bluetooth + t630
Fra : \(-Peter-\)

Dato : 13-05-04 14:34

Har bestilt en t630 - og har så gået at undersøgt omkring bluetooth (og
infraørd - med mener dette bør vælges - er dette ikke korrekt??)

Har set "usb-keys" iondeholdende netværk og bluetooth til under hundrede
kroner.... Kan man bruge disse sammen med t630'eren, og hvad får man ud af
det...

Skal man ikke også bruge software?? - kommer dette med telefonen - eller
usb-dimsen - eller skal disse findes bagefter... hvis de ikke er medfølgende
nogen steder - findes der så freeware, eller skal jeg også købe et program
til flere hundrede kroner..?

Umiddelbart synes jeg ikke det er så dyrt, men kan det betale sig... får
xpress abonnement med gprs til 4 øre per kilobyte... dyrt!!! - så vidt jeg
ved..

Er der nogen der har erfaringer med dette, eller beskrivelser af dette...

Håber jeg, for havde en 3330 før, og den kunne jo kun styres vha. et serielt
kabel...

/peter

Fra : L@rs K

Dato : 13-05-04 22:08

"(-Peter-)" <garfieldpbj@mail-online.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der har erfaringer med dette, eller beskrivelser af dette...
>
> Håber jeg, for havde en 3330 før, og den kunne jo kun styres vha. et

Lidt svært lige at forstå, med alle de spørgsmål dér "(-Peter-)"....
Men nu prøver jeg.....

JA! SonyEricsson T630 har BÅDE Bluetooth og infrarød port.
Med en Bluetooth adapter på din PC får du de bluetooth kapaciteter denne
enhed har.....
T630 har følgende bluetooth kapaciteter:
Opkald, Filoverførsel, Håndfri, Hovedtelefon, Billedbehandling, Objekt push,
Seriel port og Synkronisering.
Vedr. software så følger der noget med telefonen, der følger sikkert også
noget med bluetooth adapteren og hvis du kører WindowsXP er det indbygget
der også.

Håber dette hjælper dig lidt.....

L@rs K

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 14-05-04 09:07

Jo tak.. ved godt det blev lidt rodet... :)

MEn det hjalp svaret hjalp da det gav overblik over mulighederne..

Nu er der bare det sidste spørgsmål:

Hvor for man fat i en billig adapter der dur?

/peter

Fra : Christopher Tracy

Dato : 14-05-04 10:21

Hej

(-Peter-) wrote:
> Jo tak.. ved godt det blev lidt rodet... :)
>
> MEn det hjalp svaret hjalp da det gav overblik over mulighederne..
>
> Nu er der bare det sidste spørgsmål:
>
> Hvor for man fat i en billig adapter der dur?

Jeg har købt en "Trust USB Bluetooth Adapter" ved Computercity, til min
T630, og den virker glimrende, den koster 299,-

--
/C.T.

==// May U live 2 C the dawn \\==

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 14-05-04 10:39

Okay... så har jeg et produkt det virker.... men har altså set nogen til ca.
200 kr... er der nogen der har en ide om, om de virker sammen med den..
ifølge sonyericsson hp skal de understøtte "BluetoothT OBEX Object" men kan
ikke finde denne betegnelse i nogle produktbeksrivelser...

/peter

"Christopher Tracy" <goldartist@"remove-this"yahoo.com> skrev i en
meddelelse news:Fb0pc.50$Qh4.35@news.get2net.dk...

Fra : Carsten Sørensen

Dato : 15-05-04 23:46

Hejsa Peter

Jeg har netop købt en X-micro USB Blutooth (
http://www.prcdata.dk/ProduktlisteFrame.Asp?KategoriID=8&VaregruppeID=10 )
hos PRC-data http://www.prcdata.dk.

Den var billig og virker PERFEKT sammen med min SE T610!!

Med hensyn til software, så bruger jeg floAT's Mobile Agent
http://fma.sourceforge.net/index2.htm

Held og lykke
Carsten

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 16-05-04 12:12

Okay - lyder godt - ved du (eller andre læsere) om den understøttere det der
OBEX object push - som ifølge sonyericsson.com skal bruges til overførsel af
billeder?

- Eller generelt: kan du få dette til at virke??

/peter

Fra : L@rs K

Dato : 16-05-04 17:19

> [...]
af
> billeder?
>
> - Eller generelt: kan du få dette til at virke??

JA ! Det kan også virke lidt modstridende men.......
T630 sender billeder som et "BluetoothT OBEX Object Push".
Din PC med Bluetooth-adapter modtager så billedet vha. "Bluetooth File
Transfer application" og placere herefter billedet i din "Bluetooth Exchange
Folder".

Manualen til den omtalte Bluetooth-adapter beskriver dette i detaljer.....
http://www.x-micro.com/manual/dongle-bt-user-guide-eng.pdf

/Lars K

Fra : \(-Peter-\)

Dato : 17-05-04 12:57

takker, og prøver at købe dette produkt...

får nemlig mobilen idag... jubiii... :)