Johnny Cash - hvilket album?
Fra : Malene Hald

Dato : 12-05-04 22:29

Med udgivelsen af Peter Bellis nyeste album, er der blevet snakket om, at
der findes nogle, indspilningsmæssigt, lignende album fra Johnny Cashs
side - er der nogen der ved hvilke albums der er tale om?

Mvh

Malene

Fra : Steen Jensen

Dato : 12-05-04 22:39

"Malene Hald" <malenehaldREMOVESPAM@raptus.dk> wrote:

> er der nogen der ved hvilke albums der er tale om

Sikkert serien af "American Recordings" som Cash lavede i samarbejde med
Rick Rubin, fra 1994 og frem = http://snipurl.com/6c93

--
Steen

Fra : LarsJ

Dato : 12-05-04 22:47

"> Med udgivelsen af Peter Bellis nyeste album, er der blevet snakket om, at
> der findes nogle, indspilningsmæssigt, lignende album fra Johnny Cashs
> side - er der nogen der ved hvilke albums der er tale om?

American Recordings
American II - Unchained
American III - Solitary man
American IV - The man comes around

+ fra graven 5 disc boxsettet Unearthed

Simpel akustisk gudemusik uden altmuligt crap.

Lars

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-05-04 22:50

"Malene Hald" <malenehaldREMOVESPAM@raptus.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der findes nogle, indspilningsmæssigt, lignende album fra Johnny Cashs
> side - er der nogen der ved hvilke albums der er tale om?

Hej Malene

Mon ikke der menes Red Sovine, mon ikke det er der han har hentet en del af
sine tårepersere. Jeg syntes ikke lige der er nogle af deres albums der
syntes svært sammenfaldende.

M.V.H.....Benny..

Fra : Mikkel Knudsen

Dato : 13-05-04 10:04

> Mon ikke der menes Red Sovine, mon ikke det er der han har hentet en del
af
> sine tårepersere. Jeg syntes ikke lige der er nogle af deres albums der
> syntes svært sammenfaldende.

Som de andre allerede har skrevet, så er det altså serien American
Recordings, der tænkes på, hvor Johnny Cash genidspiller sange, man ikke
umiddelbart ville forbinde med ham - fra Nini Inch Nail's' Hurt til Simon &
Garfunkel's Bridge Over Troubled Water (begge fra IV).

Det er det koncept, Peter Belli er blevet inspireret af.

MvH Mikkel

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-05-04 10:39

"Mikkel Knudsen" <mikkel_knudsen@killamailpunktumcom> skrev i en meddelelse
> [...]
> Garfunkel's Bridge Over Troubled Water (begge fra IV).
>
> Det er det koncept, Peter Belli er blevet inspireret af.

Hej Mikkel

Ok, så blev jeg også lidt klogere, det kan være der er noget jeg skal have
hørt...Takker..

M.V.H.....Benny..

Fra : Malene Hald

Dato : 13-05-04 17:47

Tak for svarene, det er lige præcis dem jeg gerne vil have fat i:)

Malene

Fra : Steen Jensen

Dato : 13-05-04 19:23

"Malene Hald" <malenehaldREMOVESPAM@raptus.dk> wrote:

> Tak for svarene, det er lige præcis dem jeg gerne vil have fat i:)

Det er også essentielle skiver - dem kan jeg godt anbefale...

--
Steen |fjern racismen| Jensen
Så quote dog ordenligt, mand!

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 13-05-04 21:38

> Med udgivelsen af Peter Bellis nyeste album, er der blevet snakket om, at
> der findes nogle, indspilningsmæssigt, lignende album fra Johnny Cashs
> side - er der nogen der ved hvilke albums der er tale om?

Cash er bare (med nogle få undtagelser på "Når timerne bliver små") KLASSER
bedre!

/Troels

Fra : Malene Hald

Dato : 15-05-04 14:36

> Cash er bare (med nogle få undtagelser på "Når timerne bliver små")
KLASSER
> bedre!

Det kan jeg sagtens forestille mig, Cash er jo en af de bedste. Jeg faldt
simpelt hen bare over oplysningen om Cashs akustiske skiver i en artikel om
Peter Belli, og da jeg flere gange har villet "starte" på Cash, men ikke
rigtig har kunnet finde ud af hvor jeg skulle starte, så jeg dette som en
mulighed, da jeg er vild med akustisk musik, og det bedste er en gruppe med
max sanger, guitar, bas og lidt percussion, Det bliver så dejligt
personligt, hvis det er gjort ordentligt!

Malene