stop'-tidspunkt til en fil og checke denne fil når der trykkes 'start', men det

Såfremt du bruger knapper til at starte/stoppe, kan du f.eks.
disable start knappen, når stop knappen trykkes på. Du kan så
starte en javax.swing.Timer med et delay på 30 sekunder.
ActionListeneren kan så enable knappen igen, når de 30 sekunder
er gået. Dette skal nok gøres via en ny tråd.

Disable og enable gøres via "setEnabled" metoden.

--
Mvh.
Martin Møller Bæk

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 26-05-04 09:59

Hej!

Martin Møller Bæk wrote:

> Såfremt du bruger knapper til at starte/stoppe, kan du f.eks.

Det gør jeg.

> [...]
> er gået. Dette skal nok gøres via en ny tråd.
>
> Disable og enable gøres via "setEnabled" metoden.

Lyder egentligt som en god ide. Men vil det virke i alle sessions? Hvad hvis en
bruger allerede er logget på systemet og en anden bruger klikker 'stop' i sit
vindue? Så vil den første bruger vel stadig kunne se 'start'-knappen og lave
problemer?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-04 10:27

Kim Voss Schrader wrote:

> [...]
> vindue? Så vil den første bruger vel stadig kunne se 'start'-knappen og lave

Nej, det har du ret i. Det vil det ikke.

Det kunne være en mulighed, at lave tjekket på, om knapperne skal
være aktive, i serverapplikationen, da du så med en enkelt variabel
kan gemme dette.

Problemet er så, hvis du vil have informationen tilbage til appletten.
Dvs. hvis du vil have, at knapperne skal disables, når man ikke skal
kunne "starte".
Hvis du er ligeglad med dette, kan server app bare ignorere alle
"starts" indtil, det igen er tilladt. Ellers skal alle applets via
en ny tråd hele tiden tjekke i server app om, knappen skal være
enabled eller disabled. Det kan godt blive noget rod eller generere
en del trafik.
Ellers kunne alle applets måske lytte til server app, og hvis der
er kommet en stop, sender server app en disable kommando ud til
alle applets. Jeg ved ikke, om det er muligt.

Håber du kan bruge det til noget.

--
Mvh.
Martin Møller Bæk