Leo Aage Hansen 17/9/1893
Fra : Irene Lundgaard

Dato : 19-05-04 23:58

Hej,

Jeg har en veninde som søger oplysninger om sin Bedstefar. Han hed Leo
Aage Hansen født 17. september 1893, hans bror hed Harry Hansen. De
forlod Danmark før 1914. De forlod Danmark for at tage til Amerika på
et skib der hed "Oskar II".

Min veninde er engelsktalende og bosiddende i Irland og aner ikke hvor
hun skal starte med at søge efter den gamle kanut.

Er der nogen derude der kan hjælpe?

Venlig hilsen,
Irene Lundgaard

Fra : Evald Adamsen

Dato : 20-05-04 08:04

Hej

Kunne det være broderen ??

Harry Hansen

Birth: 21 SEP 1889 , , Denmark

Death: 12 OCT 1958

----
Marriages:
Spouse: Delia Flynn Family
Marriage: 29 MAR 1907 New Rochelle, , New York, New York

Fra : Irene Lundgaard

Dato : 20-05-04 22:19

"Evald Adamsen" <adamsen@klarupnet.dk> wrote:

> Kunne det være broderen ??
>
> Harry Hansen
>

> Birth: 21 SEP 1889 , , Denmark
>

> Death: 12 OCT 1958

> ----
> Marriages:
> Spouse: Delia Flynn Family
> Marriage: 29 MAR 1907 New Rochelle, , New York, New York

Hej,

Når man er på bar bund er alt muligt, tusinde tak for hjælpsomheden!

Venlig hilsen,
Irene Lundgaard

Fra : Mogens L. Jensen

Dato : 20-05-04 11:37

Når man søger på ancestry.com er der en del personer der hedder Leo Hansen,
men ingen der passer med fødselsdatoen.
Har du evt. flere oplysninger om hans kone eller børn?

Med venlig hilsen

Mogens Jensen

Fra : Jørgen Lehmann

Dato : 20-05-04 12:45

Hej!
Som en pudsighed har jeg på Ellis Island, fundet Leo Aage Hansen som tjener
på Oscar II, på en rejse fra København til New York, med ankomst den 14 Juni
1921. Han er 28 år på det tidspunkt!

Hilsner
Jørgen Lehmann

Fra : Jørgen Lehmann

Dato : 20-05-04 13:33

Hej!
Hans pasnummer er 127196 udstedt 8 Jan 1921 i Wasington D.C. hans adresse
var dengang 152 West 98 Street, new York.

Hilsner
Jørgen Lehmann

Fra : Irene Lundgaard

Dato : 20-05-04 22:21

"Jørgen Lehmann" <leman@post4.tele.dk> wrote in message news> Hans pasnummer er 127196 udstedt 8 Jan 1921 i Wasington D.C. hans adresse
> var dengang 152 West 98 Street, new York.

Hej igen,

TUSINDE TAK for hjælpen, jeg vil sende oplysningerne videre til min
veninde, nu har hun da noget at gå efter.

Af hjertet tak!

Venlig hilsen,
Irene Lundgaard

Fra : Irene Lundgaard

Dato : 20-05-04 22:18

"Jørgen Lehmann" <leman@post4.tele.dk> wrote:<> Hej!
> [...]
> på Oscar II, på en rejse fra København til New York, med ankomst den 14 Juni

Hej med dig,

Sikken da en hjælpsomhed. Det er ham, garanteret! Min veninde siger
han var sømand og ansat på Oscar II men ved ikke hvornår han bosatte
sig i Amerika.

Tusinde tak for hjælpen!

Venlig hilsen,

Irene Lundgaard

Fra : Irene Lundgaard

Dato : 20-05-04 22:30

ilundgaard@eircom.net (Irene Lundgaard) wrote in message news:<5a8d5bf1.0405191457.6bbc7839@posting.google.com>...
> [...]
> Aage Hansen født 17. september 1893, hans bror hed Harry Hansen. De
> forlod Danmark før 1914. De forlod Danmark for at tage til Amerika på

Hej igen,

Mer' vil ha mer'!

Er der nogen der kan give mig en ide om hvor man kan finde oplysninger
om Leo i Danmark. Min veninde aner ikke hvor han kommer fra ...

Venlig hilsen,

Irene

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 21-05-04 08:56

Scripsit Irene Lundgaard:

> Er der nogen der kan give mig en ide om hvor man kan finde
> oplysninger om Leo i Danmark. Min veninde aner ikke hvor han kommer
> fra ...

Den eneste Harry Hansen som kom til Ellis Island med Oscar II gjorde
det i 1912 og var da 26 år gammel, dvs født 1886. Familysearch har en
sådan født i Magleby, Sydlangeland. Folketællingen for 1911 har en Leo
Hansen født i Tved. Begge spor peger mod Sydfyn (Svendborg Amt). Så
dér ville jeg nok lede.

Lars Erik Bryld

Fra : Irene Lundgaard

Dato : 21-05-04 23:52

Lars Erik Bryld wrote:

> [...]
> sådan født i Magleby, Sydlangeland. Folketællingen for 1911 har en Leo
> Hansen født i Tved. Begge spor peger mod Sydfyn (Svendborg Amt). Så

Hej,

Jamen det er da mageløst som I kan! Jeg er komplet novice på dette
område og er fuldstændig overvældet over hjælpsomheden og venligheden
jeg har oplevet her.

Jeg vil henvende mig på rigsarkivet afdelign Sydfyn/Svendborg Amt
(hvis der er noget der hedder det) og se hvad vi kan finde ud af der.