Erfaringer med 15" Alu PowerBook søges
Fra : Rasmus Bruun

Dato : 03-05-04 22:46

Jeg har igennem længere tid taget tilløb til at skifte fra Windows til Mac -
nærmere bestemt til en 15" PowerBook.

Da jeg begyndte at undersøge Apples bærbare computere, læste jeg om knækkede
hængsler og afskallet maling på TiBook'en, og jeg valgte derfor at vente,
til der kom en 15"-udgave af Alu-modellen. Da den langt om længe kom, læste
jeg om skærme med lyse pletter, og om computere, der kom tilbage fra
skærmreparation med grimme ridser i aluminiumsoverfladen, og jeg valgte
derfor at vente på, at børnesygdommene på alu-modellen blev ryddet af vejen.

Nu er modellen blevet opdateret, og jeg tænker, at tiden må være inde til at
købe. Jeg vil derfor meget gerne høre om andres erfaringer med 15" Alu
PowerBook'en.

--
Venligst,
Rasmus Bruun - 2730 Herlev

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 03-05-04 23:02

Rasmus Bruun wrote:
> [...]
> købe. Jeg vil derfor meget gerne høre om andres erfaringer med 15" Alu

Hmm tja jeg købte den første ALU Book i 15" med superdrive og hele
møget. Som du selv skriver så var div. problemer med bla. skærm.
Det er nu rettet og jeg er glad for den.
M.h.t. den Nye 1,5ghz så skal du nok lige læse her:
http://www.spymac.com/forums/showthread.php?threadid=78063

Jeg ved ikke om der er hold i sagerne, jeg har ikke set det bekræftet af
Apple endnu.
Men det bliver, hvis det er rigtigt, rettet inden længe og så tror jeg
roligt du kan slå til.

Fra : Rasmus Bruun

Dato : 04-05-04 00:23

Henry Lerche Madsen skrev:
> M.h.t. den Nye 1,5ghz så skal du nok lige læse her:
> http://www.spymac.com/forums/showthread.php?threadid=78063

Tak for henvisningen. Det lyder jo fælt, men der er tilsyneladende tale om
et enkeltstående tilfælde. I hvert fald er der ikke andre i tråden, der har
haft en lignende oplevelse, og jeg har heller ikke kunnet finde andre
tilfælde i diverse fora eller i Apples egne support-grupper.

Der vil naturligvis altid være en andel af produktionen, der er
fejlbehæftet, og da Mac-folket lader til at flokkes omkring de samme
vandhuller, så kommer mange af disse eksempler frem. Det vil dog bekymre
mig, hvis der dukker flere enslydende historier op.

--
Venligst,
Rasmus Bruun - 2730 Herlev

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 04-05-04 11:45

Rasmus Bruun wrote:

> [...]
> vandhuller, så kommer mange af disse eksempler frem. Det vil dog bekymre
> mig, hvis der dukker flere enslydende historier op.

Jeg oplevede noget lignende med min pdaphone, handspring treo180, jeg
læste også en masse bekymrende historier på nettet. Jeg tror dog ikke at
problemet er nær så udbredt som det lyder til. Apple er highprofile, og
derfor vil folk hæfte sig ved problemer. Visse problemer kan bekæmpes
ved at du bare behandler udstyret pænt. Fx. så har jeg det tynde hvide
skum som maskinen blev leveret med til at ligge imellem skærm og
keyboard på min 17" powerbook.

En bekendts Dell har været inde hos dell 2 gange, og er blevet ordnet,
så det kan ske for alle. Problemet er ikke så meget at ting sker, fordi
ting sker, men mere hvad firmaerne gør ved at rette fejlen, altså
kundeservice.

Husk også at mange af historierne kan være dobbelt posts, altså en
person skriver på begge forums, men derfor er problemet jo ikke
dobbelt så stort.

JonB
ps: jeg købte min powerbook lige før julen, og jeg er meget glad for
skiftet