Kvittering i Outlook
Fra : Nederbasse

Dato : 21-05-04 23:29

Hej NG

Kan man få en kvittering på at en mail er modtaget uden at skulle betale for
et digitalt id hos Verisign eller ligende ?
Bruger Outlook 2002

Lars

Fra : Søren Blom

Dato : 22-05-04 01:16

"Nederbasse" <laneNOSPAM@jubiipost.dk> skrev

> Kan man få en kvittering på at en mail er modtaget uden at skulle betale
for
> et digitalt id hos Verisign eller ligende ?
> Bruger Outlook 2002

Både og.

Teknikken findes og det er en smal sag at sætte det op i f.eks. Outlook 2002
(som der vist ikke er noget der hedder, men Outlook XP), søg på kvittering i
hjælp.

Dog kan du ikke forvente at det vil fungere, for det første er der ingen
fælles standart på netop det område, så det virker kun, hvis afsendre og
modtager bruger samme mail program.
Derudover er der en masse andre forhindringer som kan stoppe afsendelse af
kvittering fra modtager computer. Det er alt for sent på aften til at uddybe
det mere, men konklusionen er, opgiv tanken om at det er noget du kan få
noget fornuftigt ud af.

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Nederbasse

Dato : 22-05-04 11:26

> [...]
uddybe
> det mere, men konklusionen er, opgiv tanken om at det er noget du kan få

Ikke for at være en tværing men i min Outlook står der altså 2002 i Om
Outlook
Anyway grunden til jeg spørger er at en bekendt som har haft pc i ca. et
halvt år bliver ved med at påstå at de kan se når modtageren har læst den
sendte mail.
På jobbet får jeg en del mail hvor der bliver spurgt om jeg vil sende en
kvittering og søger jeg på kvittering i hjælpen kommer der npget om digitale
signature.

Lars

Fra : Else Holm

Dato : 22-05-04 13:15

"Nederbasse" <laneNOSPAM@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
<klip>

> Anyway grunden til jeg spørger er at en bekendt som har haft pc i
ca.
> et halvt år bliver ved med at påstå at de kan se når modtageren har
> læst den sendte mail.

<klip>

Det kan være et spørgsmål om udbyder. Hvis man bruger First Class er
det rigtigt, at man kan se, når modtageren har læst en mail, men andre
steder er jeg ikke stødt på det.

--
Else

Fra : Nederbasse

Dato : 22-05-04 15:03

> [...]
>
> Det kan være et spørgsmål om udbyder. Hvis man bruger First Class er
> det rigtigt, at man kan se, når modtageren har læst en mail, men andre

Jeg kender godt First Class men der er filen jo fysisk på en server, når man
henter mail på en POP3 server er filen lokalt.

Lars

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-04 17:14

Nederbasse wrote:
> Anyway grunden til jeg spørger er at en bekendt som har haft pc i ca.
> et halvt år bliver ved med at påstå at de kan se når modtageren har
> læst den sendte mail.

Det kan man også sagtens sætte den op til - men modtageren kan også sætte
sin op til IKKE at sende kvitteringen retur - så jo man kan godt bede om
kvitteringen - men man er ikke sikker på at få den, hvis modtageren ikke
ønsker at sende den.

Min Outlook 2003 er f.x. sat op til ikke at sende kvitteringer, da jeg har
samme princip, som de andre om at det ikke kommer andre ved om og hvornår
jeg læser post.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Nederbasse

Dato : 22-05-04 18:02

SNIP

> [...]
> samme princip, som de andre om at det ikke kommer andre ved om og hvornår

Og vil du fortælle hvordan man sætter den op til at bede om en kvittering ?

Lars

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-05-04 18:43

http://web01.microsoft.se/tips/dk/showtip.asp?letter=&category=420&author=0&page=1&tip=11391&newpage=False&lmcs=1397
--
Knud
http://hjemmesider.frac.dk

Fra : Nederbasse

Dato : 22-05-04 20:58

http://web01.microsoft.se/tips/dk/showtip.asp?letter=&category=420&author=0&page=1&tip=11391&newpage=False&lmcs=1397
> [...]

Jeg skal stadig betale for et digitalt id

Lars

Fra : Dino

Dato : 22-05-04 21:54

Den 22-5 2004 skrev Nederbasse i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Jeg skal stadig betale for et digitalt id

Hos <http://www.digitalsignatur.dk/> er det gratis, men den er måske ikke
god nok?

--
Dino

Verdens største samling af danske
script og moduler til Hamsteren
<http://starcruiser.dk/hamstersiden/>

Fra : Nederbasse

Dato : 23-05-04 00:14

"Dino" <dino@despammed.com> skrev i en meddelelse

> Hos <http://www.digitalsignatur.dk/> er det gratis, men den er måske ikke
> [...]

Tak for linket, den laver jeg en prøve på

Lars

Fra : Jesper Harder

Dato : 22-05-04 02:20

"Søren Blom" <soren@blom.dk> writes:

> [...]
> ingen fælles standart på netop det område, så det virker kun, hvis
> afsendre og modtager bruger samme mail program.

Der *er* en fælles standard (RFC 2298), og den virker mellem
forskellige mailklienter.

> Derudover er der en masse andre forhindringer som kan stoppe
> afsendelse af kvittering fra modtager computer.

Det er til gengæld rigtigt. Typiske grunde kunne være at modtagerens
klient ikke understøtter det eller at modtageren har slået det fra,
fordi hun ikke ønsker at sende en kvittering.

Jeg kunne aldrig selv drømme om at sende en kvittering -- det kommer
simpelthen ikke tilfældige afsendere ved, hvornår jeg læser mail.

--
Jesper Harder <http://purl.org/harder/>

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 22-05-04 11:45

Jesper Harder skrev:

>Jeg kunne aldrig selv drømme om at sende en kvittering -- det kommer
>simpelthen ikke tilfældige afsendere ved, hvornår jeg læser mail.

Og det kommer ikke spammere ved, *at* jeg læser mail.
--
Kaj Svenningsen

Behandl dig selv som du vil behandles af andre.