AT ell. ATX
Fra : Søren B

Dato : 17-05-04 11:28

Hvordan ser man forskel på en AT og en ATX strømforsyning? Kan man bruge en
strømforsyning med en højere watt i stedet for en defekt?

På forhånd tak for hjælpen?

Søren B.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 17-05-04 11:51

"Søren B" <scbuhl@hotmail.nospam.com> skrev i en meddelelse
> Hvordan ser man forskel på en AT og en ATX strømforsyning?

AT har 2 stik der skal levere strøm til bundkortet, ATX har kun 1 (12 pol,
runde huller svjh.).

>Kan man bruge en strømforsyning med en højere watt i stedet for en defekt?

Min erfaring siger mig at defekte ting har det med ikke at virke, så et
hvilket som helst antal watt over nul må betragtes som funktionel
Men 350 watt dækker de flestes behov, nogle vil endda sige 400-450 watt.

Mvh
Benjamin

Fra : Ukendt

Dato : 17-05-04 12:22

Laziter [9440] wrote:

> AT har 2 stik der skal levere strøm til bundkortet, ATX har kun 1 (12 pol,
> runde huller svjh.).

Så har du vist glemt det 4-polede (12V) stik, der har været på
ATX-PSU'er de sidste par år eller tre.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 17-05-04 14:26

"Jens C. Hansen [Odense]" <"Jens C. Hansen [Odense]"> skrev i en meddelelse

> Så har du vist glemt det 4-polede (12V) stik, der har været på
> ATX-PSU'er de sidste par år eller tre.

Ja det er rigtigt, men stikket er jo ikke en betingelse for at det kan være
en ATX strømforsyning

Mvh
Benjamin

Fra : Egil Solberg

Dato : 17-05-04 19:41

Jens C. Hansen [Odense]" <"Jens C. Hansen [Odense] wrote:

> Så har du vist glemt det 4-polede (12V) stik, der har været på
> ATX-PSU'er de sidste par år eller tre.

Hvor er det et lamt tilsvar du kommer med. Laziter [9440] har givet et
fuldgodt svar, og siden der findes ATX-PSUer uden ATX_12V, ville din
forklaring faktisk være ufuldstændig, om du ikke nævnte hovedpowerstikket.
For eksempel ville spørgsmålstiller have et problem dersom han havde samme
PSU som mig (FSP 300W med ATX og ATX_AUX, men ikke ATX_12V).

Fra : Egil Solberg

Dato : 17-05-04 19:43

Egil Solberg wrote:

> [...]
> hovedpowerstikket. For eksempel ville spørgsmålstiller have et
> problem dersom han havde samme PSU som mig (FSP 300W med ATX og

A-ha, læste Jens Hansens svar en gang mere, og det giver jo mening i og med
at han vil demonstrere at han kender til flere ATX-stik end det ene.

Fra : Ole Axelsen

Dato : 17-05-04 12:22

> Hvordan ser man forskel på en AT og en ATX strømforsyning?

AT har 2 stk 6 bens stik til forsyning af bundkortet. ATX har et stk 20
bens.

>Kan man bruge en strømforsyning med en højere watt i stedet for en defekt?

Ja.

--
Hilsen, Ole Axelsen (5771)

Der er fejl i min mail-adresse.