Andet multimedie
bentjuul 3670
photoshop short-cut på dansk, hjælp ønskes~
Fra : Henrik

Dato : 20-05-04 02:21

goddag, (undskyld mit dansk, men det er lidt rusten)

er der nogen som har en oversigt over photoshops short-cut key kombination,
some jeg kan bruge til mit nye danske keyboard - jeg har været vandt til
engelsk-us keyboard og min gamle mor var saa sød at sende mig et keyboard så
jeg kan have æøå med det er blivet mere besværrligt nu da alle
short-cuts er anderledes.

på forhånd tak for hjælpen

Henrik
Down Under

PS: tillykke med princessen - vi er trend saetter hernede

Fra : Storm

Dato : 20-05-04 13:41

Henrik <tived@iinet.net.au> wrote:

> [...]
> engelsk-us keyboard og min gamle mor var saa sød at sende mig et keyboard så
> jeg kan have æøå med det er blivet mere besværrligt nu da alle

Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår problematikken, men kan du
bruge denne:

http://www.genistreg.mobilixnet.dk/html/genveje.htm

- ellers håber jeg at andre kan hjælpe.
Hvilken version af PhotoShop bruger du?

> PS: tillykke med princessen - vi er trend saetter hernede

I har jo også konstant et halvt døgns forspring

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Henrik

Dato : 30-05-04 03:41

Hej Nina,

Tusind tak, unsdskyld det lidt forsinkede tak. Keg vil kikke nærmere paa
genvejene

Jeg bruger version CS af Photoshop. Hvad jeg ville lave var en Luminous mask
some jeg normalt laver ved at trykke ¨Ctrl+Shift+Alt+~¨ some invendes for
henholdsvis shodows and highlight, and then apply level or curves.
Men det virker ikke laenger med mit fine nye danske tastatur

Jeg finder det nok, tusind tak for hjaelpen

Mvh

Henrik

Den dag vi ikke har det forspring laenger, saa er der noget ragen galt! (vi
er jo nød til at have et lille forspring hernede i den trejde verden!!!
ellers kan vi da ikke følge med!!

Fra : Storm

Dato : 06-06-04 16:10

Henrik <tived@iinet.net.au> wrote:

> Tusind tak, unsdskyld det lidt forsinkede tak. Keg vil kikke nærmere paa
> genvejene

Vi kan se om vi kan lave gruppens langsommeligste tråd...

> [...]
> henholdsvis shodows and highlight, and then apply level or curves.
> Men det virker ikke laenger med mit fine nye danske tastatur

Nej der er nogle tegn jeg heller ikke kan få til at fungere - bl.a. hvis
"tilde-tegnet" indgår. Jeg løser det ved at definere de genveje jeg
gerne vil have.

--
Venlig hilsen Nina Storm