USA billeje - hvad med forsikring
Fra : Kim Bækgaard

Dato : 21-05-04 22:10

Hejsan

Skal snart et smut til Californien og vil leje en bil i en uge.

Jeg har tjekket på www.expedia.com og priserne ser absolut fornuftige
ud, men...

Hvad med forsikringer etc. - er det inkluderet på nogen måde? Og hvis
det ikke er - hvilken dækning yder en almindelig rejseforsikring etc.?

På forhånd tak
Kim

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 21-05-04 23:17

> [...]
>
> Hvad med forsikringer etc. - er det inkluderet på nogen måde? Og hvis
> det ikke er - hvilken dækning yder en almindelig rejseforsikring etc.?

Jeg kender ikke expedia, men vil kraftigt anbefale at leje via et dansk
selskab som f.eks. Holiday Auto (www.holidayautos.dk). De er billige og
sikrer alle forsikringer. Din rejseforsikring yder ingen dækning. Visse
amerikanske kreditkort gør, men ikke nogen jeg kender i DK. Af samme grund
er mange priser på amerikanske hjemmesider citeret uden forsikring, da mange
har en dækning via deres kreditkort. Det snød mig, da jeg ville tjekke om
prisen fra Holiday var god.

Kennet
--
Besøg vores rejse- og dyreside på
www.pernille-kennet.dk

Fra : Michael Lund

Dato : 21-05-04 23:31

"Pernille og Kennet" <anonymos@noplace.dk> wrote in message

> [...]
mange
> har en dækning via deres kreditkort. Det snød mig, da jeg ville tjekke om

Vi har netop nydt en 2½ måneders rejse i USA, hvoraf 2 af månederne foregik
i lejet bil. Den første måned lejede vi gennem Holiday Auto og den anden
gennem Avis ... begge steder var priserne incl. de nødvendige og belejlige
forsikringer.

Michael

Fra : Lars RejserNU.dk

Dato : 22-05-04 08:06

Hej Kim

Inden du bestiller er det en god ide at tjekke priserne på Holidayautos
http://www.holidayautos.dk

Hilsen
http://www.RejserNU.dk

Fra : Kim Bækgaard

Dato : 22-05-04 18:39

Hvis jeg bestiller som anbefalet her, er der så andet jeg skal tage
hensyn til?

En eller anden nævnte noget om en "international drivers license" -
altså et add-on til det danske kørekort.

Har det noget på sig?

Med venlig hilsen
Kim

Fra : Anette

Dato : 22-05-04 19:31

> [...]
> En eller anden nævnte noget om en "international drivers license" -
> altså et add-on til det danske kørekort.

Det får du hos politiet for 25 kr. Husk foto.

Det er sjældent du rigtig har brug for det, men for god ordens skyld -
husk bare at de tikke kan stå alene - du skal altså have begge kørekort på
dig!

Anette