Aktiv Ferie: Vandretur/Hiking etc med barn~
Fra : Pro

Dato : 20-05-04 12:46

Hej Alle

Har I et godt forslag til at holde ferie med et barn på 11-12 md?

Helst i Europa og gerne gode steder til vandreture/hiking eller anden form
for aktiv ferie.

Send venligst links til gode campingpladser, hoteller etc.

Mvh. Kim

Fra : keldorff

Dato : 21-05-04 10:07

Her er mit råd til ferie med børn. Rådet er baseret på erfaringer, gode som
mindre heldige.

Planlæg ferien på børnenes præmisser. Hvis børnene har en god ferie får du
en god ferie. Personligt har vi holdt fra storbysferie mens ungerne var helt
små. Forestil dig i fx. Paris under hedebølge med et trodsigt overtræt barn,
der ikke kan komme til at sove til middag, er det ferie? Det samme gælder
lange museums besøg, der er ikke noget mere stressende end at jappe et besøg
igennem fordi ungen keder sig. Jeg har ikke været på vandretur/hiking med
mine drenge men kan have svært ved at se det fede i vandretur med et lille
barn der lige har lært at gå. Men vi er naturligvis forskellige og har
forskellige indstillinger til ferie.

PS: lad være med at gå i panik over at ferien bliver lidt "provinsagtig"
mens børnene er små. De bliver hurtigt store og så er det bare deru´a´ igen

René

Fra : Inger Buchard

Dato : 21-05-04 21:08

> [...]
>
> Har I et godt forslag til at holde ferie med et barn på 11-12 md?
>
> Helst i Europa og gerne gode steder til vandreture/hiking eller anden form
Lej en simpel hytte over 1000 m (af hensyn til myggene) i Norge, hvor der er
en bæk og en lille sø med lidt sandstrand. Køb en bærerygsæk og gå småture.
Øst for Nesbyen (Hallingdal og vest for Vassfaret ligger en lille sø Krøren.
Dér har vi holdt ferie med småbørn. ´Det blev til daseferie med småture og
yngstemanden i bæresæk, hhv. daseferie ved bæk og sø med fiskestang.

Inger