Frakendelse af k-kort ved 0,81 promille
Fra : MAndersen

Dato : 25-05-04 11:02

En bekendt, fik sidste år en betinget frakendelse af kørekortet i 3 år, da
han havde kørt for stærk.

For ca. 1 måned siden, blev han stoppet og skulle blæse. En efterfølgende
analyse viste at han havde en promille på 0,81.
Nu har han så fået besked på, at hans midlertidige kørekort er udløbet pr.
23. maj, og han ikke kan erhverve kørekort før om 3 år.

Skal han bare acceptere det, eller er der omstændigheder der gør, at han kan
slippe for frakendelse?
Han er selvstændig, og er nødt til at afhænde firmaet, hvis han ikke må køre
bil.

MAndersen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-05-04 11:38

"MAndersen" <ups@post.uk> wrote in message
> [...]
>
> For ca. 1 måned siden, blev han stoppet og skulle blæse. En efterfølgende
> analyse viste at han havde en promille på 0,81.

Væsentligt over de 0,5 promille som grænsen går ved.

> Nu har han så fået besked på, at hans midlertidige kørekort er udløbet pr.
> 23. maj, og han ikke kan erhverve kørekort før om 3 år.

Trist for ham, godt for trafiksikkerheden.

> [...]
kan
> slippe for frakendelse?
> Han er selvstændig, og er nødt til at afhænde firmaet, hvis han ikke må

Det skulle han nok have tænkt på inden.

FUT: dk.politik.trafik

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : bem

Dato : 25-05-04 11:42

Christian B. Andresen wrote:

> Det skulle han nok have tænkt på inden.
>
> FUT: dk.politik.trafik

Hvorfor svarer du politisk på et juridisk spørgsmål, hvorefter du til
overflod futter spørgeren???
Hvad har du lige gang i?

/Bo

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 25-05-04 12:15

"bem" <bo.elkjaer@NOSPAMeudoramail.com> wrote in message

> Hvorfor svarer du politisk på et juridisk spørgsmål, hvorefter du til
> overflod futter spørgeren???

Jeg svarer politisk, ja, men for at "råde bod" på det futter jeg over i en
politik gruppe.
Så vil jeg fortsætte den gren af debatten i dk.politik.trafik.

FUT: dk.politik.trafik igen, da jeg gerne vil fortsætte det ikke juridiske i
denne debat.

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 25-05-04 11:40

Der er intet at gøre.

Fra : Søren

Dato : 25-05-04 11:52

> [...]
> Nu har han så fået besked på, at hans midlertidige kørekort er udløbet pr.
> 23. maj, og han ikke kan erhverve kørekort før om 3 år.

Ja...En betinget frakendelse af kørekortet betinger sig jo netop ved at han
i de næste 3 år kører ordentligt.

> Skal han bare acceptere det, eller er der omstændigheder der gør, at han
kan
> slippe for frakendelse?

Næppe...Det er ikke en ret at måtte køre bil

> Han er selvstændig, og er nødt til at afhænde firmaet, hvis han ikke må
køre
> bil.

Det er vel sagen uvedkommende. Hvis kørekortet var så vigtigt for ham,
skulle han have passet bedre på det.

--
Søren

Fra : JSM

Dato : 25-05-04 11:57

"MAndersen" <ups@post.uk> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> slippe for frakendelse?
> Han er selvstændig, og er nødt til at afhænde firmaet, hvis han ikke må

En betinget frakendelse af kørekortet betyder at hvis man inden for
frakendelsesperioden begår en ny forseelse som i sig selv berettiger til en
betinget frakendelse, ja så ryger pappet. og en promille på 0,81 giver en
betinget frakendelse. Men om der er omstændigheder der kan hjælpe ham er
meget svært at sige, ud fra de sparsomme oplysninger du giver her. Har din
bekendte erkendt forholdet ? Har han været i retten ? Er den analyse du
omtaler en alkometer-test eller resultatet af en blodprøve ?
Prøv at kigge på http://www.vinaa.dk/advokat/danframe.html?dan640 hvor der
står en del om emnet.

mvh
Jesper

Fra : Karl Viggo

Dato : 25-05-04 18:02

> [...]

kan
> slippe for frakendelse?
> Han er selvstændig, og er nødt til at afhænde firmaet, hvis han ikke må

Har man dummet sig må man tage straffen uden at kny!!!
Hvad angår firmaet kunne han jo ansætte en chauffør.

Viggo

---

Fra : Martin Petersen

Dato : 25-05-04 19:30

Karl Viggo (karl__viggo@hotmail.com) skrev følgende:
> "MAndersen" <ups@post.uk> skrev i en meddelelse

> Har man dummet sig må man tage straffen uden at kny!!!
> Hvad angår firmaet kunne han jo ansætte en chauffør.

Svar dog på mandens spørgsmål, istedet for det uvedkommende bavl. Gruppen
hedder ikke dk.videnskab.moral.

- Martin

Fra : Karl Viggo

Dato : 25-05-04 21:38

"Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse

> Svar dog på mandens spørgsmål, istedet for det uvedkommende bavl. Gruppen
> hedder ikke dk.videnskab.moral.

Det er ikke noget bavl - men den skindbarlige virkelighed.
Lovgivningen - og dommeren - straffer naturligvis en sådan handling -
hvilket jeg synes er helt i sin orden.
At manden har brug for sit kørekort er da ikke andres problem - tværtimod
ville jeg blive meget forudrettet, hvis jeg kunne møde sådan en idiot baag
rattet.

Viggo

---

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 25-05-04 21:55

On 2004-05-25, Karl Viggo <karl__viggo@hotmail.com> wrote:
> "Martin Petersen" <knopfisk@[fjern]vvs.dk> skrev i en meddelelse

> jeg synes
> jeg blive
> jeg kunne

Hvad du synes, bliver og kunne er ret uinteressant ifølge fundatsen:

Ønskes ikke:
Ukvalificerede svar på juridiske spørgsmål.

Indlæg baseret på personlige holdninger, moralske domme
eller rene gætterier.

Vurderinger af det fornuftige og rimelige ved lovgivningen
samt dens samfundsmæssige og sociale konsekvenser.

--
Anders Vind Ebbesen