Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Valg af scanner til negativer
Fra : Mathias Christensen

Dato : 07-05-04 18:45

Jeg står og skal have scannet en hel stak negativer fra min barndom, og
leder i den forbindelse efter en flatbed scanner i et rimeligt prisleje. Jeg
har kigget på følgende 2 til omtrent samme pris: DKK 1400.

Canon CanoScan8000F og Epson Perfection2400 Photo.

Er der nogle der har erfaring med disse scannere og har en mening om hvad
jeg bør vælge.
Har læst at scanninger af negativer på Canon´en er en lidt langsommelig
proces. Mon dette også gælder på Epsons.
Efter hvad jeg kan se har de omtrent samme specifikationer. Dog har HPs
mulighed for 12 scanninger ad gangen i forhold til Epsons 6.

Det bør nok lige siges at det jeg primært har brug for er scanninger, der
svarer til at jeg kan få fremkaldt billederne i 10x15cm.

Kvaliteten på negativerne kender jeg ikke rigtigt. Men de er ved at være 20
år gamle. Er der nogen måde hvorpå jeg kan kontrollere billedkvaliteten
inden jeg køber en scanner.

Med venlig hilsen
Mathias

Fra : Richard

Dato : 07-05-04 22:16

Mathias Christensen wrote:

> [...]
> har kigget på følgende 2 til omtrent samme pris: DKK 1400.
>
> Canon CanoScan8000F og Epson Perfection2400 Photo.

Hvis du absolut vil bruge en flatvbed scanner, skal du nok op i den
dobbelte opløsning hhv prisklasse. Men en rigtig negativ/dias-scanner
vil lette arbejdet betydeligt. Emnet er ofte behandlet her i gruppen;
prøv at søge i gamle indlæg, så får du hurtigt en den forslag

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Hans Kruse

Dato : 09-05-04 23:14

Prøv at søg tilbage. Jeg skrev faktisk et længere indlæg om mine erfaringer
med scanning af alle mine gamle billeder for ikke så lang tid siden.
Jeg købte en Minolta Dimage IV scanner fra Tyskland for 2900kr. og solgte
den efter scanningen for 2500kr. Pris i DK over nettet ca. 3300kr.

--
Kind Regards,
Hans Kruse