USB 1.0 hurtigt nok til TV-kort?
Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 09-05-04 22:39

Hejsa

Jeg overvejer lidt at anskaffe en ekstern tv-tuner til min bærbare, men den
har kun USB 1.0. Er det hurtigt nok, og er der evt. nogle specifikke
produkter der kan anbefales/ikke kan anbefales?

Mvh Kim

Fra : JH

Dato : 10-05-04 11:06

Sikker på at du ikke har USB 1.1 ?

Jeg har selv en Hauppauge PVR USB2 koblet på en USB 1.1 port, og det virker
fint!

USB 1.1 begrænser kun opløsningen/billedkvaliteten så man ikke kan vælge
"standard play" og "long play" i DVD formatet, men du får stadig et rigtig
godt billede.

http://www.hauppauge.com/html/wintvpvrusb2_datasheet.htm

JH

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 10-05-04 11:19

"JH" <dur@ikke.dk> skrev i en meddelelse
> Sikker på at du ikke har USB 1.1 ?

Jo, det er selvfølgelig 1.1.

> USB 1.1 begrænser kun opløsningen/billedkvaliteten så man ikke kan vælge
> "standard play" og "long play" i DVD formatet, men du får stadig et rigtig
> godt billede.

Men jeg kan godt køret tv full-screen i 1024x768?

Kim

Fra : Hauge

Dato : 10-05-04 11:23

Hejsa
Kim Søvsø Pedersen wrote:
> Men jeg kan godt køret tv full-screen i 1024x768?

Er der vel ikke meget ved, når tv reelt kun er 720 x 576.

/Hauge

Fra : JH

Dato : 10-05-04 13:24

> Men jeg kan godt køret tv full-screen i 1024x768?

Ja da. Billedet på 720 x 576 bliver bare scalleret op, men det bemærker man
ikke ved tv-udsendelser.

JH

Fra : Jens Jensen

Dato : 10-05-04 14:20