camping i Tjekkiet
Fra : Martin Sanders

Dato : 20-05-04 10:36

Nogen der har erfaringer med Tjekkiet? Specielt er jeg intereeseret i at
finde en plads i enten området omkring Krkonose-bjergene (f.ex. nær
Vrachlabi) eller noget i omegnen af det Tjekkiske paradis. Der skal på
pladsen være både mulighed for at slå telt op og der skal være hytter eller
lign. til leje. Hvordan er Tjekkiet ellers, er det sikkert at forlade sit
telt og tage på dagture, eller risikerer man at det er ryddet når man kommer
tilbage? Ellers nogen kommentarer om Tjekkiet, evt gode ideer til ting og
steder der SKAL ses?

Martin

Fra : Harry

Dato : 20-05-04 15:18

"Martin Sanders" <hoensemand@mail.dk> wrote in message news:<40ac7d36$0$146$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> tilbage? Ellers nogen kommentarer om Tjekkiet, evt gode ideer til ting og

Her er masser af inspiration og der ligger også en rejsebertning om
det Tjekkiske Paradis:
http://www.hanses-campingsider.dk/lande/tjekkietland.htm

Klik evt. videre til "favoritpladser", som er andres anbefalinger til
pladser.
Mht. sikkerhed: vi har ikke mærket nogen forskel mellem tjekkiske
pladser og andre steder i Vesteuropa. Men der findes pladser med
bevogtning, se links på nævnte side om Tjekkiet.

Fra : Kim Olsen

Dato : 20-05-04 21:54

Hej

www.camp.cz er der mange pladser beskrevet.

Vi har selv camperet i Tjekkiet i flere år, og kører dertil igen til sommer.
Benzin billig (men lidt ligemeget, da afstandene er små)
Billig mad
Billig øl (absolut kun interessant på IKKE køredage)
Billigt alt muligt

Tjekkerne ligner meget danskerne mht. humor osv. og vi har ikke haft
problemer med indbrud i campingvogn og bil.
Men man hører da om indbrud, og man kan da tage sine forholdsregler: Vi har
f.eks. monteret en lille aflåseligt stålskab (pengeskab) i bunden af et
magasin, så man altid har billetter, penge osv. et sikkert sted, når man
forlader vognen.

Af steder I absolut skal besøge kan nævnes:

byen Ceske Krumlow, syd for Ceske Budowich. Enby bygget midt i og rundt om
en flod. Meget flot.

Plzen - et besøg på bryggeriet og en tur i de lange lagergange under byen.

Kilderne ved Karlove Vary

Skodafabrikkerne i Mlada Boleslav (bestil tid hjemmefra)

Svovlvulkanerne ved Karlove Vary

I Prag kan anbefales campingpladsen midt i floden.
Man er i gåafstand fra Centrum, og der afgår båd fra pladsen hver halve time
for fodgængere.
Den kan være lidt besværlig at finde, så et bykort er et must.

Ruten til Tjekkiet vil jeg anbefale enten via Cheb (vestlige del af landet)
eller via Zittau i hjørnet mellem polen og tjekkiet.
en gamle E45 via Zindwald er meget belastet af tung trafik.

HIlsen

Kim Olsen

Fra : Hans Jørgen

Dato : 21-05-04 09:38

Man kan gå ind her
http://www.campingstuff.dk/home/html/modules.php?name=camp1 og ved at vælge
Tjekkiet og blot sætte X i feltet Find pladser med beskrivelser. får du vist
de campingpladser i tjekkiet hvor besøgende har skrevet om pladsen.

Venlig hilsen
Hans Jørgen
Masser af campingstuff på http://www.campingstuff.dk
Mailto: hjh@(slet)campingstuff.dk