Tdc´s news
Fra : Daniel Skaarup

Dato : 18-05-04 10:32

Hej..
Jeg undre mig meget over den måde tdc´s news server kører op.. Nogle gange
kan jeg få 50kb/s... Andre gange kun 24kb/s... Men jeg kan ikke finde noget
system i det..
Nogen der kender det system eller en anden mere stabil udbyder af news, der
ikke er så dyr.

Fra : Jonas Hauge

Dato : 18-05-04 11:58

Daniel Skaarup wrote:

> Jeg undre mig meget over den måde tdc´s news server kører op.. Nogle gange
> kan jeg få 50kb/s... Andre gange kun 24kb/s... Men jeg kan ikke finde noget
> system i det..

Det er meget logisk - 50 kB/sek fra 8:00 til 17:00. 24 kB/sek fra 17:00
til 8:00. Det er indført fra TDC's side pga. for meget båndbreddeforbrug
på news.

> Nogen der kender det system eller en anden mere stabil udbyder af news, der
> ikke er så dyr.

TDC news er da stabilt? :) Og nogen gange skal man betale lidt for
tingene...

--
Mvh. Jonas

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-05-04 13:06

Jonas Hauge <news@linein.dk> skrev :

>Det er meget logisk - 50 kB/sek fra 8:00 til 17:00. 24 kB/sek fra 17:00
>til 8:00. Det er indført fra TDC's side pga. for meget båndbreddeforbrug
>på news.

Nej, der er i princippet ingen forskel på tidspunkterne mere, den
kører hele tiden 50 kB/s.

Men ikke destomindre er serveren sommetider så belastet, at der
kun kan hentes med en lavere hastighed uanset tidspunkt (f. eks.
lige nu).

Iøvrigt var primetime med langsommere hastighed mellem kl. 17 og
01 og ikke til kl. 08.
--
Knud
http://hjemmesider.frac.dk

Fra : Daniel Skaarup

Dato : 18-05-04 13:48

Da jeg skrev indlægget fik jeg 24kb/s men 50kb/s nu... Så tror ikke det er
tidsbestemt..

Fra : KsNa

Dato : 18-05-04 19:07

> [...]
>
> Men ikke destomindre er serveren sommetider så belastet, at der
> kun kan hentes med en lavere hastighed uanset tidspunkt (f. eks.

Det var et godt gæt men det er ikke helt rigtigt, jeg har én ADSL med
2IP-adr. og en PC på hver IP, den ene køre med 23k/b og den anden med 59k/b,
sådan er det idag - men i morgen vil de begge sandsynligvis køre med 59K/b.

Hvorfor den ene skifter mellem 23 og 59/kb ved jeg ikke, men de sidste
2-3uger har det skiftet fra dag til dag.

Det der undre mig mest er at problemet KUN opstår på den ene PC, de er begge
tilsluttet den samme ADSL-linie.
Begge PC'er har harft de samme IP-adr. i flere uger.

Herunder er en kopi af headeren fra to testindlæg fra den 13 og 14 maj

d 13.05.2004 - hastighed 23kb

Newsgroups: alt.binaries.test

Subject: 1test test 8008

From: KKK <@>

Date: 13 May 2004 18:09:58 GMT

d 14.05.2004 - hastighed 59kb

Newsgroups: alt.binaries.test

Subject: 1test test test 8008

From: KKK <@>

Date: 14 May 2004 20:38:03 GMT

Mvh.

Kim

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-05-04 19:17

"KsNa" <ksna@invalid.invalid> skrev :

> [...]
>sådan er det idag - men i morgen vil de begge sandsynligvis køre med 59K/b.

Det vil være en bedre ide at tage emnet op i
news:tele.internet.news-service, der ser Kasper det måske, det
gør han næppe her.

Men det er, hvad han svaret i ovennævnte gruppe (og
udbyderspecifikke spørgsmål bør altid stilles i en intern gruppe
fremfor en generel).

Fra : KsNa

Dato : 18-05-04 20:34

> "KsNa" <ksna@invalid.invalid> skrev :
>

> Det vil være en bedre ide at tage emnet op i

Det er hermed gjort.

Mvh.
Kim