Hvor meget ram?
Fra : Adeo

Dato : 16-05-04 08:54

Hej.

Jeg har tre stk. SD-ram-klodser, men kan ikke finde ud af, hvor meget
ram det er, synes ikke det står nogen steder på dem.

Er jeg virkelig nødt til at sætte dem i en computer, for at finde ud af det,
eller er der en anden måde, man kan se det/regne det ud på???

Mvh. JS

Fra : Claus Tersgov

Dato : 16-05-04 09:17

Uheldigvis faldt Adeo over tastaturet og skrev derved følgende:

> [...]
> Er jeg virkelig nødt til at sætte dem i en computer, for at finde ud
> af det, eller er der en anden måde, man kan se det/regne det ud

Bruge numrene til at søge på google...

Claus

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 16-05-04 09:23

Adeo wrote:
> [...]
>
> Er jeg virkelig nødt til at sætte dem i en computer, for at finde ud af det,
> eller er der en anden måde, man kan se det/regne det ud på???

Søg efter selve de enkelte RAM-kredses typenumre på Google. Med lidt
indsigt kan du så regne ud hvor mange bit, der er i hver enkelt kreds.
Derefter er det bare at gange ud.

--
Steen Suder
inden du sender den. Det er ikke en skam at stave ordentligt og

Fra : Adeo

Dato : 16-05-04 10:42

hmm, har prøvet at søge, men det hjalp mig ikke så meget, nu får
i oplysningerne, så håber jeg nogen kan hjælpe...

1: 716Y km416s1020bt-g10 (med 4 klodser på hver side)

2: 9733A hy57v168010A tc-10 (med 8 klodser på hver side)

Mvh. JS

Fra : Zulu

Dato : 16-05-04 10:51

Adeo wrote:
> hmm, har prøvet at søge, men det hjalp mig ikke så meget, nu får
> i oplysningerne, så håber jeg nogen kan hjælpe...
>
> 1: 716Y km416s1020bt-g10 (med 4 klodser på hver side)

Kunne ikke lige finde noget

> 2: 9733A hy57v168010A tc-10 (med 8 klodser på hver side)

187-190 32M Hyndai HY57V168010A Hyndai Pass 168Pin DIMM SDRAM
Pass

Så vidt jeg kan forstå er det en 32 mb PC100 klods, men du kan slå den mere
specifikt op hos Hyundai.

Zulu

Fra : Adeo

Dato : 16-05-04 11:21

> Så vidt jeg kan forstå er det en 32 mb PC100 klods, men du kan slå den
mere
> specifikt op hos Hyundai.

Ok, tak... om ikke andet, er det vist ikke så meget :)