Wi-fi zone?
Fra : Lone Schmidt

Dato : 12-05-04 18:41

Hej i Gruppen!

Er Wi.Fi zone det samme som hot spots?

Hvis nej, hvad er så foskellen?
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge
Lone ;-D

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 12-05-04 20:37

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Hej i Gruppen!
>
> Er Wi.Fi zone det samme som hot spots?

Det kommer an på hvad "leverandøren" mener.

> Hvis nej, hvad er så foskellen?

Der hersker vist total uenighed om hvorvidt man skal opfatte de 2
begreber ens.

Et hotspot er et sted hvor der er trådløs internet adgang, men flere
steder kræver levenradøren at man er abbonnent, hvilket jo er helt
håbløst.

TDC har fx. lavet et samarbejde med Q8 eller Statoil samt McDonald om
hotspots, men det kræver at man er tilmeldt for at kunne bruge det. Der
er jo ingen mennesker der vd hvor man pludselig får behov for at kunne
gå på nettet og derfor tror jeg det bliver et flop.

Ved Clemens Torv i Aarhus skulle man efter sigende koble sig på et
trådløst netværk uden problemer.

Jeg skal lave trådløst på en café i Valby om nogle dage og det bliver en
2 Mbit med fuld adgang.

--
med venlig hilsen
Jesper Haaber Gylling

Fra : Peter Kiil

Dato : 12-05-04 20:58

Jesper Haaber Gylling - jesper@gylling.net on 12/05/04 21:37 wrote:

> [...]
> er jo ingen mennesker der vd hvor man pludselig får behov for at kunne
> gå på nettet og derfor tror jeg det bliver et flop.

Der er da masser af mennesker der hver dag færdes på landevejen, og ofte kan
drage stor nytte af at vide at de på bestemte tankstationer og McD kan komme
på nettet. Og de udvider nettet en del over sommeren, men allerede nu er der
en del hoteller og restauranter hvor de også dækker. Og 199 kroner pr. måned
for at kunne komme på internettet foreløbig 400 steder er da en ok pris
synes jeg. Og bor du ved siden af en tank eller McD kan du jo få adsl for
199 pr. måned

--
/peter

Fra : Lone Schmidt

Dato : 12-05-04 21:53

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> [...]
> for at kunne komme på internettet foreløbig 400 steder er da en ok pris
> synes jeg. Og bor du ved siden af en tank eller McD kan du jo få adsl for

LOOOOOOOL, Jeg har ikke lyst til at være nabo hverken tank eller
mcRapand!

Tak for svarene, var i tvivl om det f.eks var type af netværk , der
kunne gøre en forskel
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Jonas Voss

Dato : 12-05-04 20:57

In dk.edb.mac, Jesper Haaber Gylling wrote:

> [...]
> er jo ingen mennesker der vd hvor man pludselig får behov for at kunne
> gå på nettet og derfor tror jeg det bliver et flop.

Det tror jeg også det bliver. Jeg foreslår i stedet, at man gør som
jeg har skrevet i dette indlæg:

<http://blog.verture.net/230404/802.11x_til_folket>

Har haft en forkromet plan om at lave et website med en oversigt over
folk der er med på ideen, men det viser sig at være lidt af en
juridisk faldgrube, da det egentlig er ulovligt.

Man kan tilmelde hotspots man finder (altså trådløse netværker man kan
koble sig på uden problemer) på denne side:

<http://wi-fi.dk/>

Der er allerede en del steder i KBH-området.

Sorry, no quote today.

Fra : Lone Schmidt

Dato : 13-05-04 16:07

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> <http://wi-fi.dk/>

Stjernesmart!

Jeg vidste at du ikke var tabt bag en vogn, Jonas!

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge