/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Ophævelse af aftale
Fra : news.cybercity.dk


Dato : 20-05-04 08:25

Hej Alle i gruppen

Jeg har lige modtaget en bekræftigelse fra TDC Kabel tv. Som bekræfter at vi
har via. telefonsalg abboneret på et tv program.

Har jeg ikke mulighed for når det er telesalg at fortyde aftale inden for 14
dage?


Med Venlig Hilsen

Jan



 
 
Bertel Lund Hansen (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 20-05-04 12:03

news.cybercity.dk skrev:

>Jeg har lige modtaget en bekræftigelse fra TDC Kabel tv. Som bekræfter at vi
>har via. telefonsalg abboneret på et tv program.

>Har jeg ikke mulighed for når det er telesalg at fortyde aftale inden for 14
>dage?

Sandsynligvis ikke.

De 14 dage gælder ved enhver fjernhandel mellem en forbruger og
et firma, således også ved salg af teleydelser. Men ved
tjenesteydelser og varer der skal tilpasses specielt til kunden,
gælder der særlige regler. Den arbejdstid der går med til at
tilrette varen, kan kunden jo ikke returnere (og en speciel vare
kan måske slet ikke sælges til anden side). Derfor skal man i den
slags tilfælde fortryde *inden* sælger går i gang med at rette
varen/ydelsen til. Hvis man ikke gør det, forskertser man sin
fortrydelsesret.

Det betyder at når en tekniker hos TDC har sat den nye kanal op
til dig, så er det for sent at fortryde.

Ganske vist siger loven også at det kun gælder sådan hvis kunden
selv har sagt at sælger må gå i gang med at sætte det op, men det
siger man indirekte: Hvem ville finde sig i at de ikke gik i gang
hurtigst muligt? - Med andre ord det er en underforstået
forventning hos alle parter at det bare skal ordnes med det samme
når vi snakker telefon, kabel-tv, internet osv.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

anders majland (20-05-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 20-05-04 12:21

> Det betyder at når en tekniker hos TDC har sat den nye kanal op
> til dig, så er det for sent at fortryde.
---
> Med andre ord det er en underforstået
> forventning hos alle parter at det bare skal ordnes med det samme
> når vi snakker telefon, kabel-tv, internet osv.

Da jeg fik konverteret min alm linie til isdn var der en mulighed for at
fortryde ændringen såfremt jeg var begyndt at anvendte idsn'en. Fra jeg
bestilte til ændringen blev udført gik der omkring 1 måned. Samme dag
som ændringen skulle udføres kom der en reklame med et tilbud om gratis
konvertering. Efter lidt snak med TDC kundeservice accepterede de at
refundere beløbet for konverteringen da jeg jo ellers bare kunne
fortryde - og bestille det igen til den nye pris af kr 0,-

--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



anders majland (20-05-2004)
Kommentar
Fra : anders majland


Dato : 20-05-04 12:50

> Da jeg fik konverteret min alm linie til isdn var der en mulighed for
> at fortryde ændringen såfremt jeg var begyndt at anvendte idsn'en.

såfremt jeg _ikke_ var begyndt ...


--
Anders dot Majland at jyde dot dk
email address in header is not valid



Gerner (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 20-05-04 14:49

On Thu, 20 May 2004 13:50:14 +0200, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in dk.videnskab.jura:

>> Da jeg fik konverteret min alm linie til isdn var der en mulighed for
>> at fortryde ændringen såfremt jeg var begyndt at anvendte idsn'en.
>
>såfremt jeg _ikke_ var begyndt ...

Ja, tdc er meget flinke til at (måske af nød?) ændre betingelser og priser inden
opsætningen/installeringen har fundet sted.

Men samtidig er deres prispolitik ad h. til, da de ustandselig har tilbud på al
ting, så man risikerer at købe et produkt til een pris (den høje) og hvis man
ikke ser de har tilbud på produktet og det installeres, så er det til den høje
pris. Jeg kan ikke se i købeloven eller markedsføringsloven at de har pligt til
at tage tilbudsprisen for produktet hvis det er bestil og opsat til en højere
pris.

--
Gerner
1218WU/5780hrs

Jan (20-05-2004)
Kommentar
Fra : Jan


Dato : 20-05-04 16:54

Hej Alle

Tak for jeres svar.

Vi købte en selctor i januar måned som ikke har virket siden vi har købt
den. TDC kabel tv mener at der er fejl i anlæget så selctoren ikke kan virke
hos os. Noget med et stort kabel skal kræves ned et eller andet og en
masssse forstæker som skal sættes på. ( alså vores kabel net er noget gammel
skidt )

I følge kontrakten som vi oprettede i forbindelse med købet har vi skrevet
under på at vi abbonere på TV6 som kun koster 55 kr. TDC mener så at vi
hellere skal abbonere på tv1000 som koster 300 kr. om måned.

Jeg har det meget svært ved at forstå hvorfor jeg skulle abbonere på noget
der er meget dyrere når jeg ikke kan se skitet. Men Tdc mener klart at jeg
nu har bundet mig for 12 måneder.

Det er første gang i mit lange liv at jeg skal betale for noget som jeg ikke
kan se.

Da vi indgik handel sage TDC telebutik at de enste betingelser var at vi
havde den store pakke og havde TDC kabel tv. At jeg også lige skulle have
målt linjen havde jeg ikke regnet med.

Er der virkelig ikke noget som jeg kan gører andet at betale ?

Mvh

Jan Lund Thomsen


"Gerner" <nospamadresse@postkasse.org> skrev i en meddelelse
news:18dpa0ps9arft486np2kh8lhnskmrnaqmt@4ax.com...
> On Thu, 20 May 2004 13:50:14 +0200, "anders majland"
> <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in dk.videnskab.jura:
>
> >> Da jeg fik konverteret min alm linie til isdn var der en mulighed for
> >> at fortryde ændringen såfremt jeg var begyndt at anvendte idsn'en.
> >
> >såfremt jeg _ikke_ var begyndt ...
>
> Ja, tdc er meget flinke til at (måske af nød?) ændre betingelser og priser
inden
> opsætningen/installeringen har fundet sted.
>
> Men samtidig er deres prispolitik ad h. til, da de ustandselig har tilbud
på al
> ting, så man risikerer at købe et produkt til een pris (den høje) og hvis
man
> ikke ser de har tilbud på produktet og det installeres, så er det til den
høje
> pris. Jeg kan ikke se i købeloven eller markedsføringsloven at de har
pligt til
> at tage tilbudsprisen for produktet hvis det er bestil og opsat til en
højere
> pris.
>
> --
> Gerner
> 1218WU/5780hrs



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408877
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste