eksport af digital signatur
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 12-05-04 20:08

Fra IE?

Det er enkelt fra Mozilla (desværre kan Safari vist ikke håndtere det
endnu) - men fra Explorer?

på forhånd tak

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Morten Lind

Dato : 12-05-04 21:21

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Fra IE?
>
> Det er enkelt fra Mozilla (desværre kan Safari vist ikke håndtere det
> endnu) - men fra Explorer?
>
> på forhånd tak
>
> Martin

God aften, Martin

Ka´ du ikke bruge noget af det her:
http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_digi_support_inst_flyt

Har dog ikke selv læst det....

M.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 13-05-04 05:11

Morten Lind <fornavnogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> God aften, Martin
>
> Ka´ du ikke bruge noget af det her:
> http://privat.tdc.dk/artikel.php?dogtag=tdc_p_digi_support_inst_flyt
>
> Har dog ikke selv læst det....
>
> M.

God Morgen Morten

Havde prøvet - virker ikke (med mac)

(og så er jeg glad for at have fulgt rådet fra Dobbeltkllik om at handle
i Fona på Ro's torv: Michael Hansen giver en fantastisk service

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Morten Lind

Dato : 13-05-04 10:48

> [...]

> (og så er jeg glad for at have fulgt rådet fra Dobbeltkllik om at handle
> i Fona på Ro's torv: Michael Hansen giver en fantastisk service

Ja, ikke sandt
M.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 13-05-04 20:12

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

Er der nogle der kan forklare mig, hvorfor HELVEDE Macbrugere endnu
engang stilles ringere, som jeg ser det på ovennævnte side.

Det er kun muligt at få certifikat "Standard Flex" til Mac, men ikke
"Standard microsovs", som for mig ser meget mere fordelagtig ud.

Er det mig der har fået det galt i halsen, eller er det korrekt
opfattet?
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Lone Schmidt

Dato : 13-05-04 21:31

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> [...]
> "Standard microsovs", som for mig ser meget mere fordelagtig ud.
>
> Er det mig der har fået det galt i halsen, eller er det korrekt

Mon det er sådan noget der spiller ind?:-/

http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article223301.ece

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 14-05-04 15:35

mailloneFJERN@netscape.net (Lone Schmidt) writes:

> Mon det er sådan noget der spiller ind?:-/
>
> http://pub.tv2.no/nettavisen/it/article223301.ece

Nej.

http://www.openoces.org

Vores digitale signature er åbne standarder.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Lone Schmidt

Dato : 14-05-04 21:12

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> Nej.
>
> http://www.openoces.org
>
> Vores digitale signature er åbne standarder.
Ok, eftersom at Mac kun kan bruges med Standard Flex, drager jeg min
konklution om at vi er ringere stillet igen, ud fra flg:

Kilde: TDC
Standard Flex
Standard Flex giver dig ét certifikat, som du benytter både til
digitale signaturer og kodning af dine filer. Med Standard Flex
opbevarer TDC ikke en kopi af din offentlige nøgle. Mister du den, skal
du derfor oprette et nyt certifikat. Dermed mister du også muligheden
for at åbne tidligere kodede filer og e-mails.

Standard Microsoft
Standard Microsoft giver dig to certifikater. Det ene benytter du til
digitale signaturer - det andet til kodning. Med Standard Microsoft
opbevarer TDC en kopi af din offentlige nøgle. Mister du den, kan du
altså genskabe den. Hermed mister du ikke tidligere kodede filer og
e-mails.

Det er da skod!
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 13-05-04 18:00

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Fra IE?
>
> Det er enkelt fra Mozilla (desværre kan Safari vist ikke håndtere det
> endnu) - men fra Explorer?

Den digitale signatur duer også i Safari & Mail

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 13-05-04 20:21

> Den digitale signatur duer også i Safari & Mail

Hvordan får jeg den derind? Jeg kan kun eksportere fra Mozilla - og kan
vist ikke hente den igen uden at nulstille, komme igennem hele møllen
igen med pin-kode osv (har været den igennem to gange...)

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 14-05-04 15:33

martin@xyzammentorp.org (Martin Ammentorp) writes:

> Hvordan får jeg den derind? Jeg kan kun eksportere fra Mozilla - og kan
> vist ikke hente den igen uden at nulstille, komme igennem hele møllen
> igen med pin-kode osv (har været den igennem to gange...)

Brug Keychain. Der er en udemærket introduktion her:
http://joar.com/certificates/

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 14-05-04 16:10

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> Brug Keychain. Der er en udemærket introduktion her:
> http://joar.com/certificates/

Så vidt jeg kan forstå, er jeg så nødt til at bestille nyt certifikat?

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 15-05-04 10:56

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Så vidt jeg kan forstå, er jeg så nødt til at bestille nyt certifikat?

Hvis du har et du har installeret i Mozilla, kan du eksportere det, og
isatallere det i Nølering/Keychain. Jeg fandt en vejledning et eller
andet sted, men kan ikke finde den igen.
Men i første omgang er der en vejlednig her:
<http://qtex.users.whitehat.dk/guides/DigitalSignatur.pdf>

mvh.
Kaj.

--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 15-05-04 11:02

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]
> andet sted, men kan ikke finde den igen.
> Men i første omgang er der en vejlednig her:

Lidt mere intens googling ledte mig frem til:
<http://lunddal.dk/2004_02_01_arkiv.html#107787175107343430>

mvh.
Kaj.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 15-05-04 18:50

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Lidt mere intens googling ledte mig frem til:
> <http://lunddal.dk/2004_02_01_arkiv.html#107787175107343430>
>
> mvh.
> Kaj.

Tak for ulejligheden - sikken hjælp man altid kan regne med her

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 15-05-04 18:50

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Lidt mere intens googling ledte mig frem til:
> <http://lunddal.dk/2004_02_01_arkiv.html#107787175107343430>
>
> mvh.
> Kaj.

PS

Har nu læst og trin 1 er lykkedes: At importere til Keychain.

Men linket til rodcertifikatet virker ikke. I stedet har jeg fundet:

https://heimdal.certifikat.dk/LDAPSearch/jsp/search.jsp?search=new
Hvis andre skulle få brug for det.

Lidt nede af siden findes:

http://www1.certifikat.dk/repository/ocesca.crt
som jeg tror jeg skal bruge

venlig hilsen

Martin

-- and don't forget to boogie

Fra : Kristian Storgaard

Dato : 14-05-04 17:31

"Thomas Bjorn Andersen" skrev 14.05.2004 16:33:

> Brug Keychain. Der er en udemærket introduktion her:
> http://joar.com/certificates/

Virker det med TDC Digital Signatur?

Hvordan får man den der .pkcs12-pakke derind?

/kristian