Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
*.mov
Fra : emj

Dato : 14-05-04 10:11

Hvilket program, bruger I til at redigere *.mov filmstumper optaget
med digi-kamera?

Hilsen emj

Fra : TC

Dato : 14-05-04 13:46

"emj" <> skrev i en meddelelse
> Hvilket program, bruger I til at redigere *.mov filmstumper optaget
> med digi-kamera?
>
> Hilsen emj

Presto Video Works

Tommy

Fra : emj

Dato : 14-05-04 14:22

On Fri, 14 May 2004 14:46:16 +0200, "TC" <sgtommyc@fjernyahoo.dk>
wrote:

>Presto Video Works
OK, den følger vist med et Kodakdigi. Så vidt jeg kan se er der ikke
nogen mulighed for at downloade en demoversiom.
Hilsen emj

Fra : Lyrik

Dato : 14-05-04 17:48

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket program, bruger I til at redigere *.mov filmstumper optaget
> med digi-kamera?
>
> Hilsen emj
++++++++++++++
Det kan flere filmredigeringsprogrammer. Der findes et freewareprogram som
kan konvertere, Rad videotools konverterer mov til avi.:
http://makeashorterlink.com/?N2B513D48

Men få et videoprogram som kan håndtere forskellige filformater, så behøver
du ikke konvertere.
Quicktime betalingsversionen kan gemme direkte som avi. Derefter kan man
redigere videre.
Der fås også en mov plugin til TEMPGenc, den gør at de kan behandles direkte
og laves til mpeg. Videocd eller Supervideocd. Den plugin er gratis.

Hilsen
Jens

Fra : emj

Dato : 14-05-04 19:43

On Fri, 14 May 2004 18:48:29 +0200, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

>Det kan flere filmredigeringsprogrammer. Der findes et freewareprogram som
>kan konvertere, Rad videotools konverterer mov til avi.:
>http://makeashorterlink.com/?N2B513D48

Tak for det.

> [...]
>du ikke konvertere.
>Quicktime betalingsversionen kan gemme direkte som avi. Derefter kan man

Kan man så redigere avi i Quicktime eller skal man bruge et andet
redigeringsprogram?

>Der fås også en mov plugin til TEMPGenc, den gør at de kan behandles direkte
>og laves til mpeg. Videocd eller Supervideocd. Den plugin er gratis.
Det vil jeg også se på-
Hilsen emj

Fra : Lyrik

Dato : 15-05-04 01:00

> On Fri, 14 May 2004 18:48:29 +0200, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>

> Kan man så redigere avi i Quicktime eller skal man bruge et andet
> redigeringsprogram?
+++++++++++++++++++++++++++++
Brug et decideret videoredigeringsprogram. Der kan "fodres svin" med alle
dem som findes. De er skåret over samme læst med variationer.
En scrapbog hvor du tager klippene ind. En linie du trækker dem ned på i
planlagt orden.
Tekster og overgange der tilføjes. Eventuel baggrundslyd som trækkes ned på
en linie forneden.
Tilslut vælges gemmeformat og der gemmes og/eller brændes ved samme
lejlighed.
Har du en cdbrænder eller en dvdbrænder, så fulgte et sådant program med til
dem.

Hilsen
Jens

Fra : emj

Dato : 15-05-04 07:27

On Sat, 15 May 2004 01:59:31 +0200, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

>Brug et decideret videoredigeringsprogram. Der kan "fodres svin" med alle
>dem som findes. De er skåret over samme læst med variationer.

Jeg synes, der er meget langt mellem de programmer, der kan redigere
en *.mov film
>En scrapbog hvor du tager klippene ind. En linie du trækker dem ned på i
>planlagt orden.

Jamen det er slet ikke mit behov. Det drejer sig blot om at få klippet
et par frames af i slutningen af en lille taget med et kamera.

>Tekster og overgange der tilføjes. Eventuel baggrundslyd som trækkes ned på
>en linie forneden.
Den aktuelle film er et lille klip med lyd, og der skal hverken sættes
tekster på eller laves overgange og baggrundslyd.

>Tilslut vælges gemmeformat og der gemmes og/eller brændes ved samme
>lejlighed.
>Har du en cdbrænder eller en dvdbrænder, så fulgte et sådant program med til
>dem.

Det er ikke mit problem at få brændt cdër men at få redigeret de
sidste billeder væk fra en aktuel *.mov film.
Filmen ligger godt og trygt på min HD og kan hentes her

http://212.10.78.137/emj/film.mov

, så I kan se problemet in naturel. Den fylder 15.1 MB
Hilsen emj

Fra : Lyrik

Dato : 15-05-04 19:52

> On Sat, 15 May 2004 01:59:31 +0200, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
> wrote:
> Det er ikke mit problem at få brændt cdër men at få redigeret de
> sidste billeder væk fra en aktuel *.mov film.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Programmer der "bare klipper et par billeder væk" uden at programmet kan
bruges til andet end lige netop det, findes ikke!
Så du må finde dig i at programmet kan andet end netop lige at klippe et par
billeder væk!

Derfor min generelle beskrivelse af et sådant program, for at du kunne få et
overblik over hvordan det er opbygget.
Du skal ikke brænde cd-er o.s.v.... men det jeg prøvede at trænge igennem
med, var, at hvis du i dit liv, eller kendte en som i sit liv havde købt en
cd-brænder eller en dvd-brænder, så ville du eller vedkommende have fået et
sådant program med i købet, sådan et som du skulle bruge-did you get it?-

> Filmen ligger godt og trygt på min HD og kan hentes her
>
> http://212.10.78.137/emj/film.mov
>
> , så I kan se problemet in naturel. Den fylder 15.1 MB
> Hilsen emj
+++++++++++++++++++++++++++
Nu har jeg redigeret i den med ArcsoftShowbiz som er en del af pakken Sonic
MYDVD, denne pakke fulgte gratis med da jeg købte min Liteon DVD-brænder.
Selve pakken er meget dyrere end brænderen hvis man skulle købe den!
Filmen er klippet og lavet færdig i mpg1 som alle kan afspille. Nu er den 25
billeder i sekundet og kan brændes på en videocd der kan afspilles på et
fjernsyn.
Og så fylder den næsten kun det halve, nemlig 6,5megabyte. Du kan hente den
her:
http://lyrik.homepage.dk/film/film_redigeret.mpg

Hilsen
Jens

Fra : emj

Dato : 15-05-04 20:23

On Sat, 15 May 2004 20:51:55 +0200, "Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk>
wrote:

> [...]
>bruges til andet end lige netop det, findes ikke!
>Så du må finde dig i at programmet kan andet end netop lige at klippe et par
Ja, det må jeg jo så

> [...]
>sådant program med i købet, sådan et som du skulle bruge-did you get it?-

Ja, det er skam festet end for længe siden

> [...]
>fjernsyn.
>Og så fylder den næsten kun det halve, nemlig 6,5megabyte. Du kan hente den

Jamen jeg siger da tak, men synes godtnok at filmen er blevet noget
sammenklemt og langstrakt i forhold til den 3:4 størrelse, som den
originale er i.

Hilsen emj

Fra : emj

Dato : 15-05-04 23:13

wrote:

> [...]
>bruges til andet end lige netop det, findes ikke!
>Så du må finde dig i at programmet kan andet end netop lige at klippe et par

Jeg har lige fundet ud af at Quicktime Pro kan klare jobbet med at
fjerne de billeder man ikke vil have med på en *.mov uden at ændre på
formatet. Man markerer blot den del af filmen, man vil have fjernet og
taster Delete.
Hilsen emj
http://212.10.78.137/emj/film.mov

Fra : Thomas A. Jørgensen

Dato : 14-05-04 19:20

"emj" <emjnospam@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket program, bruger I til at redigere *.mov filmstumper optaget
> med digi-kamera?

Det var måske en god idé at spørge i gruppen dk.edb.videoredigering.

FUT dk.edb.videoredigering.

Thomas A. Jørgensen
www.Freelance-Foto.dk

For at sende mig en mail, så fjern det indlysende i min mail adresse.