Brug af webbot "SaveResults"
Fra : Tomas Christiansen

Dato : 01-05-01 22:59

Jeg forsøger at bruge webbot'en "saveresults", som er i stand til at tage
værdien af de felter, som brugeren indtaster, og gemme dem i en fil eller
sende dem til en foruddefineret email adresse. Webbot'en kan findes på
feedback siden, hvis man opretter et nyt web-sted med guiden Firma-Web-sted.

Problemet er, at jeg har fået den til at virke efter hensigten én gang (ved
at sakse HTML-fra føromtalte firma-web-sted), men når jeg nu går ind og
redigerer på siden, ødelægger Frontpage 2000 selv indstillingerne af
webbot'en, så den ikke længere virker, men i stedet på web-siden viser
teksten "[FrontPage Gem resultater-komponent]".

Hvordan får jeg den til at virke igen???

Jeg bruger en dansk Frontpage 2000 version 4.0.2.3821 på en dansk Windows
2000 Professional med SP1 lagt på.

-------
Tomas

Fra : Bjarke M. Christense~

Dato : 01-05-01 22:55

Jeg havde samme problem når det var "sende en mail", men ikke når det var
"gemme i fil". Det viste sig at være noget som min provider ikke ønskede at
enable på serveren (af sikkerhedsmæssige grunde)

Bjarke

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 01-05-01 23:08

Bjarke M. Christensen skrev:
> [...]
at
> enable på serveren (af sikkerhedsmæssige grunde)

Det er også meget fint, men det virkede altså første gang, jeg sendte det
afsted til web-serveren!!!

I det jeg herefter redigerede siden, gik det galt, og FP2000 "ødelægger"
herefter selv koden uanset at jeg selv går ind og skriver det rigtige ind "i
hånden".

-------
Tomas

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 01-05-01 23:23

Tomas Christiansen skrev:
> Det er også meget fint, men det virkede altså første gang, jeg sendte det
> afsted til web-serveren!!!

Det er natuligvis ikke særlig informativt at skrive, så jeg vil suplere med
lidt yderligere opysninger.

Koden bør se således ud (... betyder at noget er udeladt):

<!--webbot bot="SaveResults" startspan ... --><input TYPE="hidden"
NAME="VTI-GROUP" VALUE="0"><!--webbot bot="SaveResults" endspan
i-checksum="43374" -->

Desværre sker der det, at hvis jeg redigerer siden, sletter FP2000 det
skjulte felt, så det ser således ud:

<!--webbot bot="SaveResults" startspan ... --><strong>[FrontPage Gem
resultater-komponent]</strong><!--webbot bot="SaveResults" endspan -->

Min mistanke går på at "noget" går galt med checksummen, så FP2000 flipper
ud.

-------
Tomas

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 02-05-01 08:28

Dette er en "placeholder" indtil siden Publish'es til en Server med FP
Extensions.

On Wed, 2 May 2001 00:22:51 +0200, "Tomas Christiansen"

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 02-05-01 12:00

Jens Peter Karlsen skrev:
> Dette er en "placeholder" indtil siden Publish'es til en Server med FP
> Extensions.

Okay. Dvs. at jeg blot skal ignorere det mens jeg udvikler, og at det
(burde) virke, når det bliver publiseret på en frontpage serveextensions
enabled server?

Jeg bruger faktisk selv IIS5, når jeg udvikler, og frontpage
serverextensions må derfor øjensynlig ikke virke korrekt på min PC - det må
jeg lige kigge på.

-------
Tomas