Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad mener i ????
Fra : Rene Asmussen

Dato : 11-05-04 15:20

Hvad mener i om dette site ??

http://www.imageratingelite.dk

- René

Fra : Thomas Corell

Dato : 11-05-04 15:23

Rene Asmussen wrote:
> Hvad mener i om dette site ??
>
> http://www.imageratingelite.dk

At der er rigeligt med site's, og at jeg ikke gider spilde tid på at mene
noget om alle Tordenskjols soldater.

--
Don't waste space

Fra : Rene Asmussen

Dato : 11-05-04 15:27

Hvilket site er dit favorit site, og hvorfor ??

- René

Fra : Hans Joergensen

Dato : 11-05-04 15:45

Rene Asmussen wrote:
> Hvilket site er dit favorit site, og hvorfor ??

http://google.com, hvad ellers ? ;)

// Hans
--
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=43

Fra : Rene Asmussen

Dato : 11-05-04 15:48

Hmmmm ... jeg mente nu foto-forum

Men du har ret, hvad skulle vi gøre uden google

- René

Fra : Jens

Dato : 11-05-04 15:46

"Rene Asmussen" <ross@cool.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket site er dit favorit site, og hvorfor ??
>
> - René

De Rene Asmussen frie sider og dem bliver der flere og flere af !!

Fra : Rene Asmussen

Dato : 11-05-04 15:50

Hmmmm ... hvorfor det ?? Hvad er der galt med de sider hvor jeg er på ???
Ikke bare gemme sig bag skærmen som svage sjæle, kommer man med en påstand,
må man også argeumentere for den ellers : "Don´t waste space"

- René

Fra : Rene Asmussen

Dato : 11-05-04 15:52

Alle kan jo som "Du" her har gjort, oprette en fake profil. Hvis jeg nu
stiller dig et modspørgsmål der hedder : Hvem er "Jens"
<mail@modtagesikke.dk>" egentlig ?? Hvem er du ?? Hvad er din hjemmeside ??
Hvor bor du, hvor gammel er du ?? Hvad laver du her ?? Osv. Så får jeg
garanteret ikke noget svar .. korrekt ???

Fra : Thomas Corell

Dato : 11-05-04 16:07

Rene Asmussen wrote:
> [...]
> Hvor bor du, hvor gammel er du ?? Hvad laver du her ?? Osv. Så får jeg
> garanteret ikke noget svar .. korrekt ???

Hvilken relevans har det for debaten ? Hvis du vurderer udfra hvem folk
er, fremfor at vurdere deres argumenter. Så er debaten omsonst.

P.S. for at stille et "modspørgsmål" kræver det vel at der er stillet et
spørgsmål ;)

--
Don't waste space

Fra : Rene Asmussen

Dato : 11-05-04 16:13

"P.S. for at stille et "modspørgsmål" kræver det vel at der er stillet et
> spørgsmål ;)"

Er dette ikke modspørgsmål ?

> [...]

Hvilken relevans har det for debaten ? Hvis du vurderer udfra hvem folk
> er, fremfor at vurdere deres argumenter. Så er debaten omsonst

-Det har den relevans at ligesom der på FK står registreret 2500 medlemmer,
så kan de 2000 af dem jo være oprettet af webmaster selv. Derfor søger jeg
bare sanheden. Hvem er egentlig alle de folk der pludselig kommer og smider
en tilfældig kommentar i en eller anden debat og smutter igen. Og hvorfor
ser vi dem kun under en bestemt type af debatter ?? Er det ikke underligt ??
Du er måske en af dem med et par "skyggetanter" ??

Fra : Thomas Corell

Dato : 11-05-04 16:51

Rene Asmussen wrote:

> -Det har den relevans at ligesom der på FK står registreret 2500 medlemmer,
> så kan de 2000 af dem jo være oprettet af webmaster selv. Derfor søger jeg
> bare sanheden.

(nu bruger du selv FK som eksempel)

Ja det er relevant hvis formålet med FK er at få mange brugere, eller
måle sig på antallet af brugere. Men det gør FK ikke..

For mig vil valget være baseret på om jeg kan bruge det til noget, og
det gør ikke nogen forskel om der er 200 eller 2 millioner reelle
bruger.

> Hvem er egentlig alle de folk der pludselig kommer og smider
> en tilfældig kommentar i en eller anden debat og smutter igen. Og hvorfor
> ser vi dem kun under en bestemt type af debatter ??

Er det ikke uendeligt ligegyldigt ? Det der tæller er om de er
velargumenterende. Det de skriver er det jeg kan bruge.

> Er det ikke underligt ??

Næ, nogle vælger at være anonyme. Det er OK så længe de opfører sig pænt
og fører en sober+argumenteret debat.

> Du er måske en af dem med et par "skyggetanter" ??

"Tyv tror hver mand...." ??

--
Don't waste space

Fra : Rene Asmussen

Dato : 11-05-04 17:21

"Er det ikke uendeligt ligegyldigt ? Det der tæller er om de er
velargumenterende. Det de skriver er det jeg kan bruge."

- Det er da bestemt ikke ligegyldigt. Hvad hvis jeg oprettede 5 profiler og
svinede dit navn til med dem alle ?? Ville du så ikke gerne vide hvem der
stod bag disse "Personer" ?? For ligesom at vide hvorfor de har den holdning
til dig ?

Fra : Thomas Corell

Dato : 11-05-04 17:27

Rene Asmussen wrote:

> - Det er da bestemt ikke ligegyldigt. Hvad hvis jeg oprettede 5 profiler og
> svinede dit navn til med dem alle ?? Ville du så ikke gerne vide hvem der
> stod bag disse "Personer" ??

Næ. (men læs lige resten af det indlæg du svarede på).

> For ligesom at vide hvorfor de har den holdning til dig ?

Ved at finde ud af hvem folk er, gør mig ikke klogere på hvorfor de har
de holdninger de lægger for dagen. Hvis man vil vide det, må man indgå
en dialog med dem, og frembringe argumenter.

Men jeg tror ikke vi kommer videre, så jeg trækker mig fra denne
(efterhånden off-topic) debat. Held og lykke med dit
"telefonbogs"-projekt, jeg vil hellere snakke om foto i denne gruppe.

--
Don't waste space

Fra : Rene Asmussen

Dato : 11-05-04 17:30

Foto så gå ind på www.imageratingelite.dk eller www.photoinspiration.dk der
er masser af lære

Fra : Thomas Corell

Dato : 11-05-04 17:37

Rene Asmussen wrote:
> Foto så gå ind på www.imageratingelite.dk eller www.photoinspiration.dk der
> er masser af lære

Læser du ikke det jeg skriver til dig ? Har fortalt hvor jeg henter
inspiration/feedback, og især hvor jeg ikke gør.

Derudover kan jeg ikke se hvad man kan lære af at sidde og kigge på
thumbnails i 100*150 pixels. Og det er for omstændigt at sidde og omgå
den thumbnail begrænsning der er på www.photoinspiration.dk (ja det kan
man godt).

--
Don't waste space

Fra : Rene Asmussen

Dato : 11-05-04 17:40

Fra : Thomas Corell

Dato : 11-05-04 17:42

Rene Asmussen wrote:
> Foto så gå ind på www.imageratingelite.dk eller www.photoinspiration.dk der
> er masser af lære

Slut med at tale for døve ører herfra.. EOD.

--
Don't waste space

Fra : Rene Asmussen

Dato : 11-05-04 17:42

Tak

Fra : Deaster

Dato : 11-05-04 18:56

Rene Asmussen wrote:

> Foto så gå ind på www.imageratingelite.dk eller
> [...]

Gå ind på www.usenet.dk der er masser at lære.

Deaster
"War is God's way of teaching
Americans geography"

Fra : Rene Asmussen

Dato : 11-05-04 17:23

Rene Asmussen" <ross@cool.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilket site er dit favorit site, og hvorfor ??
>
> - René

De Rene Asmussen frie sider og dem bliver der flere og flere af !!"

- Hvis der nu stod Thomas Corell her i stedetfor Rene Asmussen, hvad ville
du sige til det ?

Fra : Thomas Corell

Dato : 11-05-04 17:32

Rene Asmussen wrote:

> De Rene Asmussen frie sider og dem bliver der flere og flere af !!"
>
> - Hvis der nu stod Thomas Corell her i stedetfor Rene Asmussen, hvad ville
> du sige til det ?

Intet, jeg kan ikke tvinge folk til at vælge/fravælge sites. Jeg ville
måske reflektere over hvad i min attitude, der gjorde at folk i den grad
ikke ønskede min nærhed.

--
Don't waste space

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 11-05-04 17:26

Rene Asmussen wrote:

> [...]
> ser vi dem kun under en bestemt type af debatter ?? Er det ikke underligt ??
> Du er måske en af dem med et par "skyggetanter" ??

Tja - hvad skulle Martin Christian Koch få ud af at oprette en hel
masse fake brugere, han viser jo ikke reklamer på www.fotokritik.dk
- og han opkræver ikke betaling fra brugerne.

Men iflg. Chart så har www.fotokritik.dk over 4.000 besøg i døgnet,
så det det lyder ikke helt urealistisk, at der skulle være knap
6.000 brugere på sitet.

Ja det er godt nok noget underligt noget, i de sammenhænge hvor du
optræder, er der altid nogle mystiske navne, kender du "Per
Kallenbach" og "Jakob Hansen"...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Rene Asmussen

Dato : 11-05-04 17:32

Hvad får folk ud af at oprette fake aliaser i et lille forum som dette ???
Hvor mange i DK interesere sig for foto ud af de 5½ million der bor i landet
?? Måske 0,1 % ??? Sååå hvad får folk til den slags ?? Aner det ikke ....
skulle vi spørge dig om det ?

- René

Fra : Mic Holm

Dato : 11-05-04 17:44

> De Rene Asmussen frie sider og dem bliver der flere og flere af !!

Nu er jeg sgu snart træt af at I flamer Rene. Jeg kender ham ikke, og kender
ikke de historier der ligger bag jeres åbenlyse had til ham, men jeg syntes
ikke denne gruppe er det rigtige sted at skændes. Hvis i bryder jer så
dårligt om rene, så registrer www.jeghaderrene.dk, og få afløb for det der.

Indtil nu har jeg ikke set Rene lave ballade her, så jeg syntes måske i
skulle give ham en chance?

--Michael

Fra : Henning

Dato : 11-05-04 19:21

"Mic Holm" <-Mic-@-Holm-.org uden - erne> skrev i en meddelelse
> [...]
syntes
> ikke denne gruppe er det rigtige sted at skændes. Hvis i bryder jer så

Nej bliv ved at fodre trollen, så får vi vores daglige griner.

mvh Henning

Fra : Rene Asmussen

Dato : 11-05-04 22:21

Tak Mic

- René

Fra : Hans Joergensen

Dato : 12-05-04 08:35

Mic Holm wrote:
> Indtil nu har jeg ikke set Rene lave ballade her, så jeg syntes måske i
> skulle give ham en chance?

Nægte at følge netiketten == ballade.

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Fra : Thomas Corell

Dato : 11-05-04 16:18

Rene Asmussen wrote:
> Hvilket site er dit favorit site,

M.h.t. inspiration, bøger og udstillinger.

> og hvorfor ??

Fordi håndværksmæssigt veludført fotografering, mister meget af sin
kvalitet ved at blive begrænset til 70-90 dpi, og 256 farveniveauer.

M.h.t. feedback på egne billeder, henvender jeg mig til min fader, der
er mangeårigt medlem af Kunstakademiet. Han kan ikke fotografere, men
har et rigtigt godt billedsyn, og kan formulere sin kritik så jeg kan
bruge den til at blive bedre.

Når det er "lejlighedsbilleder" (familiefester, fødselsdage o.lign), får
jeg min feedback fra dem der skal "bruge" billederne. Det er jo dem der
skal være tilfredse med mine optagelser.

--
Don't waste space

Fra : Rene Asmussen

Dato : 11-05-04 16:25

Tak!

Fra : Ole C

Dato : 11-05-04 17:41

Tag jeres diskussion i privaten, det er en nyhedsgruppe og der er intet nyt
i det i skriver !

Og mht topic, for lige at holde mig til tråden, så er både Imageratingelite,
samt photoinspiration = All show and no go !

På forhånd tak !

Mvh Ole C

Fra : Martin Gleit

Dato : 11-05-04 19:46

"Ole C" <contact@REMOVETHIScondrup.dk> wrote in message
> [...]
>
> Og mht topic, for lige at holde mig til tråden, så er både
Imageratingelite,
> samt photoinspiration = All show and no go !

Har en tendens til at give Ole ret og tilføje at I alle er en folk
fjolser...Er der ingen herinde der kan skrive noget til nogen uden at svine
hinanden til...fotstår ærlig talt ikke hvor Asmussen skal slagtes af enkelte
personer hver gang han skriver noget...for mig at se er det da rart der
endelig er kommet en person herind hvis billeder har en gennemgående
klasse...skulle nogle have have lyst til at kritisere mine billeder ligger
der nogle til skue på home1.stofanet.dk/fgleitfoto...mht. til det oprinelige
spg, som nu næsten er forsvundet i mudder, synes jeg sider hvor kritikken
består i en række tal eller stjerner er aldeles ligegyldige, så derfor
holder jeg mig som regel væk...

Fra : Martin Gleit

Dato : 11-05-04 19:48

> [...]
> spg, som nu næsten er forsvundet i mudder, synes jeg sider hvor kritikken
> består i en række tal eller stjerner er aldeles ligegyldige, så derfor

sorry...siden hedder home1.stofanet.dk/gleitfoto

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 11-05-04 21:14

Martin Gleit wrote:

> [...]
> hinanden til...fotstår ærlig talt ikke hvor Asmussen skal slagtes af enkelte

Du er da noget af en opblæst klaphat at høre på, Rene får kun svar
på tiltale, og når han synes der skal være rivegilde, så er det vel
ret naturligt, at vi andre også deltager i festlighedderne.

Og den med at Rene's billeder skulle tilhøre en særlig klasse, er da
noget værre vås, der er mange i denne gruppe, som er meget dygtigere
fotografer end Rene Asmussen, hans styrke ligger nemlig på, at han
li'som Erland Pilegaard er rimmelig habil til at bruge PhotoShop.

Det er også ok, at nogle autorer skaber deres billeder i PhotoShop,
men jeg synes godt nok, at det er noget af en tilsnigelse, at kalde
det for fotografi, en betegnelse som computergrafik vil nok være
mere dækkende.

Og så er Rene den eneste, der med store armbevægelser har forklaret
alle brugere i denne gruppe, at han selv mener, at han er så dygtig,
at han tilhører en helt særlig klasse - så jeg tror ikke hans
selvværd lider nogen overlast...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Rene Asmussen