Thailand - Hua Hin området
Fra : Ukendt

Dato : 12-05-04 19:16

Hej

Vi skal til Thailand igen i år - da vi forelskede os *lidt* i landet sidste
år (Chiang Mai, Samui, Samet og Bankgkok). I år var planen at købe en
flybillet og så rundt på egen hånd. Nu fik vi bare lige et godt tilbud med
10 dage på Marriott i Hua Hin, så det tilbud tog vi. Bagefter tager vi den
på egen hånd med besøg på Koh Samet igen (fantastisk lille ø) og Bangkok.

Jeg har studeret Lonely Planet for at finde ud af hvad vi skal lave de 10
dage i Hua Hin, men kan ikke rigtigt finde på noget.... Vi kan sagtens bruge
det meste af tiden ved stranden, men lidt udflugter og kultur skal det jo
også blive til når man rejser så langt, så mit spørgsmål går på hvad der er
at se i området??

På forhånd tak!

Mvh. Martin

---

Fra : JK

Dato : 13-05-04 09:23

On Wed, 12 May 2004 20:16:14 +0200, "Martin" <webspeed.dk> wrote:

> [...]
>også blive til når man rejser så langt, så mit spørgsmål går på hvad der er

For et par år siden var vi på en rundrejse i Thailand (Bangkok og
nordpå), hvor vi sluttede af med en uge i Hua Hin.

Vi nød det bare i Hua Hin efter en lidt stresset grupperundrejse. Der
er et rimeligt gademarked og mange skræddere.

10 dage i Hua Hin er måske lidt rigeligt. Gamle hengemte problemer i
parforholdet kan nemt blusse op ved sådan tomgang, måske.

Jeg fik syet 2 sæt tøj. Vi tog ikke den billigste (Milano hed det).
Det blev 3000 kr. for et sæt tøj, samt 3 bukser, 1 jakke, og 3 slips.
I bedste materialer, kashmir og silke i en passende blanding. Silke
krøller jo, så lidt kashmir i forbedrer stoffets egenskaber.
Skrædderen hentede os i bil på hotellet. Det tog 4 dage alt ialt.
Måltagning, 2 prøvninger, og lidt sidste rettelser. Det er en god ide
at give dem et par bukser, der passer perfekt, til at kopiere målene
på. De fatter måske ikke helt, hvor store vi er.
Dametøj er de måske knapt så gode til. Design virker gammeldags.

Har I noget der skal syes om, så tag det med. Timelønnen er til at
betale.

Man kan få nogle unikke sorte sko i rokkeskind dernede. De er ikke
billige. Med lædersål ligger det på en tudse. Rokkeskind er unikt
stærkt, og det har hvide firkanter, så et par sko skal have sådan een
firkant eller rhombe på oversiden af skoen. Rokkeskind blev tidligere
brugt til kamera-huse. Leica'ernes nuprede sorte krop er beklædt med
rokkeskind.

Køb endelig rigeligt af deres bælte-kopier. De har Calvin Klein, Boss,
osv. i fine kvaliteter, til 40-50 kr. Hvad koster de ikke herhjemme ?
Jeg fik kun købt et, desværre.

Jeg husker ikke lige vores hotels navn, men det var fantastisk. Det
var ikke Marriott. Det mest kendte hotel i Hua Hin er nok den
ombyggede banegård. Det er rigtigt lækkert og meget klassisk.

Der er vist nok en naturpark i nærheden.

Fiskerestauranterne er også unikke. De er på moler på høje pæle, da
der er en del tidevand.

God tur !

mvh

John

Fra : Steen Johansen

Dato : 15-05-04 10:12

"JK" <junk@mail.dk> wrote in message
[...]

Kashmir og silke er fremstillet af det samme matriale som bæreposer fra
Føtex
Silke er fra en sommerfugl og kashmir uld er et fupnavn
Men pyt! det er billigt.
MvH Steen

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 15-05-04 10:27

15/05/04 11:12Steen Johansen40a5dfd2$0$234$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

> [...]
> krøller jo, så lidt kashmir i forbedrer stoffets egenskaber.
>
> Kashmir og silke er fremstillet af det samme matriale som bæreposer fra
Det forstår jeg ikke helt?
Silke er vel silke?

> Silke er fra en sommerfugl og kashmir uld er et fupnavn

Og Kashmir uld er uld fra en kashmir ged:
http://www.thefreedictionary.com/cashmere

> Men pyt! det er billigt.
DEt kommer jo an på så meget, i forhold til Vietnam er det ikke billigt.

--
Vh Kevin
Fjern nospam ved privat svar

Fra : Steen Johansen

Dato : 16-05-04 09:03

"Kevin Vilhelmsen" <skovalleen10nospam@stofanet.dk> wrote in message
> [...]

> krøller jo, så lidt kashmir i forbedrer stoffets egenskaber.
>
> Kashmir og silke er fremstillet af det samme matriale som bæreposer fra
Det forstår jeg ikke helt?
Silke er vel silke?

> [...]

> Men pyt! det er billigt.
DEt kommer jo an på så meget, i forhold til Vietnam er det ikke billigt.

Alt er svindel, med de skræddere, de ævler om kvalitet og sandheden er at
alt er svindel
hver gang en butik får en ny rulle stof, hedder den noget nyt og alt er
fremstillet i Thailand
prøv at sætte ild i det og det smelter og dufter at Føtexs poser
Prøv at byde dem 500 kr for et komplet sæt tøj og de er klar, hvis der ikke
er andre kunder der ser det
de vil antageligt vise en anden rulle og fortælle at det så skal være den
(Not so good kvalitet)
Og det er nøjagtig, det samme bras, når det første sæt tøj er solgt er hele
rullen betalt
På Samui er der 8 skræddere og alle foretninger får syet hos dem og der er
mindst 30 butikker.
MvH Steen
Der hvert år køber deres bras

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 16-05-04 10:25

16/05/04 10:03Steen Johansen40a72125$0$505$edfadb0f@dread14.news.tele.dk

> [...]
> rullen betalt
> På Samui er der 8 skræddere og alle foretninger får syet hos dem og der er

OK så er jeg med.
Men det ændrer jo ikke ved at Kashmir uld findes og at silke er silke, hvis
man vil købe alt muligt andet kan men jo så gøre det.

Fra : Steen Johansen

Dato : 16-05-04 23:03

> [...]

Men det ændrer jo ikke ved at Kashmir uld findes og at silke er silke, hvis
man vil købe alt muligt andet kan men jo så gøre det.
Ja og det er det du præsis har foretaget dig
MvH Steen

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 17-05-04 00:41

17/05/04 0:03Steen Johansen40a7e61e$0$290$edfadb0f@dread16.news.tele.dk

> Ja og det er det du præsis har foretaget dig
> MvH Steen
Hvad foregår der lige her?
Hvad har jeg foreteget mig?
Sovet?
Eller er du bare et kvaj, der gerne vil komme med dumme påstande?

Fra : Steen Johansen

Dato : 17-05-04 06:43

> [...]

Hvad har jeg foreteget mig?
Sovet?
Eller er du bare et kvaj, der gerne vil komme med dumme påstande?

Du kunne have sparet 1500 kr og fået det samme bras, hvis du havde orinteret
dig bedre
og du har ret jeg er et kvaj ellers havde jeg ikke svaret dig
MvH Steen
Og så Hua Hin-------------

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 17-05-04 08:59

17/05/04 7:43Steen Johansen40a851d8$0$204$edfadb0f@dread12.news.tele.dk

> [...]
> dig bedre
> og du har ret jeg er et kvaj ellers havde jeg ikke svaret dig

Men for fanden.
Jeg har aldrig købt tøj i Thailand, og du har al den ret du vil til at købe
tøj hvor du vil.
Jeg har købt tøj i Vietnam, og det var ikke føtexmatrialer, og vi har købt
Silke i Thailand (BKK) og det VAR silke endda af menet høj kvalitet.
Det der er kvajet er at du ikke ved hvem du svarer og havd dem du svarer
skriver.
Og du er et kvaj er et vanskeligere spørgsmål.

Fra : JK

Dato : 15-05-04 11:11

On Sat, 15 May 2004 11:12:05 +0200, "Steen Johansen"
<steen.belle@post.tele.dk> wrote:

>Kashmir og silke er fremstillet af det samme matriale som bæreposer fra
>Føtex
>Silke er fra en sommerfugl og kashmir uld er et fupnavn
>Men pyt! det er billigt.

Du har vist ikke forstået globaliseringens sande ansigt endnu. Fordi
det er billigt derovre, er det ikke billigt her.

Bare det at få klippet håret koster 15 gange mindre i Bangkok, og
sikkert meget mindre uden for bymidten.

mvh

John

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 15-05-04 11:21

15/05/04 12:11JKrvqba0tlc5aog95u8m4ugm13mpsi1ufkkk@4ax.com

> Du har vist ikke forstået globaliseringens sande ansigt endnu. Fordi
> det er billigt derovre, er det ikke billigt her.
Det står der jo heller ikke.
Så vidt jeg husker har Steen været en del i Thailand, og har derved en
smule kendskb til globaliseringens mange ansigter.

> Bare det at få klippet håret koster 15 gange mindre i Bangkok, og
> sikkert meget mindre uden for bymidten.
Der er ingen der har påstået andet.
Så hvor vil du hen?

Fra : Coppi

Dato : 15-05-04 21:47

"hej Martin.

Vi var i Hua Hin i februar.

Det er en rigtig hyggelig by, men stranden er ikke noget, at råbe hurra for.
Vi tog en tuk ud til stranden ved Takiab i stedt for, bare sig I skal ud til
Blue Wave hotel, så ved de hvor det er. Der ligger en lille fiskerlandby og
derfra kan man gå en tur op over abebjerget.

Gå også mange gange ned og se på molen, fiskebådene lander masser af fisk
hele døgnet rundt, vi var gerne dernede en gang hver dag.
I det hele taget er Hua Hin, en perfekt by, at gå på opdagelse i, så på med
de gode sko.

Gå også inden om Ken Diamond ( turoperatør), han bor lige overfor Hilton.Ham
kan I i øvrigt også finde på nettet, bare søg under navnet og Hua Hin.Vi var
i Burma og på River Kwai med ham, fine ture.
I kan også komme til Koh Samui i 3 dage for omkring 3500 bath. Der er ca. 5
timers buskørsel.

Man spiser rigtig godt og billigt i Hua Hin, Buffalo Bill lige overfor Hotel
City Beach severer fantastiske spareribs og majskolber, uhmmmmm.De har også
rigtig god morgenmad, hvis man som på vores hotel, var tvunget til, at sidde
i aircondition.
Det ringeste mad vi fik, var da vi en aften forvildede os ind på en af de
tyske restauranter, så gå langt udenom dem.

Rigtig god tur

PS.
Rust jer til busturen fra BK til HH

Fra : Torben Schou Jensen

Dato : 18-05-04 16:35

"Martin" <webspeed.dk> wrote in message
> [...]
> også blive til når man rejser så langt, så mit spørgsmål går på hvad der

Har selv prøvet Hua Hin engang i 3-4 dage, der sker ikke meget efter min
mening.
Såvidt jeg husker findes der nogle udflugter med bus fra Hua Hin, der ligger
vidst nogle gamle konge paladser tæt på.
Prøv at besøge Phuket en anden gang, langt flere muligheder og bedre
strande, samt mulighed for på samme tid at besøge Phi Phi og andre øer, jeg
boede på Phuket hele sidste år.
Mvh
Torben
http://swampthing.dk/~tsj/thailand/

Fra : Flemming

Dato : 22-05-04 13:06

Hvis i spiller golf så er der eftersigende nogle fine golfbaner tæt på Hua
Hin, mine svigerforældre var i Thailand på golftur for et par år siden.
God tur