klapvogn med på charterferie
Fra : Thomas

Dato : 18-05-04 10:44

Hej,
nogen der har dårlig erfaring med dette.
Jeg tænker mest på risikoen for at lufthavnspersonalet
kaster med den.
På forhånd tak,
Thomas

Fra : Marianne Kristiansen

Dato : 18-05-04 10:50

On Tue, 18 May 2004 11:44:08 +0200, Thomas wrote:

> Hej,
> nogen der har dårlig erfaring med dette.
> Jeg tænker mest på risikoen for at lufthavnspersonalet
> kaster med den.

Ved innsjekkingen finner du store, tykke plastsekker til å legge vognen i
og tape til å lukke sekken med.

I noen tilfeller kan man ta med seg vognen til gaten, og den blir lastet
ombord i flyet der. Andre ganger må man levere vognen i innsjekkingen
sammen med den øvrige bagasje. Vi har reist med vogn mange ganger, og
vognen har alltid vært like hel og fin etterpå.

Obs! Husk å ta vare på sekken mens du er på ferie da de ikke alltid er å
finne på flyplassen ved hjemreise.

--
Marianne Kristiansen
http://home.no.net/mixelite

Fra : Jorgen [2400]

Dato : 18-05-04 20:54

Igen er det meget afhængigt af flyselskab... men jeg har tit langt mærke
til, at når jeg boarder/forlader så står der flypersonale klar med
klapvognen.. indforstået, at den er lastet sidst og altså ikke gennemgår den
hård behandling som resten af bagagen...

De pakker den også ind i en kraftig plastik sæk.

- jørgen

Fra : Pedersen

Dato : 20-05-04 23:06

Hej

I gør en ting når i skal ud at flyve, i tager jeres klapvogn med helt ud til
gaten og beder personalet der står ved skranken om at tage den ned i cargo
og beder dem om at sørge for udlevering ved ankomst til jeres destination.
Lad evt. jeres barn sidde i den når i checker ind, så sker det sjældent at
de vil have den der.
Har set det masser af gange som ansat i Københavns lufthavn

Hilsen T.

Fra : Jan Andreasen

Dato : 22-05-04 09:08

Hej

Hvis du spørger om lufthavnspersonalet smider med klapvognen er det i hvert
fald 100%..især hvis du skal på "charter" til tyrkiet, grækenland el.
spanien..siger det bare af erfaring, da jeg har arbejdet som guide samt
lufthavnsansvarlig, og der ser vi jo "resultatet" når folk ankommer..sørg i
hvert fald for at få pakket den godt ind, og sørg for at checke den grundigt
når du modtager den FØR du forlader lufthavnen, og hvis den skulle være gået
i stykker, HUSK at få en rapport på det i lufthavnen til senere brug til
forsikringsselskabet.

Nogle gange tillader de kun "paraplyklapvogne" med helt ud til gaten. Dvs,
hvis du har en stor fin klapvogn er det ikke sikkert den må komme med helt
ud til gaten.

God ferie!

mvh
Lene