Dimension fra Dell
Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 13-05-04 06:29

Hejsa

Jeg skal have fat i en ny pc, og overvejer pt. en Dell Dimension 2400.
Maskinen skal pt. kun bruges til alm. internet, regulært kontorarbejde
o.lign.

På sigt kan jeg MÅSKE FORESTILLE mig, at den skal bruges til mindre
spil. Og så slår flg. linie mig:

"Integreret Intel Extreme grafik. Bemærk, at Dimension 2400 ikke har
AGP-slot."

Og som det er i dag, er alle nye grafikkort vel AGP. Hvasså? Skal jeg
tænke mere over det, eller findes der løsninger på dette uden at
skulle skifte bundkort om 1 år?

Maskinen er selvfølgelig forældet om et år alligevel, men det kunne jo
være rart, at man ikke skulle totalrenovere om et år, fordi lysten til
et spil eller to sneg sig ind.

Anyone?

Mvh
Bo Kamp Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Claus Tersgov

Dato : 13-05-04 07:02

Uheldigvis faldt Bo Kamp Dudek over tastaturet og skrev derved
følgende:

> [...]
jeg
> tænke mere over det, eller findes der løsninger på dette uden at

Hvis du vil have en maskine, der skal kunne opgraderes på grafiksiden,
så er det ikke denne. Ganske vist har den intet AGP slot, men jeg er
rimelig sikker på, at grafikkortet sidder på en AGP bus.

Skal du udskifte det, skal det være med PCI , og så er det ikke
sikkert, at det bliver hurtigere, selv om den nye chup er større og
bedre.

Jeg ville vælge en større model...

Claus

Fra : kf

Dato : 17-05-04 06:41

On Thu, 13 May 2004 08:01:35 +0200, "Claus Tersgov"
<nospamnews@tersgov.dk> wrote:

> [...]
>
>Skal du udskifte det, skal det være med PCI , og så er det ikke
>sikkert, at det bliver hurtigere, selv om den nye chup er større og

Jeg ville vælge alt andet end DELL.
MAskinerne er sådan set gode nok, hvis man ikke vil ændre i hardware.
Så er man på skid....
Sker der noget med maskinen, så dell no-SUPPORT skal blandes ind i
det?
Glem det. De har ingen teknisk kompetance, ud over de procedurer de
kan finde i deres online supportsystemer.

Jeg er efterhånden *meget* negativ over DELL.
Jeg har qva min ansættelse lagt en del tusinder hos DELL.
Servere der er købt for 2 år siden, kan ikke opgraderes til nyere
disktyper.
Det der afgjorde det hele, var en notebook de sendte for en uge siden.
Den var død ved ankomsten.
Så spørger jeg, Hvor er deres kvalitetskontrol ?
Er der nogen overhovedet?

Tilgiv mig dette sure opstød. Jeg handler ikke længere hos DELL

/klaus