'print screen'
Fra : Erling Hansen

Dato : 18-05-04 10:29

Hej. Jeg kan ikke rigtig finde løsningen på dette i Mac Hjælp.
I OS 9 var det nemt at lave en 'print screen' med alt+shift+ 3 eller 4.
I OS X kan jeg godt gøre det samme, men hvor bliver billedet af?
mvh
erling

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 18-05-04 10:39

"Erling Hansen" skrev 18.05.2004 11:28:

> I OS 9 var det nemt at lave en 'print screen' med alt+shift+ 3 eller 4.
> I OS X kan jeg godt gøre det samme, men hvor bliver billedet af?

Det ligger på dit skrivebord som "BilledeX.pdf"

/kristian

Fra : Erling Hansen

Dato : 18-05-04 10:46

Kristian Storgaard <kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk> wrote:

> Det ligger på dit skrivebord som "BilledeX.pdf"
>
> /kristian

Tak for svar. Da der ikke var 'noget' på skrivebordet fandt jeg ud af,
at det er æble+skift+3 eller 4.
mvh
erling

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 18-05-04 11:06

"Erling Hansen" skrev 18.05.2004 11:45:

> Tak for svar. Da der ikke var 'noget' på skrivebordet fandt jeg ud af,
> at det er æble+skift+3 eller 4.

Ahhh ja. Undskyld - jeg havde overset at du havde tastet forkert. I øvrigt
findes der et lækkert lille trick, når du du bruger æble-shift-4. Når du får
pointeren frem kan du trykke på mellemrumstasten. Så kan du vælge et vindue
at tage et billede af (uden at skulle trække en præcis firkant).

/kristian

Fra : Tom

Dato : 18-05-04 11:14

altså
æble +shift 3 hele skærmen
æble +shift 4 brug musen til at indramme det du vil tage et billede af.
Med engelsk OS hedder billedet sjovt picture.pdf ( ligger stadig på
skrivebord/desktop)
Tom

On 18/05/04 12:06, in article
BCCFACC2.38322%kristian.storgaard@REMOVE_THIS_mail.dk, "Kristian Storgaard"

Fra : Lone Schmidt

Dato : 18-05-04 18:28

> [...]

> pointeren frem kan du trykke på mellemrumstasten. Så kan du vælge et vindue
> at tage et billede af (uden at skulle trække en præcis firkant).

Tak for tippet, Kristian

Jeg laver mange screenshot, så tippet er meget kærkomment!

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge