|
| Ophævelse af handel ved defekt? Fra : Bo Bach Jensen |
Dato : 24-05-04 21:20 |
|
Davs,
Jeg har en 3 telefon, nærmere en Motorola A920, som har en del problemer, nu
er der sådan, at det tilsyneladende er et generalt problem for A920 ejere at
deres telefon er noget være l**rt. Det drejer sig om at telefonerne, som
faktisk er ligeså meget en PDA som en mobil, konstant genstarter, ikke kan
forbindes til pceren og lign. Er dette noget som er dækket under de 6 mdrs
garanti? .. jeg bør nok lige tilføje, at selvom man får sin mobil "fikset"
hos et af 3 godkendt service værksted, så hjælper det ikke en hylende fis.
Problemet ligger i softwaren, motorola melder hus forbi, 3 siger at der på
et tidspunkt kommer en opdatering, men det har de sagt siden starten af
februar, og der er stadig intet sket. Min motorola er købt i bilka, og læse
jeg det garanti bevis jeg har fået med, står der at de ikke dækker software
fejl ??
Det kan de da vel ikke mene, eller er de i deres gode ret ? ..
Nå .. det her blev en smule længere end planlagt, men spørgsmålet er om der
er grundlag for evt at lade handlen gå tilbage, eller evt kræve ombytning
til en anden, ikke fejlbehæftet model ?
Med venlige hilsner
Bo Bach Jensen
| |
HKJ (24-05-2004)
| Kommentar Fra : HKJ |
Dato : 24-05-04 21:29 |
|
"Bo Bach Jensen" <bachy@nopost.dk> wrote in message
news:40b258d6$0$533$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Min motorola er købt i bilka, og læse
> jeg det garanti bevis jeg har fået med, står der at de ikke dækker
software
> fejl ??
> Det kan de da vel ikke mene, eller er de i deres gode ret ? ..
Nu behøver du ikke garantien, men kan henholde dig til reklamationsretten.
Der kan du forlange at få et virkende produkt (via ombytning/reparation) og
hvis de ikke kan klare det, så kan du ophæve handelen.
For at undgå diskussion om bevisbyrde, er det bedst at få startet sagen
inden 6 måneder fra købsdatoen og prøve at få noget skrifteligt på din
klage. Når først sagen er startet er der 5 års forældelsesfrist.
| |
Bo Bach Jensen (24-05-2004)
| Kommentar Fra : Bo Bach Jensen |
Dato : 24-05-04 21:56 |
|
"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote in message
news:c8tlud$1bau$1@news.cybercity.dk...
>
> "Bo Bach Jensen" <bachy@nopost.dk> wrote in message
> news:40b258d6$0$533$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Min motorola er købt i bilka, og læse
> > jeg det garanti bevis jeg har fået med, står der at de ikke dækker
> software
> > fejl ??
> > Det kan de da vel ikke mene, eller er de i deres gode ret ? ..
>
En anden lille ting, er 3 i deres gode ret til at forhindre mig i at
installere de programmer på telefonen som jeg har lyst til, eller er jeg
tvunget til at følge deres valg af software ?
Telefonen er instillet til at den ikke acceptere software som 3 ikke har
godkendt, og der er det så jeg mener, jeg har sgu da købt telefonen, altså
er det ikke deres telefon, men min, og dermed burde jeg vel selv bestemme
hvad jeg vil have installeret ?
Med venlig hilsen
Bo Bach Jensen
| |
Bo Bach Jensen (24-05-2004)
| Kommentar Fra : Bo Bach Jensen |
Dato : 24-05-04 23:02 |
|
"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote in message
news:c8tlud$1bau$1@news.cybercity.dk...
>
> "Bo Bach Jensen" <bachy@nopost.dk> wrote in message
> news:40b258d6$0$533$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > Min motorola er købt i bilka, og læse
> > jeg det garanti bevis jeg har fået med, står der at de ikke dækker
> software
> > fejl ??
> > Det kan de da vel ikke mene, eller er de i deres gode ret ? ..
>
> Nu behøver du ikke garantien, men kan henholde dig til reklamationsretten.
>
> Der kan du forlange at få et virkende produkt (via ombytning/reparation)
og
> hvis de ikke kan klare det, så kan du ophæve handelen.
>
> For at undgå diskussion om bevisbyrde, er det bedst at få startet sagen
> inden 6 måneder fra købsdatoen og prøve at få noget skrifteligt på din
> klage. Når først sagen er startet er der 5 års forældelsesfrist.
>
>
Jeg takker for svaret, og vil prøve at kontakte Bilka imorgen.
//Bo
| |
Martin Andersen (25-05-2004)
| Kommentar Fra : Martin Andersen |
Dato : 25-05-04 00:25 |
|
jeg står i samme situatin med en telefon magen til og har så fået lovet
software opdateringer siden slutningen af jabuar måned og løbende frem til
nu men nej der er endnu ikke kommet noget, det sidste de sagde var at
motorola og 3 ikke kunne finde ud af, hordan de skulle formidle
opdateringerne. jeg fik oplyst at der ville komme en opdatering i
forbindelse med handlen (mundtlig aftale)
desuden er det præcis det samme problem som tidligere nævnt.
> Nu behøver du ikke garantien, men kan henholde dig til reklamationsretten.
>
> Der kan du forlange at få et virkende produkt (via ombytning/reparation)
og
> hvis de ikke kan klare det, så kan du ophæve handelen.
hvad så når de vil sende telefonen til reparation, har man så krav på et
erstatnings produkt (man betaler jo stadig abbonement på telefonen).
> For at undgå diskussion om bevisbyrde, er det bedst at få startet sagen
> inden 6 måneder fra købsdatoen og prøve at få noget skrifteligt på din
> klage. Når først sagen er startet er der 5 års forældelsesfrist.
Hvordan starter der man sådan en sag er det ved at henvende sig i butikken
med sit krav evt. skriftligt?
jeg kan lige nævne at jeg har købt min telefon i fona, men ved en konsulent
fra 3. så er dte vel fona jeg skal stile et krav til eller er det 3 ?? (det
er fona der har skrevet min kvitering)
de bedste hilsner
toft
| |
|
|