1 måneds "fed" forbindelse
Fra : Sigurd Hilbert Madse~

Dato : 17-05-04 23:19

Hvilke muligheder har man for at få en fed forbindelse (256-2048 Kbit/s)
i en måneds tid - billigst muligt? Alle udbydere jeg har undersøgt kører
med 6 måneders opsigelse på deres dsl-forbindelser (samt webspeed). Jeg
er klar over at det bliver relativt dyrere end blot en enkelt måneds
dsl-forbindelse ud af en længere sammenhængede abonnementsperiode, men
det ville være rart at slippe for at betale 6 x måned-abon. Teknologien
er underordnet. En konvertering til ISDN (der er analog telefoni på
adressen) og tilbage samt løbende minutter er vist for dyrt. Desværre
kan jeg ikke udtale mig om forbruget i den pågældende periode, men antag
noget mere end "gennemsnitligt" forbrug.
Nogle forslag?

Sigurd

Fra : Sigurd Hilbert Madse~

Dato : 17-05-04 23:24

Sigurd Hilbert Madsen wrote:
> [...]

En vigtig detalje jeg glemte at nævne, er at vi snakker *juni* måned.

Sigrud

Fra : Hans

Dato : 17-05-04 23:34

Sigurd Hilbert Madsen wrote:

> En vigtig detalje jeg glemte at nævne, er at vi snakker *juni* måned.

Det er der ingen udbydere som kan tilbyde. Det koster ret meget for
teleselskabet og etablere en forbindelse, og jeg tror ikke engang
bindingsperioden kan dække det. Du ville nok heller ikke bryde dig om at
rive "tusser" til konfetti og smide det ud af vinduet - Vel?

/ Hans

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-05-04 00:10

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev :

> [...]
>bindingsperioden kan dække det. Du ville nok heller ikke bryde dig om at
>rive "tusser" til konfetti og smide det ud af vinduet - Vel?

Mod en passende oprettelsespris, så skulle det vel være muligt,
men det vil sandsynligvis være dyrere end binde sig for seks
måneder.
--
Knud
http://hjemmesider.frac.dk

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 18-05-04 07:10

On Tue, 18 May 2004 00:33:37 +0200, "Hans" <email@kvik.org.invalid>
wrote:

> [...]
>bindingsperioden kan dække det. Du ville nok heller ikke bryde dig om at
>rive "tusser" til konfetti og smide det ud af vinduet - Vel?

Bindingsperioden er der fordi reglerne tillader det. Definitionen på
naiv er at tro der er andre grunde.
--
Svend Olaf

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-05-04 08:03

Svend Olaf Mikkelsen skrev:

>Bindingsperioden er der fordi reglerne tillader det. Definitionen på
>naiv er at tro der er andre grunde.

Definitionen på skyklapper er at man kun kan se sin egen næsetip.

--
Bertel

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 18-05-04 08:54

On Tue, 18 May 2004 09:02:30 +0200, Bertel Lund Hansen
<nospamius@lundhansen.dk> wrote:

>Definitionen på skyklapper er at man kun kan se sin egen næsetip.

Giv mig et eller andet tegn på at du kan tænke. Det vi her har med at
gøre er en løs påstand fremsat af en ISP medarbjeder, og gentaget til
hudløshed af rygklappere. Uden forbindelse med virkeligheden.
--
Svend Olaf

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-04 10:00

"Svend Olaf Mikkelsen" <svolaf@inet.uni2.dk> skrev i en meddelelse

> Giv mig et eller andet tegn på at du kan tænke. Det vi her har med at
> gøre er en løs påstand fremsat af en ISP medarbjeder, og gentaget til
> hudløshed af rygklappere. Uden forbindelse med virkeligheden.

Det lyder da helt klart som om du kan tænke... jow jow...

Ved du hvad det koster at etablere en forbindelse? Hvis ikke, så lad være
med at udtale dig...

> --
> Svend Olaf

Lars B

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 20-05-04 10:18

On Thu, 20 May 2004 10:59:50 +0200, "Lars Jensen" <lars [snabela]
zulfo [punktum] dk> wrote:

>Det lyder da helt klart som om du kan tænke... jow jow...
>
>Ved du hvad det koster at etablere en forbindelse? Hvis ikke, så lad være
>med at udtale dig...

Definer "etablere en forbindelse". Nej, lad være med at prøve.
--
Svend Olaf

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 20-05-04 10:25

On 2004-05-20, Svend Olaf Mikkelsen <svolaf@inet.uni2.dk> wrote:

> Definer "etablere en forbindelse". Nej, lad være med at prøve.

Oprette forbindelse i støttesystemer
Provisionere logisk forbindelse
Koble evt splitter på central
Koble kobber fra central til kunde
Installere KAP-stik hos kunde

Hvor lang tid mener du dette tager? Hvad koster en tekniker (evt
elektriker) i timen?

Hvad koster det at have portene på DSLAMer stående til rådighed?
(Afskrivninger, forrentning)

--
Andreas Plesner Jacobsen | I used to be disgusted, now I find I'm just amused.

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 20-05-04 10:44

On Thu, 20 May 2004 09:25:09 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

> [...]
>elektriker) i timen?
>
>Hvad koster det at have portene på DSLAMer stående til rådighed?

Jeg går ud fra at du er indforstået med at timelønnen skal dækkes af
udbyderen som sådan (kampagne) eller af oprettelsesgebyret. Hvorfor
spørger du så om den?
--
Svend Olaf

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 20-05-04 10:52

On 2004-05-20, Svend Olaf Mikkelsen <svolaf@inet.uni2.dk> wrote:

> Jeg går ud fra at du er indforstået med at timelønnen skal dækkes af
> udbyderen som sådan (kampagne) eller af oprettelsesgebyret. Hvorfor
> spørger du så om den?

Selvfølgelig, og du mener så ikke at udbyderen har interesse i at få
dækket denne omkostning ind?

--
Andreas Plesner Jacobsen | The Marines:

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 20-05-04 11:12

On Thu, 20 May 2004 09:51:35 +0000 (UTC), Andreas Plesner Jacobsen
<apj@daarligstil.dk> wrote:

>Selvfølgelig, og du mener så ikke at udbyderen har interesse i at få
>dækket denne omkostning ind?

Selvfølgelig, men bindingsperioden eksisterer fordi reglerne tillader
det. Der er ingen grund. Udbyderne bør kunne tjene sine penge fra
oprettelsesgebyr og tilfredse kunder.

Ulempen er at man ikke nemt kan skifte hvis man opdager at eksempelvis
mail, usenet og hjemmesider ikke fungerer som ønsket.

Endvidere at betaling af forudbetalte ydelser, der burde være en
fredelig sag, kan udvikle sig til det absurde, som vi hører om det for
nogle udbydere.
--
Svend Olaf

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 20-05-04 11:33

On 2004-05-20, Svend Olaf Mikkelsen <svolaf@inet.uni2.dk> wrote:

> Selvfølgelig, men bindingsperioden eksisterer fordi reglerne tillader
> det. Der er ingen grund. Udbyderne bør kunne tjene sine penge fra
> oprettelsesgebyr og tilfredse kunder.

Som udgangspunkt er der aftalefrihed i Danmark, reglerne sætter faktisk
en begrænsning for bindindsperioden.
Hvis denne begrænsning ikke var der ville udbyderne næppe kunne gå hen
og binde folk i meget længere perioder, da det så ville blive en
konkurrenceparameter, men i dag er det svært nok for dem at få det til
at løbe rundt med de 6 måneder.

> Ulempen er at man ikke nemt kan skifte hvis man opdager at eksempelvis
> mail, usenet og hjemmesider ikke fungerer som ønsket.

Så vil jeg mene at der er tale om aftalebrud, og at leverandøren ikke
har overholdt sin aftale, og så har man fin mulighed for at opsige i
utide.

--
Andreas Plesner Jacobsen | I'm wet! I'm wild!

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-04 13:39

> Selvfølgelig, men bindingsperioden eksisterer fordi reglerne tillader
> det. Der er ingen grund. Udbyderne bør kunne tjene sine penge fra
> oprettelsesgebyr og tilfredse kunder.

Du kører i ring.... du vil bare ikke forstå, at udbyderen ikke tjener penge
dag 0, bare på oprettelsesgebyr? Tilfredse kunder kan man ikke betale i
banken med dag 0, at kunden så bliver og giver indtjening (måske) senere,
kan du ikke tage med i den ligning.

> Ulempen er at man ikke nemt kan skifte hvis man opdager at eksempelvis
> mail, usenet og hjemmesider ikke fungerer som ønsket.

Så har man vel mulighed for at få det udbedret, som ved alle andre vare.

> --
> Svend Olaf

Lars B

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 20-05-04 14:22

Er der andre end TDC der tjener penge?
--
Svend Olaf

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-04 08:16

> Er der andre end TDC der tjener penge?

Hvilken relevans har dit spørgsmål, til den oprindelige tråd...

Gider du at svare mig, en gang for alle: ved du hvad de reelle oprettelses
omkostninger på en ny kunde er, for en ISP, det være sig xDSL eller Kabel?

Hvis dit formål med at besvare blot er at svine TDC til, så lad endelig være
med at svare... (og nej, jeg er ikke ansat eller har noget med TDC at gøre)

> --
> Svend Olaf

Lars B

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 21-05-04 19:33

On Fri, 21 May 2004 09:16:29 +0200, "Lars Jensen" <lars [snabela]
zulfo [punktum] dk> wrote:

>Hvilken relevans har dit spørgsmål, til den oprindelige tråd...

Det er det op til dig at regne ud.

>Gider du at svare mig, en gang for alle: ved du hvad de reelle oprettelses
>omkostninger på en ny kunde er, for en ISP, det være sig xDSL eller Kabel?

Du stiller et urelevant sprøgsmål. Svaret på det spørgsmål du burde
stille er:

Ja, i samme størrelseorden som udgiften til at fortælle kunden hvor
rygeosten står, når kunden begynder at handle i et nyt supermarked.
Eller vil du have kunden skal betale en tilbygning?

>Hvis dit formål med at besvare blot er at svine TDC til, så lad endelig være
>med at svare... (og nej, jeg er ikke ansat eller har noget med TDC at gøre)

Det eneste jeg kan gøre er at se hovedrystende til.
--
Svend Olaf

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-04 16:13

> Det er det op til dig at regne ud.

Det gider jeg faktisk ikke spilde tid med...

Kabel?

> Du stiller et urelevant sprøgsmål.

Jeg stiller et relevant spørgsmål i forhold til at du udtaler dig om noget
du ikke kan svare på!

> Svaret på det spørgsmål du burde stille er:

Nu er det tilfældigvis mig der spørger, så du skal sgu ikke bestemme hvad
spørgsmålet skal være...

> Ja, i samme størrelseorden som udgiften til at fortælle kunden hvor
> rygeosten står, når kunden begynder at handle i et nyt supermarked.

Jeg aner ikke hvor du vil hen med den analogi, men jeg kan da prøve at følge
den op med endnu et spørgsmål til dig, som du sikkert også vil forsøge at
undvige på tåbeligste vis: Du mener altså at det at etablere en xDSL eller
Kabel-forbindelse hos en kunde, er det samme som blot at oplyse en pris?

Hvis du tror at det at etablere en forbindelse blot at er at trykke "Ja" i
den rigtige combo-box på en pc, så tager du grueligt fejl...

> Eller vil du have kunden skal betale en tilbygning?

Aner stadig ikke hvad du taler om....

Men jeg har da opdaget at du ikke kan svare på de meste simple spørgsmål, et
JA eller NEJ hvad været nok på mit foregåend indlæg...

> Det eneste jeg kan gøre er at se hovedrystende til.

Jeg tror jeg er den af os to der ryster mest på hovedet lige nu. Du er en af
de mest tåbelige skribenter/debatører jeg endnu har mødt på usenet.

> --
> Svend Olaf

Lars B

Fra : Martin Schultz

Dato : 22-05-04 08:26

On Thu, 20 May 2004 10:12:01 GMT, Svend Olaf Mikkelsen wrote:

> Selvfølgelig, men bindingsperioden eksisterer fordi reglerne tillader
> det. Der er ingen grund. Udbyderne bør kunne tjene sine penge fra
> oprettelsesgebyr og tilfredse kunder.

Ja men hvis der ikke var bindingperiode ville enten oprettelses
gebyret/abbonementet være væsentligt dyrer.

Martin

Fra : Ukendt

Dato : 22-05-04 16:14

"Martin Schultz" <news2004@adsltips.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja men hvis der ikke var bindingperiode ville enten oprettelses
> gebyret/abbonementet være væsentligt dyrer.

Det ville nok være omkring 6-7 gange større (hvis bindingen er 6 måneder) :)

> Martin

Lars B

Fra : Hans

Dato : 18-05-04 14:20

Svend Olaf Mikkelsen wrote:

> Bindingsperioden er der fordi reglerne tillader det. Definitionen på
> naiv er at tro der er andre grunde.

Jamen, så har du tilsyneladende fundet et nicheprodukt som andre har
overset. Du kan jo passende oprette et firma med navnet Filantropisk
ADSL-Udlejning. Noget kunne tyde på at du skal købe batterier til din
regnemaskine. Start med 3000 kr. og fordel udgifterne på alle de involverede
og resten til hardware hos kunden og centralen. Sig lige til når tallene
bliver røde.

/ Hans

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 19-05-04 23:12

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er der ingen udbydere som kan tilbyde.

Det er ikke korrekt.

TDC Erhverv har i hvert fald tidligere kunne oprette korttidsabonnementer
brugt på messer, byggepladser og lignende.

Hilsen Tobias

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-04 06:02

Sigurd Hilbert Madsen wrote:
> Hvilke muligheder har man for at få en fed forbindelse (256-2048 Kbit/s)
> i en måneds tid - billigst muligt?

Check hos naboerne, om nogen er interesseret i at dele sin linie for
en passende betaling - det er jo muligt de alligevel er bortrejst i
den måned og derfor ikke bruger linien.
Hvis du finder en der har Cybercity, så kan linien sikkert boostes:

http://www.cybercity.dk/privat/produkter/adsl/boost/

Fra : Henning Poulsen

Dato : 18-05-04 22:48

"Sigurd Hilbert Madsen" <address@is.invalid> wrote in message
> [...]
> kan jeg ikke udtale mig om forbruget i den pågældende periode, men antag
> noget mere end "gennemsnitligt" forbrug.

hvor i landet ???

hvad med et af de nye hot spot steder fra tdc,ved godt det er trådløst,men
hvis man er tæt nok kunne det måske
nettop lade sig gøre.

Aner dog ikke hvad det koster og om der er en grænse for forbruget.

Henning

Fra : complex-fjernes-@pc.~

Dato : 19-05-04 08:43

Har du bærbar
så wlan på den lokal statoil etc gratis til den 1/7 ca 2mb sec
derefter 199 kr mdl læs mere på tdc søgenavn hotspot

billigere end gratis kan det ikke gøres

Med venlig hilsen
Lars (København nord)

Fra : Daniel Stjernholm

Dato : 19-05-04 04:13

On Tue, 18 May 2004 00:19:09 +0200, Sigurd Hilbert Madsen
<address@is.invalid> wrote:

>Hvilke muligheder har man for at få en fed forbindelse (256-2048 Kbit/s)
>i en måneds tid - billigst muligt?

TDC har tidligere tilbudt ADSL som et såkaldt "korttidsabonnement". Om
de gør det længere, ved jeg ikke - men hør dem ad.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Daniel Stjernholm Andersen (Klein Web)

Fra : Sigurd Hilbert Madse~

Dato : 19-05-04 09:08

Daniel Stjernholm wrote:
> TDC har tidligere tilbudt ADSL som et såkaldt "korttidsabonnement". Om
> de gør det længere, ved jeg ikke - men hør dem ad.

Jeg takker for de mange svar, som jeg vil arbejde videre på. Desuden vil
jeg - hvis ovenstående giver et positivt svar - melde tilbage her.

Sigurd

Fra : Tobias Nielsen

Dato : 19-05-04 23:11

"Sigurd Hilbert Madsen" <address@is.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan jeg ikke udtale mig om forbruget i den pågældende periode, men antag
> noget mere end "gennemsnitligt" forbrug.

Prøv at ringe til TDC Erhverv. De har i hvert fald tidligere kunne tilbyde
korttidsabonnementer på Bredbånd Prof.
Prisen kan jeg desværre ikke sige noget om, men som du selv skriver bliver
det nok noget dyrere end en enkelt måneds abonnement :)

Hilsen Tobias