"anders majland" <anders.majland-see.signature@address.invalid> wrote in
message news:40a4df40$0$3051$14726298@news.sunsite.dk...
> > Har man det også hvis man har fri bil, som det jo måske betragtes som
> i
> > dette tilfælde.
>
> Jeg ville være nervøs for at at skattevæsenet skulle dømme "fri
> transport" og derved fjerne fradraget. Det lykker nogle eksempler online
> hos toldskat. Hvis en arbejdsgiver f.eks henter & bringer medarbejderne
> i bus får de ikke et befordringsfradrag. Ved at lave et selskab er der
> også risiko for at der dømmes fri bil og en masse bøvl deraf.
>
Til gengæld skal man ikke betale skat af værdien af fri bil hvis man har
stillet privatchauffør til rådighed, så vi kunne jo så skiftes til at have
titlen af chauffør og kasketten på hovedet.
> Det nemmeste er nok at eje bilen i fælleskab. I praksis kommer en til at
> stå som ejer, mens de andre påføres som brugere. Jeg ved dog ikke om det
> kan give bøvl med at finde et forsikringsselskab.
Nej det bliver ikke noget problem, det er voksne mennesker som alle er
elitebillister.
>
> Så allernemmest er nok at en ejer bilen og i andre giver et "tilskud"
> for at køre med. (I kan jo evt også låne ham nogle penge at købe bilen
> for
.
Der er mange muligheder.
>
> I kan jo evt undersøge hvem der kan forsikre den billigst og så lade ham
> være ejer. Da ejeren stort set altid vil være med i bilen, bør det
> heller ikke været et problem at det ofte er en anden der fører bilen.
> Men hvis i på skift skal have den holdende hjemme, skal i alle på som
> brugere (for at have ryggen fri i forhold til forsikringen.
Hvorfor det, man må vel gerne låne som bil ud, bare man sikrer sig at låner
fører bilen på forsvarlig og lovlig vis. Og at man opfylder
forsikringsbetingelserne med en evt. mininums alder.
>
> Så er der fadrag til alle mand uden problemer.
Det er korrekt, man kan næsten holde en billig pendelrbil for det.
--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --
you may simply break it instead!