Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Transport af AA-batterier!?
Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 21-05-04 15:01

En af de ufede ting ved digital fotografering er, at man altid er
nødt til at have ekstra batterier med...

Hvad bruger I andre til at transportere ekstra AA-batterier i?
(genopladelige NiMh)

Jeg har spurgt hos et par fotohandlere og ingen har smarte etuier
eller noget - og at have dem løst i tasken giver mulighed for
kortslutninger og andet sjov..

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : Brian Lund

Dato : 21-05-04 15:08

> Jeg har spurgt hos et par fotohandlere og ingen har smarte etuier
> eller noget - og at have dem løst i tasken giver mulighed for
> kortslutninger og andet sjov..

Jeg kan ikke lige se hvordan de skulle kunne kortslutte, medmindre du har
_rigtigt_ mange løse batterier! (Velsagtens over 20!) I al fald ikke, hvis
du ikke har andet metal i lommen...

Men måske kunne du bruge et par runder tape, rundt om dem?

Brian

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 21-05-04 15:14

On Fri, 21 May 2004 16:08:22 +0200, Brian Lund wrote:

> Jeg kan ikke lige se hvordan de skulle kunne kortslutte

Plus-pol mod plus-pol?

> Men måske kunne du bruge et par runder tape, rundt om dem?

Det er lidt upraktisk at skulle fægte med tape, bare for at
skifte batteri.

Lige nu bruger jeg plastikindpakningen fra alm. AA-batterier, men
det er heller ikke særligt elegant.

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-05-04 15:26

"Stig H. Jacobsen" <usenet_dk2@nonogothix.dk> wrote in message

> Plus-pol mod plus-pol?

Kortslutter ingenting. Som begrebet antyder, så kræves der, at et kredsløb
"sluttes kort", dvs. plus og minus skal forbindes direkte med hinanden på én
eller anden måde.

--
-Jens B.

(Øv, mangler stadig at få mit 1D Mark II, så kun lidt snapshots)

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-05-04 15:37

Stig H. Jacobsen wrote:
> Plus-pol mod plus-pol?

Giver IKKE kortslutning.

For at kortslutte et batteri skal du have direkte forbindelse fra plus til
minus på SAMME batteri.

Jan

Fra : jabbe(4k)

Dato : 21-05-04 17:35

> For at kortslutte et batteri skal du have direkte forbindelse fra plus til
> minus på SAMME batteri.

Det kan faktisk godt lade siggøre hvis man har nogle elementer der lidt
slidte og batteriet har mistet det plastic de er pakket ind i, og så bliver
der dejligt varmt i lommen..:) har selv prøvet det for flere år tilbage...

Hvis du har en fototaske så få fat i nogle elektriker rør som batterierne
kan ligge i på en lang række, så kan du også holde batterierne i sæt så de
bliver ladet og brugt samtidigt og lige meget..:)
--
J@bbe
Kvinder:er jo psykopater

www.jabbe.marzman.dk

Fra : Brian Lund

Dato : 21-05-04 18:14

> [...]
bliver
> der dejligt varmt i lommen..:) har selv prøvet det for flere år tilbage...

Ja jeg har også prøvet det engang :)
Men er de så slidte, er det alligevel på tide at skifte dem ud!

Brian

Fra : Karl Johan Agesen

Dato : 22-05-04 13:33

Brian Lund wrote:

> til

> bliver

> Ja jeg har også prøvet det engang :)
> Men er de så slidte, er det alligevel på tide at skifte dem ud!
>

> Brian

Find et plasrør af passende diamter og lav et par plastpropper hertil og
så har du en glimrende container.

Hilsen
Karl Johan

Fra : Brian Lund

Dato : 21-05-04 18:17

> Plus-pol mod plus-pol?

Det sker der, som de andre også har sagt, ikke noget ved!

> Det er lidt upraktisk at skulle fægte med tape, bare for at
> skifte batteri.

Det er rigtigt, måske kunne man også sy en lille stofpose til hvert sæt
batterier :)

> Lige nu bruger jeg plastikindpakningen fra alm. AA-batterier, men
> det er heller ikke særligt elegant.

Jeg bruger ikke noget, jeg stopper dem bare i lommen/kameratasken.
Jeg har så markeret hvert sæt batterier med en sprittusch af forskellig
farve, så de kan skelnes fra hinanden.

Brian

Fra : Puntofisken

Dato : 21-05-04 20:54

Jeg har tre sæt batterier hvor de to er ens. Det ene sæt har fået lidt tape
rundt om den ene ende så det er til at holde styr på dem på den måde. De to
sæt jeg ikek har i brug ligger i bunden af min taske og "roder rundt" når
jeg er ude, det har jeg endnu ikke haft problemer med.

Trine

Fra : Madsen

Dato : 21-05-04 15:18

www.batterier.dk Har Akkuboxe på deres side, findes under Opladelige
batterier + ladere
--
Hilsen Madsen

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 21-05-04 15:43

On Fri, 21 May 2004 16:17:46 +0200, Madsen wrote:

> www.batterier.dk Har Akkuboxe på deres side, findes under Opladelige
> batterier + ladere

Lige hvad jeg manglede, tak!

Fra : ;o\)-max-

Dato : 21-05-04 16:16

"Stig H. Jacobsen"

> Lige hvad jeg manglede, tak!
>
> --
> Stig

Tjae -hold dig fra de klare plastik æsker til 8stk batterier,
de er sprøde og knækker, flækker og splintrer, skrev til
batterier.dk for lang tid siden, men de sælger dem stadig,
de andre kender jeg ikke, men de ser ud til at være lavet
af blød (fleksibel) plast, så de er nok ok.. -max-

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-04 16:37

Jeg har den slags, hvor de kan være 4 batterier i hver. De er OK - men lidt
svære at åbne. De kommer i tre farver, så man vænner sig hurtigt til at tage
dem i en bestemt rækkefølge, og så ved man, hvilke der er brugt.

..--M

Fra : Hans Joergensen

Dato : 21-05-04 19:47

Michael H wrote:
> Jeg har den slags, hvor de kan være 4 batterier i hver. De er OK - men lidt
> svære at åbne. De kommer i tre farver, så man vænner sig hurtigt til at tage
> dem i en bestemt rækkefølge, og så ved man, hvilke der er brugt.

Jeg plejede blot at lægge batteripolerne i samme retning på dem der
var friske, og blandet på dem der var brugt.. det virkede også fint
;)

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 22-05-04 03:56

On Fri, 21 May 2004 17:16:10 +0200, ";o\)-max-" wrote:

> [...]
> de andre kender jeg ikke, men de ser ud til at være lavet
> af blød (fleksibel) plast, så de er nok ok.. -max-

Nu har jeg bestilt nogle af dem til 4 styk AA, så får jeg at se
om de duer til noget.

Undrede mig iøvrigt over prisen - 50 kr. for 3 etuier -
produktionspris 2 kr? Men sådan er der jo så meget!

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 21-05-04 16:19

Stig H. Jacobsen wrote:

> Jeg har spurgt hos et par fotohandlere og ingen har smarte etuier
> eller noget - og at have dem løst i tasken giver mulighed for
> kortslutninger og andet sjov..

Hvis man har flere sæt genopladelige batterier, så skal man kunne
holde styr på, at de forskellige sæt løbende og på skift bliver
brugt, og man skal ha' nemt og hurtigt overblik over, hvilke
batterier der friske og hvilke der er brugte.

Tjek dette link:
http://www.lowepro.com/pages/series/dres/dres6.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 22-05-04 03:59

On Fri, 21 May 2004 17:18:34 +0200, Niels Ebbesen wrote:

> [...]
> brugt, og man skal ha' nemt og hurtigt overblik over, hvilke
> batterier der friske og hvilke der er brugte.

Nemlig - endnu en grund til ikke at have dem i løs vægt.

> Tjek dette link:
> http://www.lowepro.com/pages/series/dres/dres6.htm

Smart - er skrevet på ønskelisten

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 22-05-04 14:19

Stig H. Jacobsen wrote:

> Smart - er skrevet på ønskelisten

Ja - Lowepro's tasker og etuier er rigtig lækre, funktionelle og
slidstærke, så de er rigeligt deres lidt høje pris værd.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Emil

Dato : 21-05-04 17:21

Stig H. Jacobsen skrev:

>Hvad bruger I andre til at transportere ekstra AA-batterier i?
>(genopladelige NiMh)

En lille plastpose med 'lynlukning' (Minigrip, ca. 8x14 cm)
passer til fire elementer hvis posen ombukkes midtvejs.

I posen har jeg vedlagt en seddel, som på den ene side set er
blank, og på den anden side er der tegnet et par Xér.
Sedlen foldes så den blanke side er synlig hvis elementerne er
opladede, og foldes med Xérne yderst hvis elementerne er tømte.

Elementerne placeres nederst i fototasken (en lille sag fra Tiger
til kr. 20,- incl. moms, med plads til et par kabler og en lomme
til lagermedier).

Billeder er lagt i dk.binaer under samme 'subject':

m.v.h. Emil

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-05-04 17:38

> [...]
>
> Jeg har spurgt hos et par fotohandlere og ingen har smarte etuier
> eller noget - og at have dem løst i tasken giver mulighed for

Hej Stig

Jeg bruger nogle små etuier til hver 4 stk, som købes hos
www.batterier.dk og de fungerer udmærket. Så må vi se hvor længe de
holder, men 3 etuier koster en 50'er incl porto.

M.V.H.....Benny..

Fra : Børge Larsen

Dato : 21-05-04 17:47

Hos Århus Radiolager har jeg købr lommer for 4 stk. AA m. velcro-luk, jeg
tror de kostede Kr. 5,00 pr. stk. fabrikat GP. Jeg har et stykke karton
indlagt, rød på den ene side og grøn på den anden. Den røde side vender op
når de skal lades og selvfølglige den grønne op, når de er ladet.
M.v.h.

Børge

Fra : Claus Smith

Dato : 21-05-04 17:52

jeg har købt nogle æsker på www.batterier.dk til mine flash batterier.

Claus Smith

Fra : Thomas A. Jørgensen

Dato : 22-05-04 09:30

> [...]

> Jeg har spurgt hos et par fotohandlere og ingen har smarte etuier
> eller noget - og at have dem løst i tasken giver mulighed for

Lowepro har lavet nogle tasker, eller punge, som man kan have batterier og
lign i,
Kig på deres hjemmeside. www.lowepro.com

Thomas A. Jørgensen
www.Freelance-Foto.dk

For at sende mig en mail, så fjern det indlysende i min mail adresse.

Fra : Claus Tersgov

Dato : 23-05-04 15:06

Uheldigvis faldt Stig H. Jacobsen over tastaturet og skrev derved
følgende:

> En af de ufede ting ved digital fotografering er, at man altid er
> nødt til at have ekstra batterier med...
> Hvad bruger I andre til at transportere ekstra AA-batterier i?
> (genopladelige NiMh)

www.tersgov.dk/bat.jpg
www.tersgov.dk/bat1.jpg

Ganske gratis, vand og stød tæt. Der kan være 12 batterier i denne.

Der er masser af tilsvarende muligheder

Claus

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 25-05-04 16:19

On Sun, 23 May 2004 16:06:13 +0200, Claus Tersgov wrote:

> www.tersgov.dk/bat1.jpg
> Ganske gratis, vand og stød tæt. Der kan være 12 batterier i denne.

Jeps, har selv gemt diverse anden emballage, som kan holde 4x AA.

Men nu har jeg fået en stak plastik-etuier fra batterier.dk, som
jeg vil bruge istedet.