Kolab server og Entourage
Fra : Franz Berliner

Dato : 05-05-04 21:13

Hejsa

Vi er i mit firma ved at skifte til nyt mail/kalender/task system. Vi
har valgt Kolab (http://kolab.org/).

Til Linux findes en klient der hedder KDE Kolab Client
(http://kolab.org/screenshots.html), mens der Windows og snart til MacOS
findes en klient der hedder Aethera.

Aethera er meget begrænset i forhold til funktioner i mail delen. Derfor
vil en del vælge en Outlook med en connector på Windows.

Men hvad med MacOSX. Entourage kan jo normalt finde ud af at snakke med
en Exchange server, så min tanke er at det så også må kunne lade sig
gøre at få dem til at snakke med Kolab Serveren, når nu det er muligt på
PC, men jeg har ikke kunnet finde noget information om det nogen steder.

Er der nogle der ved om det kan lade sig gøre og evt. om der er nogle
der arbejder på det og evt. hvor langt de er? eller evt. om der er andre
klienter end Aethera med en bedre maildel der kan benyttes på Mac?

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 05-05-04 21:25

Franz Berliner wrote:
> [...]
> gøre at få dem til at snakke med Kolab Serveren, når nu det er muligt på
> PC, men jeg har ikke kunnet finde noget information om det nogen steder.

kolab emulerer ikke exchange, du skal bruge et plugin til exchange der
kan snakke med kolab. Måske du kan få dem der laver et plugin til
outlook til også at lave et til entourage.

> Er der nogle der ved om det kan lade sig gøre og evt. om der er nogle
> der arbejder på det og evt. hvor langt de er? eller evt. om der er andre
> klienter end Aethera med en bedre maildel der kan benyttes på Mac?

du kan bruge kmail under X11 i mac.
Du kan måske portere kmail til ren qt, nogen har gjort det med konqueror
og med koffice.

JonB

Fra : Franz Berliner

Dato : 06-05-04 07:33

Jon Bendtsen wrote:

> kolab emulerer ikke exchange, du skal bruge et plugin til exchange der
> kan snakke med kolab. Måske du kan få dem der laver et plugin til
> outlook til også at lave et til entourage.

Jep, men jeg skal jo bruge det snart, så hvis der var nogle der var
vidende om projekter der var i gang ville det jo være lækkert
Der er 5-6 forskellige connectors til Outlook, men jeg har ikke kunnet
finde noget om udvikling til mac, men jeg prøver lige at skrive til dem.

> du kan bruge kmail under X11 i mac.
> Du kan måske portere kmail til ren qt, nogen har gjort det med konqueror
> og med koffice.

ok, perfekt. Det lyder som en god løsning. Det prøver jeg at kigge på

--
Mvh. Franz - http://www.berliner.dk