Mails forsvundet..:-(
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-05-04 03:19

Hej

Jeg har været nødt til at flytte min Mozilla mappe til en anden disk på
min G3/900... For det første havde jeg mange problemer med i det hele
taget at få Mozilla til at finde den rigtige profil, - nå, men det
lykkedes da til slut...

MEN - nu er så til gengæld alle mine 'saved mails' i 'Local Mail'
fuldstændig væk! De er gemt i forskellige undermapper med forskellige
grupperinger - som fx. 'kunder', 'diverse', 'mailing lists' osv.osv.....
- Hvordan pokker får jeg dem tilbage igen? - Jeg kan se på str. af
mappen 'Mails' i Mozilla -> Profiles -> Default -> Mails, at de er
tilstede, men 'Local Mail' registrerer dem ikke.. - Det samme gælder
i øvrigt mine news indstillinger - subscriberede grupper, men det får så
være, hvad det er, dem kan man altid 'genabonnere på'....

mvh. Erik Richard
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 18-05-04 21:35

Tja...

Jeg havde egentlig både håbet og regnet med, at bare én af de mange
Mozilla brugere kunne hjælpe med at løse det problem....

Jeg har nu brugt ca. 2 døgns på det nærmeste uafbrudt arbejde på at løse
problemet, da der ligger/lå uvurderlige kundeoplysninger og data....

Alle de sædvanlige ting blev afprøvet, - udskiftning af prefs fil,
reinstallering af program, fjernelse af logfiler, - og så de sædvanlige
sysstemrelaterede ting som reset af systemprofiler, prefs og
genopbygning af skrivebordsfiler osv.osv..... Men lige lidt hjalp det.

På et tidspunkt så her i eftermiddags fik jeg en idé, som egentlig slet
ikke burde kunne hjælpe, nemlig helt at fjerne 'Mail' mappen fra Mozilla
-> Profules -> Default. - Komprimerede 'Mail' med DropStuff og slettede
derefter den originale 'Mail'-mappe - Startede Mozilla op og
selvfølgelig var der ingen mails, da mailsmappen var væk, men Mozilla
genererede så en ny mappe med standard filerne og std. profil fra udbyder.

Herefter afsluttede jeg Mozilla igen og manuelt slettede jeg indholdet i
den ny ny-genererede 'Mail'-mappe, og flyttede så hver enkelt af de
gamle filer fra den originale nu genudpakkede 'Mail' mappe til den nye
'Mail'-mappe i 'Default' mappen.

Stqartede igen Mozilla - valgte 'Mail' - Og _ALLE_ de originale mapper
og filer var nu genetableret! - og jeg har således kun mistet den post,
der er kommet siden i nat kl. 04:00....

Min konklusion på det her må derfor være, at 'Mail'-mappen på en eller
anden måde er "Blessed" / "låst" til den opr. 'Default' mappe, og at det
ikke er nok bare at trække den ud og lægge den tilbage igen. Men at
Mozilla Messenger _selv_ skal generere en ny mappe, så den igen kan
blive dedicated til programmet.

Det er en noget besværlig måde at 'reparere' på, - men det virker! - I
Netscape 4.8 er det noget nemmere, - her flytter man bare mappen ud og
lægger den tilbage igen i Netscape Users, og når NC startes op, vælger
man så bare den bestemte usermappe....

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-05-04 22:26

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Jeg har nu brugt ca. 2 døgns på det nærmeste uafbrudt arbejde på at
> løse problemet, da der ligger/lå uvurderlige kundeoplysninger og
> data....

Jeg bruger selv den løsning at min post ligger på en IMAP-server
(imodsætning til at blive kopieret ned til klienten og slettet).
Herved kan jeg frit skifte mellem postprogrammer uden min post
forsvinder. Herudover er det let at sikkerhedskopiere.

Under OS X er det ikke et stort problem at installere en IMAP på en
maskine der alligevel er tændt.

http://bigfoot.com/~thunderbear