iDVD extern brænder
Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 03-05-04 21:18

Hej!
Kan iDVD håndtere externe brændere ?

Hvis ikke kan man så håndtere/brænde sit projekt fra Toast ?

Hvad kan anbefales af externe DVD-Brændere til OS X ?

Hilsen Henry

Fra : Morten

Dato : 03-05-04 22:48

Henry Lerche Madsen <lercheSKRIDSPAM@aarstidenskridspam.dk> wrote:

> Kan iDVD håndtere externe brændere ?

nej.

> Hvis ikke kan man så håndtere/brænde sit projekt fra Toast ?

det kan man vist med jeg er ikke helt sikker på hvordan.

> Hvad kan anbefales af externe DVD-Brændere til OS X ?

lacies bruger enten NEC 2500A eller Pioneers 107D, begge kan varmt
anbefales. Mener osse at lacies egen dvd authering SW medfølger den er
ganske fin - især i samspil med deres FW realtime MPEG2/MPEG1 encoder.
(som koster ca 2500)

--
Morten Reippuert Knudsen

PowerMac G5: 1.6GHz, 1.25GB RAM, 80GB Disk, 8x DVD+/-RW, Bluetooth
mus + tastatur, FX5200 Ultra, iSight & Lacie Photon18Vision (TFT).

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 03-05-04 23:03

Hejsa

Henry Lerche Madsen <lercheSKRIDSPAM@aarstidenSKRIDSPAM.dk> wrote:

> Hej!
> Kan iDVD håndtere externe brændere ?

Uden at være ekspert overhovedet, så mener jeg, at jeg i Officeline fik
at vide, at iDVD i _princippet_ ikke kan, men at der findes et patch et
eller andet sted ude på nettet, så den kan

> Hvis ikke kan man så håndtere/brænde sit projekt fra Toast ?

Det kan du formodentlig

/Sebastian

--
Er der nogen, der kan tilbyde os en bolig på Vestsjælland
mindst 140 kvm - og mig, som er lingvist, et job, så modtages

Fra : Søren Theilgaard

Dato : 04-05-04 22:47

On 2004-05-03 22:18:21 +0200, Henry Lerche Madsen
<lercheSKRIDSPAM@aarstidenSKRIDSPAM.dk> said:

> Kan iDVD håndtere externe brændere ?

Ja, med et hack kaldet HPfurz. http://forum.rpc1.org/viewtopic.php?t=23370

Når du har fået lavet filen, pakkes den ud, og de 2 filer som den
indeholder, som skal lægges på roden af din hjemmemappe.

> Hvis ikke kan man så håndtere/brænde sit projekt fra Toast ?

iDVD kan med dette hack brænde til eksterne brændere, eller arkivere
projektet som et disk image, som f.eks. kan brændes med Toast hvis det
ønskes.

> Hvad kan anbefales af externe DVD-Brændere til OS X ?

Sony DRX-530UL

Har både FireWire og USB2 forbindelser, men ingen Mac software (men det
er i princippet heller ikke nødvendigt da den virker Plug'n'play, men
andre drev har Toast light med).

Beskrivelse:
The hot DRX-530UL is Sony's 4th generation dual format DVD burner.
What's new? How about ultra fast 8X DVD+R burning that will burn an
entire disc in about 10 minutes. Also, CD-R/RW burning has been
enhanced, the DRU-530UL drive can burn CD-Rs at 40X, and CD-RWs at 24X!
Now burning your home movies, digital pictures, music, and data onto
DVD & CD is faster and more convenient than ever. External drive is
compact and easy to connect to your PC using USB 2.0/1.1 or i.LINK
(IEEE1394/FireWire compatible) interfaces. What hasn't changed is
legendary Sony quality and reliability. Choose the brand that is #1 in
the DVD burning market, Sony invented dual format burners, and still
does it best.

Jeg kan skaffe den for 2.450,- inkl.moms. ved afhentning hos mig i Herlev.

Ellers laver Formac nogle eksterne drev (se http://www.formac.co.uk)
som er dyrere, men til gengæld har Mac software med.
--
Søren Theilgaard
IT Consultant, M.Sc.Eng

Theilgaard Consult
http://www.theilgaard.dk

Remove NOSPAM from address if replying directly to me.

Fra : Morten

Dato : 05-05-04 00:16

Søren Theilgaard <st@theilgaardnospam.dk> wrote:

> Sony DRX-530UL

Er det efterhånden ikke en ældre sag? Såvidt jeg husker er dens -R/RW
understøttelse mindre god og den er ej heller anbefalelsesværdig når
det drejer sig om at brænde Video skiver der kan ses på enhver rigtig
DVD afspiller. Jeg ville istedet anbefale drev fra Pioneer, NEC, Lite-ON
og Plextor. Den vel nok bedste kilde er <http://cdrinfo.com>.

> Ellers laver Formac nogle eksterne drev (se http://www.formac.co.uk)
> som er dyrere, men til gengæld har Mac software med.

Pas på med at investere i formac hardware! de er fantastiske til at
negligere udvikling af drivere til deres hardware, når der kommer en ny OS
version. Og deres support når der er hardware problemer er fornærmende
ringe.