Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Adobe Photoshop CS - Hvor finder jeg værkt~
Fra : Thomas

Dato : 15-05-04 13:36

Hejsa

Jeg har i længere tid været rigtig glad for værktøjet 'Blødgør' i
Adobe Photoshop. Nu er jeg imidlertid kommet til at arbejde lidt
ved en computer med det nye Adobe Photoshop CS installeret i
en engelsk version... Og jeg kan altså ikke hitte 'blødgør' værktøjet
nogen steder... Jeg har kigget efter 'Soften' - Som jeg mener at have
hørt det hedder i den engelske version... Men uden held...

Findes 'Blødgør' værktøjet i Photoshop CS ? Og i så fald, hvor finder
jeg det så henne ??

Mvh. Thomas

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-05-04 14:22

Thomas skrev:

> Findes 'Blødgør' værktøjet i Photoshop CS ?

Selvfølgelig. Det hedder bare ikke Blødgør, men Liquify i den
engelske version.

> Og i så fald, hvor finder jeg det så henne ??

Det tyder på, at du er sprunget over Photoshop 7, for det ligger
samme sted som i Photoshop 7. I 6'eren befandt filteret sig i
Billede eller Image-menuen. I Photoshop 7 blev det flyttet til
Filter-menuen og der ligger det også i CS (Shift + Ctrl + X).

--
Hilsen
Madsen

Fra : Simon Nielsen

Dato : 15-05-04 16:08

"Thomas" <thomas.elbo@REMOVEmail.dk> wrote in message
> [...]
> hørt det hedder i den engelske version... Men uden held...
>
> Findes 'Blødgør' værktøjet i Photoshop CS ? Og i så fald, hvor finder

Kig i filters menuen, så finder du Liquify. Jeg tror at det soften du tænker
på har været i forbindelse med Paint shop pro, der hedder det nemlig soften
eller blur hvis det skal blødgøres meget.

Mvh
Simon

Fra : ab

Dato : 15-05-04 21:02

"Simon Nielsen" <news@REMOVETHISsiho.dk> skrev i en meddelelse

> Kig i filters menuen, så finder du Liquify. Jeg tror ....

Se evt. her:
------------------------
To blur a photo quickly:

With long menus displayed, choose Effects > Blur > Blur. For a stronger
blur, choose Effects > Blur > Blur More. For more help, see Using long menus
and Using menus.

To blur by an adjustable amount:

1 Do one of the following:

.. Click the Advanced Button, click the Effects tab, click the Special
Effects button, click the Blur tab, and then click the Soften button.
.. With long menus displayed, choose Effects > Blur > Soften. For more help,
see Using long menus and Using menus.

2 Drag the slider or enter a value in the Radius box from 0.1 to 250 to
determine the degree of blurring. (The higher the value, the stronger the
blurring effect.) Then click OK.

ab