Intrum Justitia.... igen igen
Fra : Champignon

Dato : 12-05-04 19:30

Hej Jura guruer

I tidligere tråd er der anført vedr. Intrum Justitia og jeg har ligesom i
den tråd haft Tiscali for omkring 4 år siden og som så mange andre
oplevet de vanvittige regninger.

I starten fortalte jeg Tiscali via brev og telefon, at jeg har kreditnotaer
m.v. der siger at jeg ikke skylder Tiscali noget som helst. Det samme skete
da sagen blev oversendt til Intrum Justitia Men alt prellede af som vand på
en høne !

Senest jeg hørte fra dem var via brev - hvor jeg (igen) telefonisk
kontaktede dem og fortalte dem at vi nok blev nødt til at ordne tingene i
fogedretten - nu når de ikke kunne forstå sagens "rette" sammenhæng - de
ville naturligvis i den forbindelse blive præsenteret for mine omkostninger
til advokat m.v. - samtalen sluttede og jeg regnede så med at næste gang jeg
hørte fra dem var ifb. med stævning til fogedretten - alt dette blev noteret
i sagen for snart ½ - 1 år siden. Det skal nævnes at der har været flere
forskellige sagsbehandelre på sagen

Her til aften er jeg så blevet ringet op af en ung pige derfra der bla.
sagde, at der var da ingen grund til at de skulle ofre penge på at sende
sagen i fogedretten hvis hende og jeg kunne indgå en aftale ! - igen sagde
jeg at tingene jvf. tidligere korrespondance måtte ordnes i fogedretten -
hun gentog sig selv - ligeledes gjorde jeg - samtalen sluttede med at hun
sagde - jamen så må vi jo gå i fogedretten.

Dooohhhh !! - De fatter åbenbart minus.

Men det der undrer mig er at de overhovedet ringer i stedet for at sende
brev !

1. Må de overhovedet ringe og forstyrre "privatlivets fred" -
2. Er opringningen blot for at de kan notere at sagen ikke er forældet ?
3. Er det ikke et tilsynsråd man kan påklage deres "etik" til - udover
Rigspolitiet som tidligere tråd nævner ?

TIA

Fra : Henning Makholm

Dato : 12-05-04 21:28

Scripsit "Champignon" <snipermode@nospam.mail.dk>

> Senest jeg hørte fra dem var via brev - hvor jeg (igen) telefonisk
> kontaktede dem og fortalte dem at vi nok blev nødt til at ordne tingene i
> fogedretten

Det bliver i ikke. Fogedretten kan ikke foretage sig noget med hensyn
til krav der bliver bestridt.

(Men hvis du ikke ved dét, kan det at du har henvist til fogedretten i
stedet for byretten, forhåbentlig ikke udlægges som at du dermed har
erkendt at være skyldner).

--
Henning Makholm "En tapper tinsoldat. En dame i
spagat. Du er en lykkelig mand ..."

Fra : Champignon

Dato : 13-05-04 05:29

"Henning Makholm" <henning@makholm.net> skrev

> Det bliver i ikke. Fogedretten kan ikke foretage sig noget med hensyn
til krav der bliver bestridt.<

ja - så må det jo være byretten

> (Men hvis du ikke ved dét, kan det at du har henvist til fogedretten i
stedet for byretten, forhåbentlig ikke udlægges som at du dermed har
erkendt at være skyldner).<

Ja det skulle da ikke forbavse mig, at de tolker det sådan.. ;0)

Men tak for dit svar !

Fra : Karina og Christian

Dato : 13-05-04 08:57

"Henning Makholm" <henning@makholm.net> wrote in message
[klip]
> (Men hvis du ikke ved dét, kan det at du har henvist til fogedretten i
> stedet for byretten, forhåbentlig ikke udlægges som at du dermed har
> erkendt at være skyldner).

Det kræver et fundament for at en sag kan behandles i fogedretten. jf.
retsplejelovens § 478. En mundtlig erkendelse er - som det ses - ikke et
fundament i lovens forstand.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Jonathan Stein

Dato : 12-05-04 21:57

Champignon wrote:

> Senest jeg hørte fra dem var via brev - hvor jeg (igen) telefonisk
> kontaktede dem ...

Gør det aldrig igen!

Sørg for at have _alt_ på papir - med kvittering for afsendelsen.
(Fax er billigst til det formål).

Har du bevis på, at du har meddelt inkasso-firmaet, at du bestrider
kravet?

> 1. Må de overhovedet ringe og forstyrre "privatlivets fred" -

Ja, men ikke de må ikke chikanere ved f.eks. at blive ved med at ringe.

> 2. Er opringningen blot for at de kan notere at sagen ikke er forældet ?

Nej, det er enten en "går den, så går den" - ellers håber de måske
på, at du siger noget, der kan bruges i en retssag.

> 3. Er det ikke et tilsynsråd man kan påklage deres "etik" til - udover
> Rigspolitiet som tidligere tråd nævner ?

Hvorfor vil du ikke klage til Rigspolitichefen?

M.v.h.

Jonathan

mail-setup med daglig backup.
http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Champignon

Dato : 13-05-04 05:33

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> skrev:

>Gør det aldrig igen!<<

Ok.... ;0)

>Har du bevis på, at du har meddelt inkasso-firmaet, at du bestrider
kravet?<

jeps !

>Hvorfor vil du ikke klage til Rigspolitichefen?<

Det er ikke fordi jeg ikke vil - mente bare ikke det var Rigspolitiet, når
der ikke var tale om ulovlig indtrængen, som anført i tidligere tråd - men
kan så forstå nu at de er tilsynsmyndigheden.

Tak for dit svar!

Fra : Cubus

Dato : 13-05-04 16:04

"Champignon" <snipermode@nospam.mail.dk> skrev

> Men det der undrer mig er at de overhovedet ringer i stedet for at sende
> brev !

De forklarer det selv således:

"...mange debitorer har åbenbart lettere ved at smide et rykkerbrev
ud end at smide et telefonrør på midt i en samtale"

http://www.intrum.dk/index_files/call.pdf

Iøvrigt har det en vis underholdningsværdi at læse nogle af deres reklamematerialer.

http://www.intrum.dk/index_files/page0006.html

Der er ganske mange sætninger som rimer på platugle.

--
Cubus
http://cubus-adsl.dk/intrum_justitia/