Weber mad.
Fra : Flemming Kold

Dato : 21-05-04 19:53

Så har jeg lige gjort det igen.

Og nu skal i altså også vide hvordan man gør, for det smager himmelsk.

Man tager 1 del sennep og blander med 1 del brun farin.

Så tager man nogle kyllingeunderlår og pjasker lårene godt og grundig ind i
det.
Så rulles de lidt rundt i rasp.

På Weberen i 1 time og 5 minutter.......

MUMS... og velbekomme

--
Everything goes wrong...

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 21-05-04 22:14

"Flemming Kold" <fkold@FJAERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

Hold da helt fedt det lyder´dejligt, det må vi da helt klart prøve næste
gang vi skal grille

Tak for idéen

Godnat

Bolette

PS: Hvad serveret du til?

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 21-05-04 23:21

Flemming Kold <fkold@FJAERNDETTEmail.dk> wrote:

> [...]
> det.
> Så rulles de lidt rundt i rasp.
>
> På Weberen i 1 time og 5 minutter.......

Fransk eller Dijon ?

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Flemming Kold

Dato : 22-05-04 05:36

Nå ja, måske der var lidt mangler i opskriften. Det gik en smule hurtigt i
min iver, efter at fortælle Jer det.

De skal selvfølgelig grilles over indirekte varme.

Angående sennep, så har jeg kun prøvet med den traditionelle Arffmann
sennep. Men jeg er da ikke et sekundt i tvivl om, at hvis man brugte en
eller anden god fransk sennep, ville resultatet også blive der efter.

Når jeg kommer sennep-farin blandingen på, dypper jeg hele låret der ned, så
der kommer et rigtig tykt lag på, hvor efter jeg "ryster" det, så der
drypper en smule af igen.. Og så over i raspen.

Det smager altså himmelsk. Vi skal have det igen idag......!

F. Kold

Fra : pusmand

Dato : 07-06-04 09:17

> [...]

> drypper en smule af igen.. Og så over i raspen.
>
> Det smager altså himmelsk. Vi skal have det igen idag......!

Hejsa. Jeg prøvede ovenstående i weekenden - dog med kyllingebryst. Som
nybegynder spørger jeg lige: kødet så da lidt kedelig ud - havde jo bare
rasp-farven - ikke grillfaven. Skulle de have været lidt over direkte
varme?? Og hvor lang tid vil I anbefale til kyllingebryststykker ?? Mvh.

Fra : Flemming Kold

Dato : 09-06-04 06:02

Jeg har kun erfaring med underlår. De er da blevet gyldne og pæne i
overfladen hver gang.

Men selvfølgelig, kan det som altid hvis kødet mangler lidt farve, ligges
lidt over direkte varme.

--
Everything goes wrong...

Fra : Flemming Kold

Dato : 22-05-04 05:42

Nå ja, alle gode gange tre..

Det er forskelligt, hvad vi får til....

For det meste spiser vi faktisk kun kød her (Har ingen børn der skal
opdrages). Ja, jeg ved godt at det ikke er særligt sundt. Men det smager så
godt.

Hvis det sker at der er overskud til det, har vi da fået flødekartofler til.
Underligt som det er gået af mode igen. For 10 år siden, kunne man ikke tage
et eneste sted hen, uden at man absolyt skulle spise dem. Nu får man det
aldrig mere.

Ellers får vi somregl hvidløgsflutes til.

Velbekome, F.Kold.

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-05-04 10:50

Flemming Kold wrote:
> [...]
> godt.
>
> Hvis det sker at der er overskud til det, har vi da fået flødekartofler til.

Det bliver det ikke sundere af :) Så hellere kødet..

/David

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-05-04 11:48

> Det bliver det ikke sundere af :) Så hellere kødet..

Kød - især den stegte udgave - er en større dræber end flødekartoflerne,
hvis vi skal sammenligne

--
-Jens B.

Fra : David Rasmussen

Dato : 22-05-04 11:54

Jens Bruun wrote:

> Kød - især den stegte udgave - er en større dræber end flødekartoflerne,
> hvis vi skal sammenligne

Næ. Der tager du fejl.

/David

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-05-04 18:29

"Flemming Kold" <fkold@FJAERNDETTEmail.dk> skrev i en meddelelse

> MUMS...

Jeg håber, du har ret. Nu er skidtet i hvertfald sat over...

> og velbekomme

Tak i lige måde.

--
-Jens B.

Fra : Flemming Kold

Dato : 23-05-04 18:49

Hvordan blev resultatet så?

--
Everything goes wrong...

Fra : Jens Bruun

Dato : 31-05-04 13:11

> Hvordan blev resultatet så?

Ganske godt, men jeg skal eksperimentere lidt mere med sennepstype og
temperatur...

--
-Jens B.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 25-05-04 20:30

Flemming Kold wrote:
> På Weberen i 1 time og 5 minutter.......

Det var dælme længe......
Skal de virkeligt ha så længe ??

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Flemming Kold

Dato : 26-05-04 07:19

Ja, så bliver de total dejlige og møre..

Lavede dem faktisk lige i går.... MUMS igen...

--
Everything goes wrong...

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-04 20:49

Jeg har også købt mig en Weber gold... og skal til at lære den at
kende.
Pinselørdag købte jeg 10 tykke flotte kalvestakes (samlet ca. 2 kg.)
I stedet for Webers drypfoliebakke stillede jeg en længere bradepande
under kødet. Den var foret med folie, da de 10 stk. store bøffer
fyldte mere og dryp derfor blev ledt ned i bradepanden.

Den propfyldte Weberstarters gloende indhold blev fordelt på begge
sider af bradepanden, de krydrede bøffer blev lagt over til indirekte
grill og låget kom på. Vi ventede spændt og turde først tage dem
efter en time. Jeg var lidt skuffet...Ville egentlig hellere have
stegt dem på panden Gæsterne sagde høfligt, at de var fine,
men....

Jeg syntes ikke de var møre og sluttede med et par minn. på hver side
direkte over varmen. Men de var tørre og seje synes jeg.
Måske skulle jeg slet ikke have grillet indirekte ... blot som når vi
griller pølser på en almindelig grill uden låg og ikke nær så lang
tid?

Jeg må øve mig mere.... når vi ikke har gæster.
Hvad gjorde jeg forkert. Jeg vil helst ikke fortryde, at jeg købte en
Weber gold....

Gerda

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 31-05-04 21:13

On Mon, 31 May 2004 19:48:31 GMT, gerda (gerda) wrote:

> [...]
>
>Jeg må øve mig mere.... når vi ikke har gæster.
>Hvad gjorde jeg forkert. Jeg vil helst ikke fortryde, at jeg købte en

Du skulle have droppet bakken og låget - det svarer jo til at stege
steaks i en bradepande i en varmluftsovn.

KS

Fra : Splinten

Dato : 01-06-04 08:54

<kelds@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Du skulle have droppet bakken og låget - det svarer jo til at stege
> steaks i en bradepande i en varmluftsovn.
>
> KS

Ja og en time i en så varm ovn vil ødelægge kalvekødet totalt, vær glad for
at dine gæster var høflige

splinten

Fra : Q

Dato : 31-05-04 21:49

<gerda (gerda)> skrev i en meddelelse
> Jeg har også købt mig en Weber gold... og skal til at lære den at
> kende.
> Pinselørdag købte jeg 10 tykke flotte kalvestakes (samlet ca. 2 kg.)

God ide, Hvorfor blev vi ikke inviteret?

> I stedet for Webers drypfoliebakke stillede jeg en længere bradepande
> under kødet. Den var foret med folie, da de 10 stk. store bøffer
> fyldte mere og dryp derfor blev ledt ned i bradepanden.

Hvorfor?

> [...]
> efter en time. Jeg var lidt skuffet...Ville egentlig hellere have
> stegt dem på panden Gæsterne sagde høfligt, at de var fine,

Bøffer skal grilles direkte.. De eneste ting du skal grille indirekte er
ting du normalt ville lave i ovnen ( steg, kylling osv. )

Du kunne også have sparet drypbakken.. Hvis du griller direkte over kullene
brænder saften bare af på kullene, og sviner ikke din grill til..

god fornøjelse

/peter

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 01-06-04 15:13

> [...]
> efter en time. Jeg var lidt skuffet...Ville egentlig hellere have
> stegt dem på panden Gæsterne sagde høfligt, at de var fine,

Jeg håber det var en joke, ellers har du ihvertfald lidt at lære mht.
stegning af steaks.
De skal steges kort tid, god direkte varme 3-5 minutter på hver side alt
efter hvordan de er, og hvor røde de skal være. Hvis de så bliver seje er
det fordi kødet ikke er godt nok. Så enkelt er det, det er forøvrigt aldrig
lykkedes for mig at købe en mør steak i Coop eller Superbest, derimod altid
i Føtex og Bilka.

Mvh. Steen Jakobsen.

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 01-06-04 16:54

"Steen Jakobsen" <noway@nopost1.tele.xx> skrev i en meddelelse

> <gerda (gerda)> skrev i en meddelelse

> Jeg håber det var en joke, ellers har du ihvertfald lidt at lære mht.
> stegning af steaks.

Her manglede nok en smily, så ingen misforstår mit svar.

Mvh Steen Jakobsen.

Fra : PEMA

Dato : 07-06-04 13:05

"Steen Jakobsen" <noway@nopost1.tele.xx> wrote in message
> [...]
aldrig
> lykkedes for mig at købe en mør steak i Coop eller Superbest, derimod

Har samme erfaring, jeg er 99% sikker på at få gode og møre bøffer i Bilka,
Føtex og den lokale slagter.

Og det er ikke bare en bestemt Bilka/Føtex. Har handlet i Hundige,
Kolding/Nørrebro,Haderslev og andre steder.

Har da fået rigtige gode og møre bøffer andre steder (kvaliteten har bare
været mere svingende).

Den bedste bøf jeg noglesinde har fået på en restaurent, var på hotellets
restaurent på Mallorca Det var for min (og min svogers mund) så god at
vi spiste der tre gange og bestillte den 3 gange. Muuuums

Fra : Flemming Kold

Dato : 09-06-04 06:06

Sevndborg's Føtex leverer også kun mørt oksekød. Jeg har ingen klager at
sætte på dem.

Angående restaurent, så prøv at kører en tur til Flensborg (Når man nu
alligevel er nede og hente billige) øller, og tag så ned på havnen. Der
ligger en restaurent der hedder Piet Henningsen. Bestil en Reindfleish steak
af Argentinsk herkomst... MUMS..... Kører der ind, hver gang jeg er over
grænsen.

--
Everything goes wrong...

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-06-04 17:13

"Steen Jakobsen" <noway@nopost1.tele.xx> writes:

> Så enkelt er det, det er forøvrigt aldrig lykkedes for mig at købe
> en mør steak i Coop eller Superbest, derimod altid i Føtex og Bilka.

Vi flyttede i december til Risskov ved Århus og vores nye supermarked
er en Superbest. Vi har endnu tilgode at få kød derfra, der ikke er
som det skal være. Vi har købt lidt af hvert, senest en flanksteak,
der blev grillet i søndags, og den var så mør og lækker at jeg savler
bare ved tanken. Vi har fået oksesteaks, nakkefilet, koteletter,
mignoner, oksestege og alt har været af en god kvalitet. Og så har de
egen slagter, så når noget ikke lige er i den pakkestørrelse man skal
have, så spørger man bare pænt og så får man det straks som man vil
have det.

Alt i alt en rigtig god slagter, med noget godt smørrebrød. :)

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt