SCSI-problem
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 19-05-04 07:41

Jeg har netop tilsluttet en (Mikrotek) scanner til min PC (hvor den
tidligere har fungeret uden problemer)
Men denne gang går der kuk i det ved opstart af SCSI BIOS:

Enhederne (2 HD, 1 CD-afspiller + (nu) 1 Scanner) vises korrekt, men
derefter går processen i stå, uden sædvanlig besked om at SCSI BIOS er
korrekt installeret.

Jeg har leget lidt med 'Device Configuration', fx. fravalgt 'Initiate Sync
Negotiation' og nedsat 'Max. Sync Transfer Rate' til laveste værdi (10 MB
s)- uden at det har bedret sagen.

(Det er en Adaptec-7890 SCSI Controller)

Er der nogen, der har bedre forslag? :)
--
(slet 'fjern' fra mail-adr.)
med venlig hilsen

Fra : Ove Pedersen

Dato : 19-05-04 19:12

"Hans Henrik Hansen" <fjernh2vh@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
(10 MB
> s)- uden at det har bedret sagen.
>
> (Det er en Adaptec-7890 SCSI Controller)

Måske en forkert terminering af SCSI bussen, eller enheder tilsluttet
både wide og narrow stikket internt og samtidigt en enhed på eksternt
stik. ( I grunden også et terminerings problem)

Ove Pedersen

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 19-05-04 23:08

Ove Pedersen wrote:
> Måske en forkert terminering af SCSI bussen, eller enheder tilsluttet
> både wide og narrow stikket internt og samtidigt en enhed på eksternt
> stik. ( I grunden også et terminerings problem)

Jo, men det besynderlige er, at samme scanner tidligere har virket
upåklageligt via samme stik - og den virker stadig fint på min gamle Mac,
som jeg nu har flyttet den 'hjem' til igen! :)

--
(slet 'fjern' fra mail-adr.)
med venlig hilsen

Fra : Ove Pedersen

Dato : 20-05-04 09:23

> Jo, men det besynderlige er, at samme scanner tidligere har virket
> upåklageligt via samme stik - og den virker stadig fint på min gamle
Mac,
> som jeg nu har flyttet den 'hjem' til igen! :)

Hvis du har enheder internt på SCSI controlleren, både wide og narrow
stik, kan der ikke samtidig tilsluttes noget til ekstern stikket.
Men jeg misforstod måske din forklaring om tilsluttede enheder.

ove pedersen

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 21-05-04 13:04

Ove Pedersen wrote:

> Hvis du har enheder internt på SCSI controlleren, både wide og narrow
> stik, kan der ikke samtidig tilsluttes noget til ekstern stikket.

Aha, dér fik du mig - og måske har jeg ikke brugt de andre stik på samme
måde, sidst det virkede!

> Men jeg misforstod måske din forklaring om tilsluttede enheder.

Næ, det er korrekt at jeg forsøgte at benytte alle tre stik på én gang - men
det undrer mig nu også en smule, at 'bundkort-manualen' ikke nævner, at det
'må man ikke'! :)

(Men OK: Jeg fik ikke fundet SCSI Adapter-manualen frem, inden jeg opgav
ævred!)

Så måske forsøger jeg en dag igen med kun de to stik besat(?)

--
(slet 'fjern' fra mail-adr.)
med venlig hilsen