Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Indscanning af billeder til fremkaldelse o~
Fra : Michael Christoffers~

Dato : 10-05-04 09:28

Hvilken dpi vil være mest hensigtsmæssig at indscanne i og hvilket format?
Og hvis i evt. havde en anbefaling af en online butik der gør i
fremkaldelse.
Jeg har bredbånd flatrate, så størrelsen på filerne betyder ikke så meget
for mig, men det kunne det jo evt. gøre for butikken.

Det drejer sig om en række familiebilleder (20) der skal fremkaldes i 10 x
15 cm. Har ikke negativerne mere.

Mvh
Michael Christoffersen

Fra : Glenn Rasmussen

Dato : 10-05-04 11:28

Michael,

> Hvilken dpi vil være mest hensigtsmæssig at indscanne i og hvilket format?
> Og hvis i evt. havde en anbefaling af en online butik der gør i
> fremkaldelse.

Uden at vide meget om det siger min fornuft mig alligevel, at dit billede
skal være så stort som muligt!

Til fremkaldelse kan jeg anbefalde at du benytter Bilka/A-Z's fotoservice.
Jeg har fået fremkaldt omkring 600 billeder hos dem og er meget tilfreds.

Link:
http://makeashorterlink.com/?G5CE21148

> Det drejer sig om en række familiebilleder (20) der skal fremkaldes i 10 x
> 15 cm. Har ikke negativerne mere.

Du skal nok ikke forvente billederne i topkvalitet. Kvaliteten afhænger jo
næsten ene og alene af, hvor godt din indscanning bliver.

Held og lykke!

/Glenn
(Please delete "REMOVETHIS" in my e-mail to reply.)

Fra : Hans Peter Jensen

Dato : 10-05-04 13:42

Michael Christoffersen wrote:

> [...]
> for mig, men det kunne det jo evt. gøre for butikken.
>
> Det drejer sig om en række familiebilleder (20) der skal fremkaldes i 10 x

Du kan læse meget mere om indscanning ved at følge dette links
http://h41157.www4.hp.com/dk/da/faqs/scanning.html

Mvh
Hans P Jensen

Fra : Jan F.

Dato : 10-05-04 16:17

"Michael Christoffersen" <pescatorNOT_SPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:c7ned4$cke$1@news.cybercity.dk...
> Hvilken dpi vil være mest hensigtsmæssig at indscanne i og hvilket format?

Det kan du læse på butikkernes hjemmesider.

--

Jan F.

Fra : Den rigtige fotograf

Dato : 10-05-04 22:27

ER det ikke temmelig ligegyldigt hvis man levere dem på en brændt cd-rom og
i feks tiff-format?

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 11-05-04 06:32

"Den rigtige fotograf" <denrigtigefotograf@ofir.dk> wrote in message
> ER det ikke temmelig ligegyldigt hvis man levere dem på en brændt cd-

Takker for svarene allesammen.

mvh
Michael Christoffersen