Kampen ved Sjællands Odde 1808
Fra : Hans Poulsen

Dato : 17-05-04 22:48

Er der nogen, der kan henvise til en liste over mandskabet på
linieskibet PRINDS CHRISTIAN FREDERIK under slaget ved Sjællands Odde
1808?

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Fra : mia gerdrup

Dato : 18-05-04 06:41

Prøv at kontakte Handels- og søfartsmusseet i Helsingør.

mia

Fra : Hans Poulsen

Dato : 19-05-04 13:59

gerdrup27@hotmail.com (mia gerdrup) wrote in message news:<583c8d9.0405172140.3d34337a@posting.google.com>...
> Prøv at kontakte Handels- og søfartsmusseet i Helsingør.
>
> mia

Kære Mia

Tak for dit venlige råd. Jeg har gjort, hvad du har sagt,
og nu venter jeg på et forhåbentlig positivt svar.

Venlig hilsen
Hans

Fra : Claus Christiansen

Dato : 29-05-04 17:24

Hej Hans

Hvis du skriver til mig direkte skal jeg sende dig listen som jeg skrev af
for en del år siden

Hilsen
Claus Christiansen

Fra : A. Ostrup

Dato : 20-06-04 09:47

"> > Er der nogen, der kan henvise til en liste over mandskabet på

På det norske DIGITALARKIV vil du kunne finde navne på en del af
besætningen som var krigsfanger i England efter slaget.
En stor del af besætningen i hast blev udskiftet i Helsingoer et par
dage foer slaget, grundet sygdom, hvorfor en komplet liste er
tvivlsom.

proev dette link: http://129.177.200.200/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=fa22001807&spraak=&metanr=2811

Du kan også læse om slaget på denne link:
http://www.navalhistory.dk/Danish/Historien/1801_1814/PCF_SjaellandsOdde1808.htm

Med venlig hilsen

Anker

Fra : Hans Poulsen

Dato : 20-06-04 18:57

oestrup@btopenworld.com (A. Ostrup) wrote in message news:<774ebb3f.0406200046.46d6124c@posting.google.com>...
> [...]
>
> Du kan også læse om slaget på denne link:

Kære Anker

Tak for din interesse i min sag. Hvad der begyndte med et spørgsmål
om, hvorvidt en af mine tipoldefædre havde været ombord på Prinds
Christian Frederik, er blevet udvidet til et omfattende studium af
orlogsskibet, dets mandskab etc.

Claus Christiansen hjalp mig i slutningen af maj, men da han bad mig
kontakte ham direkte, fremgår vores korrespondance ikke af denne tråd.

Det var en højst interessant artikel af Johnny E. Balsved, du henviste
til. Jeg har lige læst den - slægtsforskning bringer én vidt omkring.

Tak for din hjælp.

Venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C