Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Gøre et billede gammelt
Fra : ChristianTC

Dato : 16-05-04 19:54

Hej NG

Jeg har Photoshop 6.0, men jeg er stadig meget nybegynder i det. Den effekt
jeg godt kunne tænke mig at bruge er at lave sådan nogle streger som man ser
på gamle film. På engelsk vil jeg kalde det dust/scratches. Hvis i kender en
god guide til at få et billede til at se gammelt ud, vil det også være
rigtig dejligt.

Mvh
Christian

Fra : Jens Christensen

Dato : 16-05-04 20:47

> [...]
en
> god guide til at få et billede til at se gammelt ud, vil det også være

Hej Christian.
Der er et eksempel her : http://www.akstudio.com/1842.html
I photoshop kan du også lægge dust/scratches på inde under filtre...
Jeg har selv gået frem efter en ligende fremgangsmåde på følgende billede
http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=57743 kan dog ikke huske hvor
jeg fandt den guide.. :-/

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : ChristianTC

Dato : 16-05-04 20:56

"Jens Christensen" <nospam@nospam.no> wrote in message
> [...]
> I photoshop kan du også lægge dust/scratches på inde under filtre...
> Jeg har selv gået frem efter en ligende fremgangsmåde på følgende billede

Hej René og Jens

Tak for guiderne

Mvh
Christian

Fra : René Ernst Nielsen

Dato : 16-05-04 20:47

Hvis i kender en
> god guide til at få et billede til at se gammelt ud, vil det også være
> rigtig dejligt.

Der er rigtig mange muligheder, en af dem er denne:

http://www.webclass.ru/eng/Tutorials/Photoshop/How_to_make.html

En god måde at finde den effekt man søger er at søge på www.google.com,
skrive hvad effekten er (f.eks. make picture look old) samt "photoshop
tutorial", så kommer der et væld af links, og man kan så finde lige den
effekt man søger...

--
Venlig hilsen/best regards

René Ernst Nielsen

+45 66122111
+45 28722962

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-05-04 22:03

In article <40a7b8bd$0$184$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>, ChristianTC wrote:
> [...]
> god guide til at få et billede til at se gammelt ud, vil det også være

Print det, smid det på komfuret ved god varme. og rids det med lidt
sand. Placer det herefter i sollys.

Hvis du laver det i Photoshop, husk at lege med farverne, de er
som regel også mere matte.

Get 5% discount on VMWare use discount/referral code: MRC-POVPED260

Fra : Skeptikeren

Dato : 19-05-04 14:25

On Sun, 16 May 2004 20:53:48 +0200, "ChristianTC"
> [...]

>god guide til at få et billede til at se gammelt ud, vil det også være

Man kunne jo også kigge på Photoshop Actions her:
http://share.studio.adobe.com/axBrowseProductType.asp?t=5

Gå til Image effects - der er 550 af dem - og adskillige der kan gøre
billleder "gamle"
God fornøjelse!!