Menubar i Javascript og PHP.
Fra : Søren Blom

Dato : 13-05-04 20:52

Nu er den gal igen, jeg er kørt fast.

Ved hjælp af programmet Webstyle 4 har jeg fået lavet en menubar i
JavaScript til et af mine site, men jeg vil gerne have den pakket ind i PHP,
så jeg kan nøjes med at bruge det samme script på alle site på sitet, som er
http://sandbakken.dk men hvordan gør jeg det.

Som det er nu, har jeg lavet en fil der hedder menu.inc som bliver kaldt ved
hjælp af

<?
require("menubar.inc");
?>

Men når jeg bruger mit JavaScript som består af 20 filer, hvor af de 18 er
GIF filer og de sidste to er en JavaScript og HTML fil, så uanset hvad jeg
gør, så får jeg aldrig kaldt den nye menubar frem.

Menubaren lægger i roden på sitet i et bibliotek der hedder Menubar, er der
en som slavisk kan fortælle mig hvad jeg skal gøre, for at få PHP til at
kalde mit JavaScript?

--
VH

Søren Blom
soren@blom.dk
Mail med spam filter besvares ikke.

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 13-05-04 21:42

On Thu, 13 May 2004 21:52:00 +0200, Søren Blom wrote:

> Menubaren lægger i roden på sitet i et bibliotek der hedder Menubar, er der
> en som slavisk kan fortælle mig hvad jeg skal gøre, for at få PHP til at
> kalde mit JavaScript?

PHP skal ikke "kalde" dit javascript som sådan. Linien

require('menubar.inc');

gør blot det at den propper indholdet af menubar.inc ind på det
pågældende sted i din html-kode - i hvert fald hvis serveren tillader
short-open-tags ('<?' er egentlig en asp-ting mens '<?php' er bedre til
php).

Hvad indeholder menubar.inc? En funktion

function menubar() { blablabla; }

eller bare en masse

document.write('blablabla');

?

I første tilfælde skal du huske at kalde funktionen, mens der i det
andet tilfælde bare skal stå 'blablabla' på det pågældende sted når
du kigger på kildekoden til siden i browseren.

Håber det giver mening
/Thomas

Fra : Søren Blom

Dato : 15-05-04 14:22

"Thomas Lindgaard" <thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk> skrev

> PHP skal ikke "kalde" dit javascript som sådan. Linien
>
> require('menubar.inc');

ok, jeg fare hurtig vild i begreberne, jeg er ikke just noget lyn

> [...]
> pågældende sted i din html-kode - i hvert fald hvis serveren tillader
> short-open-tags ('<?' er egentlig en asp-ting mens '<?php' er bedre til

Så blev jeg så meget klogere, så det vil jeg fa huske fremover.

> Hvad indeholder menubar.inc? En funktion

Ikke ret meget, en række HTML linier der bliver til den menubar som er på
www.sandbakken.dk nu, regner ikke med at jeg skal smide kode ud her.

Den nye menubar er noget mere kompliceret

> [...]
> andet tilfælde bare skal stå 'blablabla' på det pågældende sted når
> du kigger på kildekoden til siden i browseren.

Nej ikke rigtig, men jeg vil forsøge mig alligevel.