hvidløgspresser
Fra : PL

Dato : 23-05-04 11:28

Hej NG!
Jeg har aldrig fundet den perfekte hvidløgspresser. Enten er den umulig at
renøre eller sprøjter hvidløg i alle retninger (har flere gange prøvet at få
hvidløg i øjnene pga dårlig presser). Jeg købte på et tidspunkt en presser i
Iso der så ud til at fungere godt - den havde en aftagelig anordning så den
var nem at rense bagefter. Det eneste problem var at den kun udnyttede 1/4
af hvidløget pga den ikke kunne give det rette pres.
Er der nogen der kender til den ultimative hvidløgspresser og henvisning til
hvor en sådan kan købes, så vil jeg være jer evigt taknemmelig.

mvh
foreningen for større presserfrihed

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 23-05-04 11:38

Jeg har købt en rigtigt god hvidløgspresser i Ikea for den formidable sum af
30 kroner. Den har - til min egen glæde og mine omgivelsers fortrydelse -
sat mit hvidløgsforbrug gevaldigt i vejret: let at bruge, presser hele
hvidløget og er så let at gøre ren at det næsten er til at tude over

Mvh Mads

Fra : Sybil

Dato : 23-05-04 11:43

> [...]
> fortrydelse - sat mit hvidløgsforbrug gevaldigt i vejret: let at
> bruge, presser hele hvidløget og er så let at gøre ren at det næsten

Jeg har også købt min hvidløgspresser i IKEA.
Den er rigtig god og billig.

Sybil

Fra : David Rasmussen

Dato : 23-05-04 11:44

Mads Thorning Pedersen wrote:
> [...]
> sat mit hvidløgsforbrug gevaldigt i vejret: let at bruge, presser hele
> hvidløget og er så let at gøre ren at det næsten er til at tude over

Jeg synes netop at problemet med den er at den er umulig at gøre ren.

Jeg har købt en Zyliss som er glimrende. Den er relativt let at gøre
ren, den udnytter det meste af hvidløget, og den kan endda presse
hvidløget med skallen på, uden at der kommer skal med ud.

Men jeg kunne da også godt tænke mig om der findes pressere der er endnu
bedre?

/David

Fra : Emil

Dato : 23-05-04 03:51

David Rasmussen skrev:

>Jeg synes netop at problemet med den er at den er umulig at gøre ren.

Hvis du lader de faste skæl sidde på hvidløget, så er det
supernemt at rengøre dyret.

>Men jeg kunne da også godt tænke mig om der findes pressere der er endnu
>bedre?

Se her:
<http://www.fi.dk/test/koekkengrej/hvidloegspressere/>
og
<http://www.fi.dk/test/koekkengrej/hvidloegspressere/test/014/>

m.v.h. Emil

Fra : David Rasmussen

Dato : 23-05-04 13:16

Emil wrote:

> Se her:
> <http://www.fi.dk/test/koekkengrej/hvidloegspressere/>
> og
> <http://www.fi.dk/test/koekkengrej/hvidloegspressere/test/014/>

Nu har jeg generelt minimal fidus til FI's tests. Hver gang de tester
noget jeg rent faktisk ved noget om (computere, hifi, audio/video, tv
etc.), så er deres tests så håbløst uprofessionelle og vildledende at de
burde meldes til politiet. Men måske er det lettere at teste en
hvidløgspresser, trods alt.

/David

Fra : Emil

Dato : 23-05-04 20:05

David Rasmussen skrev:

> [...]
>noget jeg rent faktisk ved noget om (computere, hifi, audio/video, tv
>etc.), så er deres tests så håbløst uprofessionelle og vildledende at de

Næsten enig. De skriver dog ofte noget om, hvilke ting man
kan/skal lægge mærke til før man vælger.
Set i forhold til absolut intet at vide om et emne, er dette en
hjælp for nogen.

>Men måske er det lettere at teste en hvidløgspresser, trods alt.

He, lad os håbe. Presseren fra Ikea er den bedste *jeg*
nogensinde har prøvet, og den indfrier alle de (store)
forventninger *jeg* har til en sådan. Men der findes bedre.

m.v.h. Emil

Fra : mcloud

Dato : 23-05-04 11:48

Hej
Den ultimative hvidløgspresser er en stor granit morter som kan fås for 99
kr. i næste uge på tilbud i Alstrøm

--
mvh. Kim Rasmussen
www.leChef.dk

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-04 11:46

"PL" <langeper@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej NG!
> Jeg har aldrig fundet den perfekte hvidløgspresser.

Prøv at rive hvidløgsfeddet på den fine side af rivejernet. Det giver
udnyttelse af hele feddet, god hvidløgssmag, og rengøringen er super let,
hvis blot rivejernet bliver skyllet af lige efter brug.

Tina

Fra : peet_dk

Dato : 23-05-04 14:42

Skær nogle tynde skiver med en spidskniv. Og brug kun presseren når der ikke
må være "klumper" i (fin sause ect.)

Bare skyld hænderne med det samme bagefter, så man ikke dufter af hvidløg
hele dagen.

Fra : Padmé Amidala

Dato : 24-05-04 16:41

Den bedste hvidløgspresser må klart være den fra Tupperware i hård plast.
Den er utrolig nem at rengøre.

VH
Padmé

Fra : Ukendt

Dato : 26-05-04 10:25

Ja giver Padmé ret.... er utrolig glad for min tupperware hvidløgspresser
super nem at rengøre.... men man skal nu ikke være for svag... er lidt
hård... Men så får man trænet mullerne lidt *G*

Fra : Christina G

Dato : 24-05-04 16:47

"PL" <langeper@hotmail.com> wrote in message
> Hej NG!
> Er der nogen der kender til den ultimative hvidløgspresser og henvisning
til
> hvor en sådan kan købes, så vil jeg være jer evigt taknemmelig.

Hej,

jeg har en gang prøvet Eva Solos hvidløgspresser (den, som står i et glas,
hvor man så kan putte hvidløg i) og den var rigtig effektiv og nemt at
rengøre. Om jeg har været heldig i mit ene forsøg tør jeg ikke sige.
Ellers vil jeg tilslutte mig de fleste andre: Ikeas er fantastisk, men
desværre ikke egnet til ingefær.

Mvh, Christina

Fra : David Rasmussen

Dato : 24-05-04 19:08

Christina G wrote:

> [...]
> rengøre. Om jeg har været heldig i mit ene forsøg tør jeg ikke sige.
> Ellers vil jeg tilslutte mig de fleste andre: Ikeas er fantastisk, men

Jeg forstår stadig ikke at I synes at den er fantastisk. Der kommer
hvidløg ind imellem de der pinde som sidder på den del der presser. Og
det tager 100 år at rengøre. Så heller min Zyliss hvor der ingen pinde er.

/David