Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Zoombrowser og netværksdrev
Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 10-05-04 23:12

Jeg har købt mig mit første Canon Digicam (S1 IS) og er således blevet
beriget med ZoomBrowser EX i version 4.6.0.32.

Det er jo meget fint.. det kan alt muligt smart. Bortset fra
netværksdrev. Mine 'My pictures' ligger på min server, så jeg
downloader billeder fra kameraet med ZoomBrowser til serveren og
det virker fint.

Herefter vil jeg lave noget med billederne. No go med
ZoomBrowser-tingen - den vil kun genkende min lokale harddisk og
CD-ROM drev, hvilket jeg ikke kan bruge til en sk?d.

Kender nogen til et work-around?

Jeg har Google't en del på emnet, men kun fundet fixes (patches)
til gamle ZoomBrowsere.

Det irriterer mig også over, at prints fra ZB giver lidt grønlige
udskrifter, så jeg er tæt på at dømme ZB til at være ubrugeligt
skod-software.

Men kameraet er godt nok fedt!

--
Stig
(remove the 'no's to send me mail)

Fra : Jens Jensen

Dato : 11-05-04 00:13

Uden at kende dit specifikke problem i detaljer: Er netværksdrevet
tilsluttet, forstået på den måde, at det har et drevbogstav på den lokale
computer? Hvis ikke, så prøv det. Nogle programmer *vil* bruge lokale
drevbogstaver.

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 11-05-04 00:58

On Tue, 11 May 2004 01:13:01 +0200, Jens Jensen wrote:

> Uden at kende dit specifikke problem i detaljer: Er netværksdrevet
> tilsluttet, forstået på den måde, at det har et drevbogstav på den lokale
> computer?

Yups - jeg har omkring 10 tilsluttede drev, mappede i området fra
H: -> S:, som jeg bruger hele tiden i forbindelse med alt muligt
andet - har slet ingen data af betydning på den lokale PC.

ZoomBrowser ser ingen af dem - og der er (tilsyneladende) intet
sted, hvor man kan angive en path eller drev til de billeder, som
man vil arbejde med.

Suk! :-/

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 11-05-04 07:56

> [...]
> netværksdrev. Mine 'My pictures' ligger på min server, så jeg
> downloader billeder fra kameraet med ZoomBrowser til serveren og

Velkommen i klubben

Benytter af samme årsag Breeze downloader http://www.breezesys.com/ samt
ACDSee (som jeg havde i forvejen)

Desværre er det heller ikke lykkedes mig at få Canon's forkrøblede software
til at arbejde på netværksdrev. Har set mig en del omkring, og konstaterde
så at det var der vist ikke grund til at bruge mere tid på, efter en del
åbenbart også har problemer med at ZoomBrowserens database tilter en gang
imellem.

Mit forslag er derfor at du ser efter noget andet software til at gennemse
dine arkiver/biblioteker med - evnt. BreezeBrowseren som ser meget rimelig
ud.

Der kan hentes en demo/evaluation version fra Breezesys.

MVH Anders (8900)

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 12-05-04 06:55

On Tue, 11 May 2004 08:55:39 +0200, "Anders Larsson \(fjern ikke noget fra email adr.\)" wrote:

> Mit forslag er derfor at du ser efter noget andet software til at gennemse
> dine arkiver/biblioteker med - evnt. BreezeBrowseren som ser meget rimelig
> ud.

Tak for info Anders. Jeg bruger allerede ACDSee, så jeg dropper
ZoomBrowseren, bortset fra til det nødvendige (My Camera, etc.).

Fra : Carsten Schack-Eriks~

Dato : 12-05-04 16:05

> Tak for info Anders. Jeg bruger allerede ACDSee, så jeg dropper
> ZoomBrowseren, bortset fra til det nødvendige (My Camera, etc.).

Hej, dropped Zoom browser for flere år siden, og købte en Flashkort læser,
det opleves også meget hurtigere at flytte filerne fra Flash kortet til HD,
eller netværksdrev med stifinder eller programmer der kan importerer
billeder fra flash drev.

Mvh
Carsten Schack-Eriksen
www.cse-it.dk

Fra : ulla

Dato : 11-05-04 08:28

Hej!

Jeg har også lige købt et S1 IS kamera og er meget tilfreds
med det. Nu har jeg ikke meget forstand på at stille et kamera,
men på det jeg havde først var der macro. Nu tager jeg mange nærbilleder
og vil nu spørge jer, skal jeg sætte kameraet på noget særligt? Eller
skal jeg køre med auto? Jeg kan ikke finde noget om macro på den her.
Måske et mærkeligt spørgsmål men jeg håber I har et svar til mig.

MV H Ulla

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 11-05-04 08:52

On Tue, 11 May 2004 09:27:58 +0200, ulla wrote:

> Jeg har også lige købt et S1 IS kamera og er meget tilfreds
> med det. Nu har jeg ikke meget forstand på at stille et kamera,
> men på det jeg havde først var der macro.

S1 har ingen makro-indstilling - du kan evt. bruge
portræt-programmet, som giver dig en skarp forgrund og uskarp
baggrund. En anden mulighed er, at indstille kameraet til dine
foretrukne makro-indstillinger og så gemme dem - så kan du have
din egen makro-mode på "C" (custom) indstillingen.

Husk at holde øje med, hvor tæt du er på dit emne - de mindste
fokus-afstande er ca. 10 cm uden zoom og op til ca. 90 cm med
fuld zoom.

Fra : ulla

Dato : 11-05-04 23:05

Tak for dit svar.

MVH Ulla

Fra : Christian Cederberg

Dato : 11-05-04 15:46

On Mon, 10 May 2004 22:12:27 +0000 (UTC), "Stig H. Jacobsen"
<usenet_dk2@nonogothix.dk> wrote:

> [...]
>netværksdrev. Mine 'My pictures' ligger på min server, så jeg
>downloader billeder fra kameraet med ZoomBrowser til serveren og

Nu spørger jeg dumt. Hvordan gør du det? Jeg kan kun få ZoomBrowser
til at gemme på skrivebordet. Derefter flytter jeg manuelt mappen til
serveren.

Med venlig hilsen
Christian Cederberg
----
Besøg min jernbanehjemmeside http://cederberg.homepage.dk/

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 12-05-04 06:47

On Tue, 11 May 2004 16:45:40 +0200, Christian Cederberg wrote:

> Nu spørger jeg dumt. Hvordan gør du det? Jeg kan kun få ZoomBrowser
> til at gemme på skrivebordet.

Jeg har pillet i Windows registry, så My Documents, My Pictures
peger på en share på min server (\\server\blabla - ikke et drev).

ZoomBrowseren foreslog selv at gemme i My Pictures, så på den
måde virker den med netværk..