Problemer med redirect og "Gem Som"
Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 18:47

Hejsa

Jeg har en side hvor man kan downloade nogle gymnastikvideoer og samtidig
vil jeg gerne have lidt styr på hvad der bliver hentet. Derfor har jeg
følgende opsætning:

video.php -> download.php -> gym.wmv

Dvs. på video.php linker jeg til download.php som laver lidt statisk og
sender brugeren videre til gym.wmv

Problemet er at brugeren, når han er på video.php, ikke kan vælge "gem som"
og gemme gym.wmv mens istedet får download.php

på download.php har gør jeg følgende
header("location: http://www.websted.dk/gym.wmv");

skal jeg sende andre headere eller hvordan løser jeg problemet?

P.S. I kan se det på http://powertumbling.net/video.php?ga_id=7

Michael Jensen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 19-05-04 19:46

Michael Jensen wrote:
> på download.php har gør jeg følgende
> header("location: http://www.websted.dk/gym.wmv");
>
> skal jeg sende andre headere eller hvordan løser jeg problemet?

Overvejet at lade download.php smide indholdet af filen til brugeren - i
stedet for at redirecte?

Tjek eksemplet på
http://php.net/header nederst :) (Den med PDF og readfile()) ;)

mvh
Johan

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-04 22:15

Johan Holst Nielsen wrote:

> Overvejet at lade download.php smide indholdet af filen til brugeren
> [...]

Glemte lige lidt info

Men dette er vel ikke muligt når jeg har filerne liggende på 2 forskellige
servere?.

Web host cubehosting og video hos fileburst, så kan jeg jo ikke bruge
readfile....

Michael Jensen

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 20-05-04 11:39

Michael Jensen wrote:
> Men dette er vel ikke muligt når jeg har filerne liggende på 2 forskellige
> servere?.
>
> Web host cubehosting og video hos fileburst, så kan jeg jo ikke bruge
> readfile....

Det afhænger af PHP opsætningen.

Hvis allow_url_fopen i php.ini ikke er sat til false - så kan du sagnes.
Prøv eventuelt <?php readfile("http://example.com/"); ?> ? Hvis det
virker kan du sagnes.

mvh
Johan

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-04 12:46

Johan Holst Nielsen wrote:

> Det afhænger af PHP opsætningen.
>
> Hvis allow_url_fopen i php.ini ikke er sat til false - så kan du
> sagnes. Prøv eventuelt <?php readfile("http://example.com/"); ?> ?
> Hvis det virker kan du sagnes.

Kanon, det troede jeg ikke man kunne.

Så har jeg også lært noget i dag.