RMI / JDBC
Fra : Jesper H. Horsleben

Dato : 02-05-01 12:41

Hejsa
Jeg har en class som har adgang til en access database og henter data
derfra. Den gemmer SQL forsørglsen resultatet i ResultSet og den kan jeg
godt bruge i klassen som den var oprettet i, men hvis jeg vil sende
ResultSet over RMI til en anden klasse over TCP/IP, får jeg en
java.io.NotSerializableException: sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcResultSet

Er der nogen der kan klare problemet får mig ?

Fra : Janus

Dato : 02-05-01 19:13

Dit ResultSet skal være Serializable, før det kommer til at virke. Prøv
noget i stil med

import java.io.Serializable;
import java.sql.ResultSet;

public interface MyResultSet extends ResultSet,Serializable {
}

Hertil skal dog lige siges, at jeg ikke har prøvet det, men giv det er
forsøg.

Vh Janus

Fra : IB

Dato : 02-05-01 21:20

Problemet med undestående er bare at Java ikke understøtter multibel arv,
men heldigvis i dette tilfælde skulle det være nok bare at implement'e
Serializable, altså noget i stil med:

import java.io.Serializable;
import java.sql.ResultSet;

public interface MyResultSet extends ResultSet implements Serializable {
}

Fra : Janus

Dato : 03-05-01 16:10

Mit kan kompilere, det kan dit ikke ..

Vh Janus

"IB" <IB@kefas.dk> wrote in message news:9cpq5s$hv2$1@news.cybercity.dk...
> [...]
>
> import java.io.Serializable;
> import java.sql.ResultSet;
>
> public interface MyResultSet extends ResultSet implements Serializable {

[cut]

Fra : Morten Jensen

Dato : 04-05-01 10:12

IB wrote:

> Problemet med undestående er bare at Java ikke understøtter multibel arv,

Jo, interfaces kan arve fra mere end et interface, da dette blot gør at
klasser som implementere interface X også skal implementere de
interfaces som X arver fra.

> [...]
>
> import java.io.Serializable;
> import java.sql.ResultSet;
>
> public interface MyResultSet extends ResultSet implements Serializable {

Et interface kan per definition ikke implementere noget.

--
CAPUT A/S Morten Jensen Phone +45 70 12 24 42
Nygade 6 Senior Developer Fax +45 70 11 24 42

Fra : IB

Dato : 05-05-01 12:58

Okay, tak...

Så har jeg lært noget nyt....